Audi har köpt Ducati

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Fort går dom javisst men dom är inte särskilt roliga längre. (modeller början 2000 va väl fortfarande OK)

Det du tar upp nu är ju snarare en generell utvecklinga av bilmarknaden än en analys av tyskar som producenter.

Jämför X-factor i en "riktig" 911Turbo med en nyare Ferrari, eller den klassiska Skyline med nya GTR.

Sen är frågan om vi vill ha bilar vi inte kan köra för att det är coolt att ljuga om alla powerslides utanför puben, eller om vi vill ha en BRA bil som går FORT!?

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Här är en rykande färsk spionbild på nästa generations Ducati i Audi regi.

Bifogat

• Ducati adopt DKW genes.jpg
    Ducati adopt DKW genes.jpg
    106.5 KB · Visningar: 64

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Det du tar upp nu är ju snarare en generell utvecklinga av bilmarknaden än en analys av tyskar som producenter.

Jämför X-factor i en "riktig" 911Turbo med en nyare Ferrari, eller den klassiska Skyline med nya GTR.

Sen är frågan om vi vill ha bilar vi inte kan köra för att det är coolt att ljuga om alla powerslides utanför puben, eller om vi vill ha en BRA bil som går FORT!?

Tyskarna står ju för 99,99% av världens bilutveckling (lite överdrivet).

GTR:n e ju en av få bilar idag som fortfarande har lite av den gamla känslan kvar. Nu citerar jag en polare som är testförare på teknikens värld. själv har jag inte testat den.

Som sporthojsåkare är jag ute efter en spännande och adrenalinframkallande hoj, för vissa är det mycket hästar och hög topphastighet, för min del är det köregenskaper och hur nära asfalten jag vågar lägga mig. Samma gäller mitt val av bil. Nu vill jag förstås inte lägga mig så nära asfalten som möjligt med knät, då har någonting gått riktigt knas, men just köregenskaperna. Men på bilfronten blir det allt svårare att hitta något sådan utmanande bil idag. Man kan ju alltid svetsa diffen på en gammal 240 :D

Falcken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
bambustaket på 1100 cc
Hade garanterat vart roligare om Peugeot eller Citroen hade köpt Ducce istället. Tänk en ducati monster med gashydralisk fjädring :tummenupp

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
– Ducati är världskänt som ett premiummärke inom motorcykeltillverkning och har en lång tradition av att bygga sportiga motorcyklar. Företaget har stor kompetens inom högprestandamotorer samt lättviktskonstruktion, och är en av världens mest lönsamma motorcykeltillverkare. Därmed passar Ducati Audi perfekt, säger Rupert Stadler, styrelseordförande Audi AG, i ett pressmeddelande.

Samtidigt läser man om hundratals miljoner i skulder på andra håll. Går alla motorcykeltillverkare så dåligt att Ducati är den som bara inte går lika dåligt som alla andra? :va

Falcken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
bambustaket på 1100 cc
Italiensk kvalité i samband med fransk och amerikansk? :crash

Precis tänk vad charmigt..... när du öppnar garaget för att hämta hojen luktar det rödvin, nybakt baugett och inpyrd cigarettrök. Sen när du grenslar hojen och stoppar i nyckeln för att starta så gör den det när den har lust. Elsystemet är konstruerat av någon som var full på just den ovannämnda drycken, vilket ger den en tillförlitlighet som sj´s tidtabell om vintern. Fjädringen är lika svampig som en bättre begagnad ikeasäng och kurvtagningen som en vacker fransyska..... kan det bli bättre? Lobbyera för att Peugeot, Renault, Citroen köper AUDI:tummenupp

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
– Ducati är världskänt som ett premiummärke inom motorcykeltillverkning och har en lång tradition av att bygga sportiga motorcyklar. Företaget har stor kompetens inom högprestandamotorer samt lättviktskonstruktion, och är en av världens mest lönsamma motorcykeltillverkare. Därmed passar Ducati Audi perfekt, säger Rupert Stadler, styrelseordförande Audi AG, i ett pressmeddelande.

Samtidigt läser man om hundratals miljoner i skulder på andra håll. Går alla motorcykeltillverkare så dåligt att Ducati är den som bara inte går lika dåligt som alla andra? :va

Falcken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
bambustaket på 1100 cc
Italiensk kvalité i samband med fransk och amerikansk? :crash

Precis tänk vad charmigt..... när du öppnar garaget för att hämta hojen luktar det rödvin, nybakt baugett och inpyrd cigarettrök. Sen när du grenslar hojen och stoppar i nyckeln för att starta så gör den det när den har lust. Elsystemet är konstruerat av någon som var full på just den ovannämnda drycken, vilket ger den en tillförlitlighet som sj´s tidtabell om vintern. Fjädringen är lika svampig som en bättre begagnad ikeasäng och kurvtagningen som en vacker fransyska..... kan det bli bättre? Lobbyera för att Peugeot, Renault, Citroen köper AUDI:tummenupp

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800

Peugeot och Citroen är väll i princip detsamma i o med PSA? Redan för typ 5-7år sen hamnade man hos Citroen när man skulle ha support att installera Peugeots reservdelsprogram Laser. :rolleyes

Och nu har GM blandat sig, det del förvärvet kommer väll gå lika bra som allting annat GM har satt sina tänder i :D

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01

arg_65605270_130427116_161319645.jpg

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06

Om jag har fattat det hela rätt det senaste så har Ducati gått lite mindre kasst ekonomiskt än många andra i hojbranchen det senaste ja. Undantaget BMW då dom på något knepigt sätt alltid lyckas sälja deras panzer-scheisse till tjuriga gubbar... :tungan ;)

Tror f.ö. att detta kan vara rätt bra. Trodde Lambo skulle gå åt fanders under tyskstyre men det verkar ju tuffat på rätt bra, samt att Ducati behöver lite "ordnung muss sein" i firman. Speciellt om de ska fortsätta göra bort sig i MotoGP.

bacon4ever

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2010
Hoj
Versys -08
Ser fram mot nästa ducati motorcykel, undra om den kommer att ha framhjulsdrift.

Undrar också om audis bilar kommer att kräva verkstadsbesök för att justera ventilspelet med 200-mils intervall i fortsättningen?

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Det vore ju inte dumt alls eftersom ÅF- och verkstadsnätet har varit en brist för Ducati och säkert något som har fått många (i alla fall i Skandinavien) att inte köpa en Ducati.

Har Audi skärpt till sina verkstäder nuförtiden? Sist jag kände någon med Audi underhölls jag ständigt med historier om snett ditsatta rattar, lösa säten och en dryghet hos personalen som fick östtyska polismän att framstå som charmtroll.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...