Hört talas om men aldrig förstått innebörden...
Det mest intressanta är hur angelägna poliserna verkar vara att få fast denna fortkörare i dessa scenarion att man ska sätta in halva Sveriges poliskår i jakten. "Jakten kostade över 700 000 kr men vi fick den jäveln!"
Eller utgår ni från att föraren har uran i packrullen från Biltema och är på väg att sälja det till Al-Qaida?
tänk om dom lagt pengarna på att jaga våldtäktsmän, pyromaner, mördare etc...
En tanke bara.. tror att poliser läser denna tråden ganska flitigt.. eller vad tror ni?
Rolig läsning annars..
hoppas dom gör det... sen så kommer dom aldrig följa efter nån på en planka över en bäck...
hej polisen
Månne finska polisen hänger här också? Hoppas inte för då e min planka vid bäcken ännu safe!
jag hade ingen planka vid bäcken förut...
jag körde över bäcken för det fanns en vägtrumma där...
Vad sägs om göra en u-sväng efter en skymd kurva och sen glatt vinka till polisen när dem svhischar förbi en? Skulle det funka? Kanske dags att börja träna u-svängar i så fall
eller hur, 180s stoppie...
nu känns det som tåden har spårat lite... mer kreativa ideer på hur man kan köra ifrån polisen?
såg en polare göra en snygg grej en gång.
polisen som blev intresserad av hans hoj, dom började vända( dom stod på en parkering på sidan av vägen ) och han drar på för fullt så fort han ser dom. han får sånt försprång att dom tappar sikten på honom i en kurva där det står en industrilokal.
han kör in bakom industrilokalen och polisen kör rätt förbi...
så gömma sig är mitt förslag.