Att smita från polisen!

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Alla får köpa likadana ställ och hjälmar och när man får bängen efter sig så drar man till närmaste donk, BK eller annat ställe med många sporthojar, stannar och börjar mingla med alla andra likadant klädda :D
Kan vara svårt på bystan iofs, då är det bara att klä ut sig till mygga ko eller annat så man blendar in i nån hjord. :yoparty

Jag har sett en variant på det. I byn jag växte upp var det två killar som hade likadana gsxr 1100, likadana ställ och hjälmar. Den ena var riktigt duktig på att köra hoj. Han låg och körde på bakan och hade sig. Polisen stoppade den andre killen för buskörning. Det blev ett himskans dividerande med "du har kört på bakhjulet" "nä" "jo" "nä" "jo". Efter ett tag kom den andra rullande förbi. Polisen fick ge upp eftersom de inte sett nummerplåten. :)

linnardt

Medlem
Gick med
16 Nov 2008
Hoj
-
Blir folk här ofta jagade? jag blev jagad mycket när jag körde moppe men aldrig på något med större CC.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Hur gör ni när ni skakat av dom? Det är ju inte så smart att rulla hem igen. Smartast måste ju vara att ha tillgång till något garage eller liknande och ha ett ombyte kläder och skor där. Parkera, ringa en kompis som får hämta en. Sen ta hojen dagen efter när det svalnat lite.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag föredrar att vara den som jagar.
Alltid lika spännande att se när snutten försöker köra ifrån en.

creare

Guest
Blir folk här ofta jagade? jag blev jagad mycket när jag körde moppe men aldrig på något med större CC.

jag känner mig omringad av polis numera än när man brände runt på moppe faktiskt.. Vet inte varför :confused::va

Skulle jag få snuthäng skulle jag i alla fall inte dra hem direkt. Skulle ta mig till någon krånglig, riktigt jävla jobbig plats jag tror är safe för stunden (där får man improvisera som TS så konstnärligt gjort) om jag inte verkligen lyckats dra iväg från dem lite tidigare.
Om jag dock lyckats få dem att tappa mig skulle jag stanna snabbt, ringa närmsta polare och krasha en natt hos honom. Ens säng är väl bäst men det är det ju värt när... Ska inte skriva någon bok här inte..:D:tungan

know i'm sayin'

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jävligt fegt av dom med helikopter. Osportsligt.
Hur fan skall jag kunna jaga efter dom.... :gnissla

Spacebike naturligtvis
spacebike.jpg

Gör en google bildsök på spacebike, finns några speciella "hojar" :D

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tja du vet ju vart dom tankar och hur lång tid det tar innan dom ramlar ner tack vare den här tråden.

Yes, nästa gång hoppas jag det går lättare.
Tänk vad förvånade de skall bli när de jagar mig och jag ba lixom vänder om och börjar jaga DOM!!!11! DET hade de nog inte räknat med. hEHe!

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
En gång för länge länge sedan så fick ja snutten efter mig.

Iaf så pep jag iväg för ja hade inte tid o kallprata med dom:sissy

Ja drog ifrån dom sent på kvällen o drog längs en motionsslinga och blåste in i ett buskage.

Låste och drog järnet in i skogen - väldigt farligt om dom sätter in hundar.
Dom är mycket effektiva vid skogssök(om man inte har superpeppar att pudra marken me vid startstället).

Men dom måste hinna hitta mcen för att sätta in tassepolisen:D

Jag hänger av mc kläderna och hjälmen i ett träd och vips är man en joggare:D , hade joggingställ under och körde me lågskor.

Jag var omringad i skogen på nån kvadratkilomter - dom körde som tåg runt - så jag pep ut i slingan och joggade hemåt med mitt addidas outfit.

Sen kom en snuttebil o gasa i kapp o dom glodde som fan men drog:rofl

Dom såg en springande person men såg kläderna och tänkte , äh fan en joggare:D.

Även om dom skulle stoppat mig så skulle anfådheten och så haft sin förklarning - de va fan perfekt

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Hoj
BATBIKE
tills du kom tillbaka och hittade ditt dyra skinnställ sönderskuret och hojen trashad?

vågar man lämna såna grejor ute i skogen? :va

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Folk rör sig inte i skogar på nätterna , inte vanliga svenssons iaf , somalier vågar inte för dom tror det finns lejon o.s.v - så risken var ju obefintlig - vem fan är ute i en mörk skog.

Inte ens pundare.

Man hämta kläderna o bågen på morgonen - no probs

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Hem är kanske inte att rekommendera. Men dom har allafall aldrig stått utanför mig o inte ringt heller :). Känner mig också mer "utsatt" på hoj än moppetiden. Blir fan alötid förföljd.

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
LOL @ den här tråden alltså :D

Men om man ska ge ett tips för att komma undan polisen, så är det väl bara att gasa på så mycket man kan. De har ju inga direkta räääserbilar liksom. Fullt på motorvägen borde ju fixa biffen. Liksom hur ofta tar de upp en helikopter i luften för en smitning... = 0 chans, om de ändå inte har en uppe i närheten...

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag har ALLTID med mig en ihopfällbar spade med ihåligt skaft. Så fort jag ser snuten drar jag dem o gräver ned mig själv och hojen och andas genom skaftet.

Obs glöm inte att ta med lite hallonsaft o en smörgås, ibland kan man förbli nedgrävd länge. Helt helikoptersäkert också.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Helikopterpolaren messade mig detta imorse ang polishelikoptrar: "Uppdatering. Vid fint väder två timmar i luften"

"Vid mulet vid låg molnbas 1:40"

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE