Audi säljer Ducati

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Man måste titta 5-10 årframåt.
Stora V twinnar får antagligen svårt att klara framtida miljö och bullernivå. Ducati 1299 skall t.ex ersättas av en V 4 till 2018, detta för att klara euro 4 och kommande euro 5.

Små V twinnar på 600-800 cc är förhållandevis dyra att tillverka jämfört med raka twinnar. Det kan säkert finnas behov paralell twinnar på Ducati 's instegsmodeller i Framtiden. Dagens instegsmodeller ( scrambler och monster 797) har en omodern luftkyld v twin.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Man måste titta 5-10 årframåt.
Stora V twinnar får antagligen svårt att klara framtida miljö och bullernivå. Ducati 1299 skall t.ex ersättas av en V 4 till 2018, detta för att klara euro 4 och kommande euro 5.

Små V twinnar på 600-800 cc är förhållandevis dyra att tillverka jämfört med raka twinnar. Det kan säkert finnas behov paralell twinnar på Ducati 's instegsmodeller i Framtiden. Dagens instegsmodeller ( scrambler och monster 797) har en omodern luftkyld v twin.

Just detta med att klara av miljökrav är ju VW-gruppen specialister på ! :)
Misstaget var bara att sälja bilarna i USA.
Eller hur. :va
 
Last edited:
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Man måste titta 5-10 årframåt.
Stora V twinnar får antagligen svårt att klara framtida miljö och bullernivå. Ducati 1299 skall t.ex ersättas av en V 4 till 2018, detta för att klara euro 4 och kommande euro 5.

Små V twinnar på 600-800 cc är förhållandevis dyra att tillverka jämfört med raka twinnar. Det kan säkert finnas behov paralell twinnar på Ducati 's instegsmodeller i Framtiden. Dagens instegsmodeller ( scrambler och monster 797) har en omodern luftkyld v twin.

Nog för att det är en tråkig utveckling med tvång.

Men ge mig en Ducati V4 till humant pris tack! :kär :kär :kär :kär :kär
https://www.youtube.com/watch?v=uZPY0fFMavc
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Man måste titta 5-10 årframåt.
Stora V twinnar får antagligen svårt att klara framtida miljö och bullernivå. Ducati 1299 skall t.ex ersättas av en V 4 till 2018, detta för att klara euro 4 och kommande euro 5.

Små V twinnar på 600-800 cc är förhållandevis dyra att tillverka jämfört med raka twinnar. Det kan säkert finnas behov paralell twinnar på Ducati 's instegsmodeller i Framtiden. Dagens instegsmodeller ( scrambler och monster 797) har en omodern luftkyld v twin.

Så mycket dyrare är det inte att göra två toppar istället för en. Tror man skulle förlora betydligt mer i image än man tjänar på det ekonomiskt. En vass Ducati V4 för gata vore däremot kul att se, lätt att marknadsföra med anknytning till MotoGP maskinerna.
 
Nyheter
Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Top