Att smita från polisen!

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
hört talas om "öco driving" som uttalar det i norge? :D

Hört talas om men aldrig förstått innebörden... :gnissla

Det mest intressanta är hur angelägna poliserna verkar vara att få fast denna fortkörare i dessa scenarion att man ska sätta in halva Sveriges poliskår i jakten. "Jakten kostade över 700 000 kr men vi fick den jäveln!"

Eller utgår ni från att föraren har uran i packrullen från Biltema och är på väg att sälja det till Al-Qaida? :D

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Månne finska polisen hänger här också? Hoppas inte för då e min planka vid bäcken ännu safe!

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Är inte det normaltillståndet i landet hos de som är nyktra? Ärligt talat, finns det finnar som är lyckliga på riktigt? Utan sprit i kroppen och utan skadeglädje. :confused:

:D Jo, näe kanske ibland... Helt ärligt så jag rör mig nästan helt och hållet bland finlandssvenskar. I jobbet har jag dock många trevliga finska kolleger och redan där så kan det ibland bli ganska stora "kulturkrockar"... Nirvana för en finne är; fredag kväll på stugan, gräsmattan klippt och bastun på.

Jag tycker de verkar vara riktigt trevliga och gemytliga de gånger jag träffat på dem.
Speciellt när man har Bomber tröja och framför en turbohoj.
De hälsar till och med oftare än vad de svenska poliserna gör.
För visst hälsar de när de blinkar med ljusen....? :va

Jo säkert är det så att de är helt trevliga, flertalet ivarjefall. Dock så har jag träffat ett par tre, som verkligen har betett sig som rövhål :arsele!

Jepp blinkning med (blå)ljusen betyder hej och handen upp du kör för sakta!

Last edited:

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Månne finska polisen hänger här också? Hoppas inte för då e min planka vid bäcken ännu safe!

De samarbetar i Europol med tips över gränserna - så räkna inte med det.. Kanske kan du måla den i kamouflagemönster?! :tungan

Nirvana för en finne är; fredag kväll på stugan, gräsmattan klippt och bastun på.

Rökbastu :tummenupp Men stuga och gräsmatta som ska skötas - samma här som medelsvenssons liv. Alltför många är dock bastuokunniga i detta landet.

Makt korrumperar - inte alla har det som krävs för att sköta sitt jobb proffsigt. Hade kanske passat bättre att köra hemglassbil..

Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Surt som fan. Tricket med plankan i bäcken är avslöjat :gnissla

Jasså... är det vad bilden ska föreställa??

Jag trodde att man skulle stanna och låtsas ge upp.. sen när polisen står på plankan så fäller man trädet varpå plankan rycks undan med sån fart så det blir likt att dra undan mattan under fötterna på dem.. *swooosh!*

Så att de helt enkelt ramlar omkull och sätter sig på arslet och tror att allting är någon sorts "dolda kameran" och åker hem!

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
[YOUTUBE-ID]BLwe7UqUX7k[/YOUTUBE-ID]

Med den här hojen är det ju lätt som en plätt att smita från polisen. :tummenupp

När får vi se ett försök göras i en byggtråd på Sporthoj? :hihi

Last edited:

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Hoj
Yamahahaha
Vad sägs om göra en u-sväng efter en skymd kurva och sen glatt vinka till polisen när dem svhischar förbi en? Skulle det funka? Kanske dags att börja träna u-svängar i så fall :)

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Hoj
BATBIKE
Hört talas om men aldrig förstått innebörden... :gnissla

Det mest intressanta är hur angelägna poliserna verkar vara att få fast denna fortkörare i dessa scenarion att man ska sätta in halva Sveriges poliskår i jakten. "Jakten kostade över 700 000 kr men vi fick den jäveln!"

Eller utgår ni från att föraren har uran i packrullen från Biltema och är på väg att sälja det till Al-Qaida? :D

tänk om dom lagt pengarna på att jaga våldtäktsmän, pyromaner, mördare etc... :huvet

En tanke bara.. tror att poliser läser denna tråden ganska flitigt.. eller vad tror ni? :va

Rolig läsning annars.. :tummenupp :D

hoppas dom gör det... sen så kommer dom aldrig följa efter nån på en planka över en bäck...

hej polisen :tuttar

jag hade ingen planka vid bäcken förut...

jag körde över bäcken för det fanns en vägtrumma där... :banana

Vad sägs om göra en u-sväng efter en skymd kurva och sen glatt vinka till polisen när dem svhischar förbi en? Skulle det funka? Kanske dags att börja träna u-svängar i så fall :)

eller hur, 180s stoppie... :yoparty

nu känns det som tåden har spårat lite... mer kreativa ideer på hur man kan köra ifrån polisen?

såg en polare göra en snygg grej en gång.
polisen som blev intresserad av hans hoj, dom började vända( dom stod på en parkering på sidan av vägen ) och han drar på för fullt så fort han ser dom. han får sånt försprång att dom tappar sikten på honom i en kurva där det står en industrilokal.
han kör in bakom industrilokalen och polisen kör rätt förbi... :yoparty

så gömma sig är mitt förslag. :yoparty

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Alla får köpa likadana ställ och hjälmar och när man får bängen efter sig så drar man till närmaste donk, BK eller annat ställe med många sporthojar, stannar och börjar mingla med alla andra likadant klädda :D
Kan vara svårt på bystan iofs, då är det bara att klä ut sig till mygga ko eller annat så man blendar in i nån hjord. :yoparty

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka