Klubba skrev:du har ju RN MC service i partille, tror de skruvar alla märken
gixxermixxer skrev:konstigt, jag har bara hört gott om dom.
Locket där man fyller på oljan är borta och mina stövlat / hojen och höger sida av däcket är fullt med olja.
Ouch, tur det gick bra. Hur mycket olja hann försvinna?
Jag var ju lite orolig för att motorn skulle gå torr och att jag senare skulle få problem med motorfel och garanti.
Så när han kom sa jag att vi måste skriva papper på detta utifall det händer något sen.
Han sa: Det försvinner nästan ingen olja. Det ser bara väldigt mycket ut eftersom den är så tunn. En droppe kan rinna från toppen av ditt ben och hela ner vägen ner till skon.
Visst tänkte jag, kollade på hojen som droppade av olja och benet som var dyngsurt....Kollade noga hur mycket han fyllde på och tippar på ca 1 dl. (Totalt 3,3 liter i motorn.) Det var verkligen inte mycket med tanke på att jag kört från hissingen. Vi kollade noga att hojen stog rakt och jag dubbelkollade även när jag kom hem och nu var den "fulll" igen.
Hur mycket får man betala för en 1200 mils service på en gixxer?![]()
Jag betalade 3.447:- Ligger några hundra lappar dyrare annars.
Fick nått sorts vinterpris när jag bokade. Dom flesta hade det om man lämnade in den i februari.
Innan jag lämnade in den mailade jag till 4 olika mc firmor ( även i sthlm ) för att kollla vad det låg på. Låg runt 3600-3800kr.
Kanske bara är rykten. Har inte varit där själv än. Ska nog testas med 1200 milaservicen nu.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |