Att växla på slangen?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
Silwer skrev:
jo, men vad jag förstår av hans text under hans användare kör han som jag med offroadhjul. Fast jag tror jag tog upp den lika lätt med 17 tummare fatiskt.
Det är en sån lätt hoj (alt är relativt) så den är väldigt viktkänslig för var man sitter och hur man förflyttar sig på den.

Okej, har inte tänkt på att flytta mig så mycket, ska göra det nästa gång :) Låååångt bak alltså? :)
 

Matthew

Måste komma före.....
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
en blå önskas
hmm.....hur många är det här inne som "äter sporthoj.com" ??
är det vissa som har svårt med fantasin ??

//M
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Matthew skrev:
hmm.....hur många är det här inne som "äter sporthoj.com" ??
är det vissa som har svårt med fantasin ??

//M

ren logisk spekulation är att "forum" applikationen skapar en slumpartad text(av några fördefinierade värden),,,,, tex jag äter sporthoj.com
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
det verkar som om den där texten ändras med antalet inlägg.
Jag bryr mig inte om massa tramstext o sån skit och den texten har ändrats flera ggr för mig.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
DwD skrev:
:mad: :mad: :mad: :mad: fan jag får inte till växlingen från 2an till 3an på bakhjulet!!.. några tipps? :bow

Du släpper av på gasen för mycket när du ska koppla ur o växla.
En stånka störtdyker genast då pga motorbromsen.
Det är jäkligt skönt med 2t i sånna där lägen måste jag säga:)
Eller så är du inte tillräkligt högt upp med hjulet, eller når du balanspunken?
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Silwer skrev:
Du släpper av på gasen för mycket när du ska koppla ur o växla.
En stånka störtdyker genast då pga motorbromsen.
Det är jäkligt skönt med 2t i sånna där lägen måste jag säga:)
Eller så är du inte tillräkligt högt upp med hjulet, eller når du balanspunken?

jo alltså jag tror att jag har börjat nå balanspunkten.
jag ligger och gungar med gasen på balanspunkten så att jag kan köra långt, men tillslut så tar registret slut(pga hastigheten) och då dyker den.

jag måste bara få in att dra in kopplingen när den kan frirulla på bakhjulet utan att gasa. och jag når inte riktigt fram till koppligen då,. finns det att köpa kopplingshantag som inte är böjda framåt så mycket?, (har rätt små händer =) kompenserar med annat :D )
 

BAWS!

bawsBaby!
Gick med
29 Jul 2003
Ort
StockTown
Hoj
2010, KTM 690 SMR
jo alltså jag tror att jag har börjat nå balanspunkten.
jag ligger och gungar med gasen på balanspunkten så att jag kan köra långt, men tillslut så tar registret slut(pga hastigheten) och då dyker den.

Måste bara bounca en gammal tråd.

Jag är precis där du beskriver att du är i utvecklingen.
Ser 2 alternativ. försöka lära mig att ligga på samma hastighet med balans. eller försöka lära mig växla innan varvstoppet.
 

Lindev

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2012
Ort
Lund
Hoj
CB1000R
Måste bara bounca en gammal tråd.

Jag är precis där du beskriver att du är i utvecklingen.
Ser 2 alternativ. försöka lära mig att ligga på samma hastighet med balans. eller försöka lära mig växla innan varvstoppet.

Årets trådlyft? ;)

Ne men testa lära dig växla, hojen blir stabilare och inte lika ryckig i körningen när du får i en högre växel.

Visst det är fan så mycket coolare och smeka balanspunkten sakta än att öka i fart. Men lättare att börja i den änden.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Måste bara bounca en gammal tråd.

Jag är precis där du beskriver att du är i utvecklingen.
Ser 2 alternativ. försöka lära mig att ligga på samma hastighet med balans. eller försöka lära mig växla innan varvstoppet.
Faktiskt ett stort plus i kanten att du letade upp en tråd inom ämnet istället för att bara skriva en ny!! :)

Som Lindev skrev så är de lättare att peta i en ny växel och åka vidare (Men ligger du på fel varv så kan framhjulet störtdyka eller gå upp väldigt högt väldigt väldigt fort:näsblod) Dock ser de betydligt bättre ut (och är enligt mig roligare) att ligga och steka runt på balanspunkten. Kan vara bra med viss bromsberedskap vilken av vägarna du än väljer
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Måste bara bounca en gammal tråd.

Jag är precis där du beskriver att du är i utvecklingen.
Ser 2 alternativ. försöka lära mig att ligga på samma hastighet med balans. eller försöka lära mig växla innan varvstoppet.

Jag föreslår att du tränar på att hålla den högre så du slipper accelerera. Det är ju ändå det som är första utmaningen med wheelisar. Att konstant accelerera, växla och komma upp i höga hastigheter är ju snarare ett nybörjarfel som man vill träna bort.
 

BAWS!

bawsBaby!
Gick med
29 Jul 2003
Ort
StockTown
Hoj
2010, KTM 690 SMR
den tackar vi för!!!!!
Ser ju hur enkelt som helst ut!!

Bara ut o öva. !!

btw vad är det för kamera?
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Gopro HD fast videon e hårt komprimerad för ja har så vansinnigt seg lina å ladda upp över :gnissla
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top