Att smita från polisen!

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Men om dom får syn på skylten o skriver ned, blir de som med bilar på fartkameror dom undrar vad du var med hojen då osv?

Antar det bara gäller att förneka,förneka och förneka då?

dom kan ju inte idifientera en med krukan på

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Men om dom får syn på skylten o skriver ned, blir de som med bilar på fartkameror dom undrar vad du var med hojen då osv?

Antar det bara gäller att förneka,förneka och förneka då?

dom kan ju inte idifientera en med krukan på

Antar att det funkar prima i 08-land, men man blir förföljd tills man dör av hemorrojder i en liten byhåla som norrpan :tungan

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tråden är förvisso ett flejm men det där med att ta det lugnt är verkligen sant.

Så många gånger man har kört ifrån snutten med mopeder som ibland inte haft toppfart mycket över 50km/h så inser man att det viktigaste av allt är inte att gasa helvete utan att hitta bra flyktvägar.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Teoretiskt hur stor ballong skulle behövas för att få hojen att lyfta från marken med förare förstås ?

Tråden är förvisso ett flejm men det där med att ta det lugnt är verkligen sant.

Så många gånger man har kört ifrån snutten med mopeder som ibland inte haft toppfart mycket över 50km/h så inser man att det viktigaste av allt är inte att gasa helvete utan att hitta bra flyktvägar.

Flyktvägar finns det oändligt men oftast tar sig tuvär ingen sporthoj sig fram om man inte har bätre fjädringsväg o tex regält cross mönster.

Mindre flyktvägar finns det gott om för hoj.

Last edited:

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Teoretiskt hur stor ballong skulle behövas för att få hojen att lyfta från marken med förare förstås ?

Om man mäter ballongstorlek på en skala från 1 till 10 skulle jag säga ungefär 7.

Hur stor måste en heliumtub vara för att den ska sväva? :va

Vad är det för idiotsvar?

Densitet för helium: 0.1786 kg/m^3
Densitet för luft : 1.22521 kg/m^3

"Tyngd" för helium bli således 0.1786-1.22521=-1.04631 kg/m^3
Vikt på ekipaget för bli 170 kg hoj och 70 kg förare = 240 kg.

Storlek på ballongen blir alltså 240/1.04631 = 229 m^3. Alltså kubikmeter. Det är en kub med lite större än 6x6x6 meter, eller en sfär med en diameter på lite mindre än 8 meter. Då är du tyngdlös, sen får du lägga till lite, men jag gissar att det räcker med ett ungefär. ;)

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Vad är det för idiotsvar?

Densitet för helium: 0.1786 kg/m^3
Densitet för luft : 1.22521 kg/m^3

"Tyngd" för helium bli således 0.1786-1.22521=-1.04631 kg/m^3
Vikt på ekipaget för bli 170 kg hoj och 70 kg förare = 240 kg.

Storlek på ballongen blir alltså 240/1.04631 = 229 m^3. Alltså kubikmeter. Det är en kub med lite större än 6x6x6 meter, eller en sfär med en diameter på lite mindre än 8 meter. Då är du tyngdlös, sen får du lägga till lite, men jag gissar att det räcker med ett ungefär. ;)

Hahahahhaha att du orkar :gnissla

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
min fråga blev inte direkt besvarad :rolleyes:

Vad är chansen att man kommer undan från brottet om man flyr ifrån polisen?

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
min fråga blev inte direkt besvarad :rolleyes:

Vad är chansen att man kommer undan från brottet om man flyr ifrån polisen?

Rätt stor, om inte länsman tar ditt reg och hinner hem till dig när du så fint kommer hem med hojen:tungan. Vi har ju ingen äganderätt i Sverige och du behöver ju inte heller uppge vem som körde din hoj vid det speciella tillfället.

Dock så bor jag i kristianstad inte världens minsta håla men inte 08 område heller. Ofta ser man ju samma snut bilar. Tror dem hade stoppat dig för små saker hela tiden då. Men men kanske bättre än att losa kortet:tummenupp

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Rätt stor, om inte länsman tar ditt reg och hinner hem till dig när du så fint kommer hem med hojen:tungan. Vi har ju ingen äganderätt i Sverige och du behöver ju inte heller uppge vem som körde din hoj vid det speciella tillfället.

Dock så bor jag i kristianstad inte världens minsta håla men inte 08 område heller. Ofta ser man ju samma snut bilar. Tror dem hade stoppat dig för små saker hela tiden då. Men men kanske bättre än att losa kortet:tummenupp

Är krångligare än så, De måste ha dig under sådan uppsikt att förväxling omöjligt kan ske.

Dvs kör du ifrån dem och sen 20min senare åker hem och de står där och väntar kan de inte göra mycket, är ju såklart nån som kopierat dina regplåtar, eller så lånade du ju ut hojen och mc stället till dendär trevliga killen i stan som ville prova ;)

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
registrerar dom numret och kan stoppa o haffa dig när du är ute o kör annars ?

eller det är samma förväxlings sak där?

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
En annan grej, det här med polisens befogenheter. Någon med koll?

Om jag får helikoptern efter mig, åker ifrån patrullbilarna men bestämmer mig för att köra hem och låsa dörren. Har polisen rätt att sparka in dörren eller är man safe i samma ögonblick dörren är låst? Verkar ju väldigt smidigt! :)
Okej att det lär bulta på dörren och att dom ropar att det är polisen öppna dörren osv. :D

I lokaltidningen stod det att en mackägare följde efter en tjuvtankare. Snubben försvann sedan in i en bostad, polisen kom men fick inte gå in och plocka tjuven för brottet ansågs för litet, hel knäppt!

EDIT: För långsam..

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...