cEf
Den som bäddar får ligga!
Man kan tut-luras oxo
Annars borde väl alla långa tunnlar i tokholm med multipla utgångar vara perfa att använda för att komma undan helikoptrar? typ länken och dom under stan.
Det enda jag funderar på är om det blir jobbigt i längden att hålla koll på flera profiler.
Tanken slog mig också...pizzabagarn? men han har väl ingen hoj?
Pizzabagarn har varit lite väl tyst lite väl länge, tycker jag. Har jag missat några heta OT's - eller ska man börja bli orolig?Utan att anklaga någon så noterade jag att "pizzabagarn" har lyst med sin frånvaro i denna tråd.
Du kör inte ifrån en helikopter, möjligtvis gömmer dig men inte kör ifrån
Bästa sättet är att själv bli polis. Sen är det bara gasa!
Det har du helt rätt i, det var ett snedsteg redan från början av mig att "go official" här på forumet. Jag trodde jag skulle få "hojvänner" men nog fan är jag lika ensam på vägarna för det. Dessutom, hur ska jag då kunna berätta om pågående rättsfall och annat skit jag är indragen i. Nej du, på internet ska man vara anonym! Ska ta bort mitt andra konto nu.
Försök hitta en flygplats då, gärna med en tunnel under!
1, Kolla fram igen och höja musiken lite till och fortsätta njuta va sikten framåt och hoppas dom ger upp.
2, vrida på rullen och hitta nån lämplig flyktväg.
3. Stanna och dra en fin bortförklaring i tron om att sheriffen har en bra dag och går med på den och sänker eller avstår från att ge bot.
Man får passa sig för de envisa poliserna.
[YOUTUBE-ID]PoZtYqi78Nw[/YOUTUBE-ID]
vem behöver köra ifrån?
finns garanterat inte soppa åt den gigantiska hårtorken på statoil precis så kör runt lite tills den antingen:
alternativ 1: trillar ner för att den har soppatorzzzk
alternativ 2: far iväg och tankar på en flygplats.
jag vågar gissa på alternativ två kommer att inträffa ungefär 99.99999 % av alla fall du blir jagad av helikopter. om man nu har tillräckligt med soppa i tanken...
sen är det ju bara kvar att lösa problemet med poliserna på marken...
men det står ju hur man ska göra i den här tråden så det är ju lugnt.
alltså om jag tolkar datat från wikipedia rätt så har ec135 en räckvidd på 637 km DVS 63,7 mil.
den har en cruise speed på 254 km/h vilket säger en att den färdas 25.4 mil på en timme.
63.7/25.4 = 2,50787402
Dvs hur många timmar det tar för den att färdas 63,7 mil.
( räckvidden... ) Och räckvidden antar jag är begränsad av hur mycket soppa helikoptern får med sig...
dvs klarar du att hålla rull på din hoj i ca 2.5 timme så borde den rent teoretiskt behöva vända om och tanka...
säg att du inte färdas mot nån större flygplats heller så får den en nätt liten transportsträcka att flyga för att kunna tanka och dom kommer ju garanterat inte flyga tills det är 0 liter soppa kvar i tanken utan försöka ha lite kvar så dom med säkerhet vet att dom tar sig hem.
din hoj behöver inte ha en längre räckvidd än en helikopter. Jag säger bara att den förbrukar lite mindre soppa än en helikopter, som faller ner när den får slut.
så för att köra ifrån helikoptern, cruisa le och vinka för du vet att inom 2.5 timme så får dom återvända för att tanka...
sen kan man säkert ta hänsyn till hur mycket utrustning polisen har i sina helikoptrar. hur länge den varit ute och flugit etc. Men det är upp till nån annan.
nån som kan testa i praktiken hur det funkar?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|