Audi har köpt Ducati

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
VAG är GRYMT duktiga på branding. Kolla bara på deras "range" som ändå ligger under deras tak.

VW, Audi, Skoda, Porsche, Bugatti och nu Ducati.

Har mkt svårt att se hur de skulle "förstöra" Ducati. Däremot kan de skjuta in rejält med kapital för vettiga satsningar, och bidra med ett vaket öga för vad som funkar på marknaden och inte så att Ducati slutar kasta tärning varje gång de lanserar en ny modell.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Det här med varumärken verkar VAG förståt.
Något. Om det är några som behärskar varumärkestänkande till fulländning så är det VAG. Se vilka enorma framgångar de har haft med VW, Adui, Seat och Skoda de senaste tio åren. Kvalitetskänsla, faktiskt kvalitet och försäljning har nått höjder som få trodde var möjligt för femton år sedan.

VW kommer hantera Ducati som de superproffs de är: bevara de positiva värdena, säkra kvaliteten och tillföra ekonomi för att utveckla fler modeller i fler segment. Har vi tur får vi se en Ducati-store värd namnet i Sverige om några år.

Bifogat

• ducati-bologna-05.jpg
    ducati-bologna-05.jpg
    55.9 KB · Visningar: 104
  • com23_03_popup.jpg
    com23_03_popup.jpg
    84.6 KB · Visningar: 94
  • dm1.jpg
    dm1.jpg
    159.7 KB · Visningar: 103
  • Ducati-Collection-by-iSkin-1.jpg
    Ducati-Collection-by-iSkin-1.jpg
    59.4 KB · Visningar: 83
  • ducati-underwear.jpg
    ducati-underwear.jpg
    45.9 KB · Visningar: 80
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ducati Store..

Jag skulle vilja ha en hel VAG-outlet med testbanor, butiker, mediacenter osv med butiker innehållande:

VW
Audi
Bugatti
Lambourghini
Porsche
Ducati

osv..

Det skulle bli som skara sommarland fast för vuxna pojkar :D

Alex76

Tutankhamun Fästing
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750 -10
Äntligen ingår man i samma stall som Ducati! Jag=Scania=VAG! Vi får personal/tjänstebilar från VAG, så nu har jag ett nytt argument i löneförhandlingen... Klart man ska ha ett billigare alternativ än bilen hädanefter. :tummenupp

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Alldeles utmärkt, kan man få till reservdelsleveranser via lokala Audi-firman kommer Ducati få ökat intresse i Sverige, då det har varit ett problem. Men hur och om det överhuvudtaget kommer ske är nog en bit bort, tyvärr.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Äntligen ingår man i samma stall som Ducati! Jag=Scania=VAG! Vi får personal/tjänstebilar från VAG, så nu har jag ett nytt argument i löneförhandlingen... Klart man ska ha ett billigare alternativ än bilen hädanefter. :tummenupp

Vilken Ducce tror du är billigare att åka än en Golf då menar du?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Ducati Store..

Jag skulle vilja ha en hel VAG-outlet med testbanor, butiker, mediacenter osv med butiker innehållande:

VW
Audi
Bugatti
Lambourghini
Porsche
Ducati

osv..

Det skulle bli som skara sommarland fast för vuxna pojkar :D

Glömde du medvetet Skoda och Seat? :D

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Kul! :banana
Någon som härmed kan bekräfta att nya Panigale kommer baseras på PQ25-plattformen eller blir det PQ24? :confused:

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Next gen Ducati V5 motor hur ball hade inte det varit:hej

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Så nu kommer "känsla" och "själ" att ersättas med lite gammal hederlig tysk effektivitet. :öga

...eller kompletteras kanske? Jobbar för ett tyskt bolag och säga vad man vill om tyskarnas kontrollbehov och tekniknörderi men de får grejor att hända när det väl ger sig fan på det.

Audi har ju byggt hyggliga bilar i många år, nu har de ju fått till linjerna på vissa också. A5 tex. Och ingen kan väl påstå att Lambo mått dåligt och tappat själen under Audis vingar?

Tror detta blir kanon för Ducati.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Skoda Octavia RS och Seat Cupra R är väl iofs inte så jävla tråkiga heller. Men handen på hjärtat, ja!

Är väll lite tråkigt med Seat som inte känns som inte fått sin nisch. Och kvalitén på skoda är enligt min erfarenhet inte värd pengabesparing från VW. Men det tycker ju uppenbart väldigt många.

Jag tror förvärvet är bra och är glad Ducati inte hamnade i Indien eller Kina.

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Åhh fan då kanske vi äntligen får se lite stil på Ducati-hojarna då, Tysk marschmusik någon.........

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
BMW M3
Audi R8
BMW S1000RR
MB SLK AMG

Vs

Fiat Panda

:rofl

Oj oj oj, vart lite Ekdal syndrom där.
Pandan är ju givetvis den ENDA bil italienarna tillverkar. :död

M3 har inte vart kul sen Alpina gjorde sina monster på 80-90 talet. Fort går dom javisst men dom är inte särskilt roliga längre. (modeller början 2000 va väl fortfarande OK)
R8 kan jag inte yttra mig om men det är endast EN bil i hela audi segmentet som innehåller 234673836 olika versioner av samma bil i 378436 olika modellprogram.

Som någon annan sa, kolla bara vad dom gjort med lambo. Har själv kört både diablo SV och gallardo. jajjaja V12 mot V10 inte rättvis jämförelse, har inget med saken att göra i detta fall. Testa båda om du någonsin får möjligheten och meddela mig sen vilken av dom som sedan tvingade dig att springa runt med blöja.
blöja=mycket rolig och skrämmande bil

SLK amg? nu namedroppar du bara, ska du ta i lite kunde du lika gärna kommit med SLR istället. Hade du haft lite funfactor koll hade du sagt C63 AMG och det hade jag köpt.

Porsche kan jag tycka gör roliga bilar, dock slutade dom med det i samband med att dom släppte sina nya modeller med elektronisk styrning= NADA känsla.

Jag påstår absolut inte att bilarna är dåliga men dom är inte samma funfactor längre utan är snarare inriktade på användarvänlighet och enkelhet. Det ska va enkelt för vilken inkompetent pajas som helst att hålla jämna steg med nicco Rosberg runt banan i likadan bil.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati