Att smita från polisen!

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Jepp Finska polisen FICK:död en sådan av jaguarimportören för ganska många år sedan...

Dock så lär det vara den mest krockade bilen de har...

ffffunny-pload_14844_0.

Men detta är inte mera rent spel... Snutarna fuskar! Inte får de ha "civila" R1:eek:r heller, FUSK!

poliisir1.jpg

Nu ska jag ta vara på mitt finska arv. Jag flyttar till finland och blir mcpolis inom kort. hejdå

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
framför allt farten på helikoptern lär ju påverka soppaförbrukningen, krö den typ 100 km/h drar den nog betydligt mycket mindre än vid 245, så bered dig på att eventuellt rulla runt längre än 2,5h.

Sen kan ju inte helikoptern i sig göra nåt, den ska ju bara hålal reda på dig från luften och dirigera snutbilar efter dig...

Sen kanske hojens förbrukning och aktionsradie också påverkas av att försöka dra ifrån? :)

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag frågade min polare som är helikopterpilot på facebook:

På facebook:
Jag: "Har du flygit ec135?"
Han: "Aldrig men ec120 har jag spakat."
Jag: "Kan du berätta lite om hur länge man kan vara i luften med ec135 och hur långt man kommer och när man måste vända tillbaka för att tanka?"
Han: "Ha ha har inga exakta uppgifter men Gotland tur retur och vända måste jag räkna på"
Jag: "Snuten använder ec135 och vi diskuterar huruvida man kan köra ifrån den på en tank :)"

Polarn ringer upp mig och fortsätter:
Han: "Haha det där kan ni glömma. Den kan nog va uppe i fyra timmar kan jag tro, beroende på vart ni är så är det ju olika men när de har ca 1 timme kvar i tanken lär de vända tillbaka. På tre timmar har du ju kommit ner till Göteborg och då har de överlappat med en till helikopter därifrån. Störst chans har ni nog om ni kör norrut i så fall, för i Norrland lär det ta tid att få upp en helikopter."

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Inte dåligt trollat. Tippar att trådskaparen har en BMW 330 i garaget också. :tummenupp

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Bergatroll
Balkan med sina paint-teckningar är som Suzukilover med sina
linjeförskjutningar fast rolig istället för jobbig!

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Hoj
BATBIKE
Sen kanske hojens förbrukning och aktionsradie också påverkas av att försöka dra ifrån? :)

hört talas om "öco driving" som uttalar det i norge? :D

På facebook:
Jag: "Kan du berätta lite om hur länge man kan vara i luften med ec135 och hur långt man kommer och när man måste vända tillbaka för att tanka?"
Han: "Ha ha har inga exakta uppgifter men Gotland tur retur och vända måste jag räkna på"
Jag: "Snuten använder ec135 och vi diskuterar huruvida man kan köra ifrån den på en tank :)"

Han: "Haha det där kan ni glömma. Den kan nog va uppe i fyra timmar kan jag tro, beroende på vart ni är så är det ju olika men när de har ca 1 timme kvar i tanken lär de vända tillbaka. På tre timmar har du ju kommit ner till Göteborg och då har de överlappat med en till helikopter därifrån. Störst chans har ni nog om ni kör norrut i så fall, för i Norrland lär det ta tid att få upp en helikopter."

det vi säger är: kör inte till göteborg, utan snurra på långt som fan från en flygplats så får dom fara och tanka... :banana

jag har då kört 4 timmar på en tank med motorcykel... :tummenupp

FreddeBlissful

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Hoj
2009, Ducati, Streetfighter S

På facebook:

Geggis fråga om regler angående flygplatser.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
det vi säger är: kör inte till göteborg, utan snurra på långt som fan från en flygplats så får dom fara och tanka... :banana

jag har då kört 4 timmar på en tank med motorcykel... :tummenupp

20mil inåt landet, 10 mil tillbaks för att avsluta med 10mil innåt igen, heelt safe :D

Norrköping saknar polishelikopter så är ganska safe sålänge dom inte lånat in någon.

Kanske ordna upp en GPS-karta över områden som saknar :tråkad

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09

På facebook:

Jag ska börja bygga och sälja Dakartankar till R1.

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Har finska polisen kvar Honda Blackbirden i sortimentet eller är den utfasad?

Jag har inte sett Blackbirden på länge, men däremot R1, FJR, och BMW:n förstås.
Det som är gemensamt med alla motorcykelpoliser som jag har mött är att de är sura och bittra, man får hoppas på att det är bara jag som har haft otur...

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Det som är gemensamt med alla motorcykelpoliser som jag har mött är att de är sura och bittra, man får hoppas på att det är bara jag som har haft otur...

Tur vi i swe inte har R1 oss polisen annars blir det svårt för mig att komma ifrån när den toppar över vad min gör o axx betydligt bätre o sen e dom ju inte helt bakom flötet o köra :gnissla

Dags för mig att dreva om o montera turbo :yoparty

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Försök hitta en flygplats då, gärna med en tunnel under! Jag kan inte bekräfta att det här fungerar utan jag har bara sett det på film... men det låter logiskt att man inte får flyga in på flygplatser hur som haver.

Det finns en - i Hamburg. 111 mil om du inte vill ha extra spännande deluxe och leka kurragömma med snutjaget på färjan under överfarten. Blir väl 5-8 tankstopp på vägen ner så rita en karta även över lämpliga snabbtankställen.

Du måste trimma tanklocket så du får formel 1-anslutning. Sedan snabbtankar du på ett par sekunder som på tv med en adapter på pumpröret.

Tänk på att du även måste träna på att tanka snabbt för att bli snabb som depåfolket på TV. Det kan du gör hemma i garaget med reservdunk. Börja med en 5 liters och när du behärskar den går du upp till 10 liter och större.

Hamburg, det är en riktigt trevlig stad! Ta en öl och slappna av ett tag innan du vänder hemåt igen efter att ha hängt av snutjaget i tunneln under flygplatsen. Bara soppakostnaden överstiger kanske böteskostnaden - men heej, inte väljer man frivilligt böter ändå om man får välja? :D

Bifogat

• Hamburg flygplats.jpg
    Hamburg flygplats.jpg
    176.2 KB · Visningar: 107
  • Stockholm-Hamburg brovägen.jpg
    Stockholm-Hamburg brovägen.jpg
    170.8 KB · Visningar: 101

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar

Är inte det normaltillståndet i landet hos de som är nyktra? Ärligt talat, finns det finnar som är lyckliga på riktigt? Utan sprit i kroppen och utan skadeglädje. :confused:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag tycker de verkar vara riktigt trevliga och gemytliga de gånger jag träffat på dem.
Speciellt när man har Bomber tröja och framför en turbohoj.
De hälsar till och med oftare än vad de svenska poliserna gör.
För visst hälsar de när de blinkar med ljusen....? :va

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...