Audi säljer Ducati

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Man måste titta 5-10 årframåt.
Stora V twinnar får antagligen svårt att klara framtida miljö och bullernivå. Ducati 1299 skall t.ex ersättas av en V 4 till 2018, detta för att klara euro 4 och kommande euro 5.

Små V twinnar på 600-800 cc är förhållandevis dyra att tillverka jämfört med raka twinnar. Det kan säkert finnas behov paralell twinnar på Ducati 's instegsmodeller i Framtiden. Dagens instegsmodeller ( scrambler och monster 797) har en omodern luftkyld v twin.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Man måste titta 5-10 årframåt.
Stora V twinnar får antagligen svårt att klara framtida miljö och bullernivå. Ducati 1299 skall t.ex ersättas av en V 4 till 2018, detta för att klara euro 4 och kommande euro 5.

Små V twinnar på 600-800 cc är förhållandevis dyra att tillverka jämfört med raka twinnar. Det kan säkert finnas behov paralell twinnar på Ducati 's instegsmodeller i Framtiden. Dagens instegsmodeller ( scrambler och monster 797) har en omodern luftkyld v twin.

Just detta med att klara av miljökrav är ju VW-gruppen specialister på ! :)
Misstaget var bara att sälja bilarna i USA.
Eller hur. :va
 
Last edited:
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Man måste titta 5-10 årframåt.
Stora V twinnar får antagligen svårt att klara framtida miljö och bullernivå. Ducati 1299 skall t.ex ersättas av en V 4 till 2018, detta för att klara euro 4 och kommande euro 5.

Små V twinnar på 600-800 cc är förhållandevis dyra att tillverka jämfört med raka twinnar. Det kan säkert finnas behov paralell twinnar på Ducati 's instegsmodeller i Framtiden. Dagens instegsmodeller ( scrambler och monster 797) har en omodern luftkyld v twin.

Nog för att det är en tråkig utveckling med tvång.

Men ge mig en Ducati V4 till humant pris tack! :kär :kär :kär :kär :kär
https://www.youtube.com/watch?v=uZPY0fFMavc
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Man måste titta 5-10 årframåt.
Stora V twinnar får antagligen svårt att klara framtida miljö och bullernivå. Ducati 1299 skall t.ex ersättas av en V 4 till 2018, detta för att klara euro 4 och kommande euro 5.

Små V twinnar på 600-800 cc är förhållandevis dyra att tillverka jämfört med raka twinnar. Det kan säkert finnas behov paralell twinnar på Ducati 's instegsmodeller i Framtiden. Dagens instegsmodeller ( scrambler och monster 797) har en omodern luftkyld v twin.

Så mycket dyrare är det inte att göra två toppar istället för en. Tror man skulle förlora betydligt mer i image än man tjänar på det ekonomiskt. En vass Ducati V4 för gata vore däremot kul att se, lätt att marknadsföra med anknytning till MotoGP maskinerna.
 
Nyheter
CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

Top