Aukt. Suzuki verkstad.

grozny

Vi är alla gröna, bara olika gröna.
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
gsxr 1000 k6
Vilka finns det i Gbg förutom suzukicenter? Har bara hört negativt om de.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
du har ju RN MC service i partille, tror de skruvar alla märken

grozny

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
gsxr 1000 k6
gixxermixxer skrev:
konstigt, jag har bara hört gott om dom.

Kanske bara är rykten. Har inte varit där själv än. Ska nog testas med 1200 milaservicen nu.

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Superbike är nog inte heller att rekomendera vad jag har hört. Din MC Center har funkat bra för mig, vanlig service borde inte vara några problem.

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
KTM530
Jag skriver ner lite om mina erfarenheter av din mc göteborg

När jag lämnade in hojen på 600 mila service. Gjorde vi klar priset när jag bokade servicen men när jag skulle hämta ut den kostade det 350 spänn mer. Var inte samma kille som lämnade ut hojen som gav mig priset så jag frågade om dom gjort något mera än vad som ingick i en vanlig service. Det hade dom inte så jag betalade i alla fall då jag skulle tillbaka till butiken nån vecka senare. Pratade då med personen som gav mig priset och han sa att han lagt in fel pris i datorn så jag fick tillbaka pengar.

En annan sak som retade mig var att han tog bort min svarta nederdel på regplåten och satt dit reklam för dinmc göteborg... Liten sak jo visst, men jag bestämmer gärna själv vad jag vill ha för dekaler på min hoj. ( läs inga... )

När jag sedan skulle köra hem hojen kom jag bara ut på första rakan innan jag fick släpp. Trodde det var kalla däck.... Åkte leden in mot stan och när jag paserar Liseberg börjar jag fundera vad det är jag har under skon. Har halkat av fotpinnen några gånger. ( Trodde jag trampat i hundskit eller nått :tungan )
Svänger av avfarten vid HD/möndal för att titta närmare. Får släpp igen... :brynad Locket där man fyller på oljan är borta och mina stövlat / hojen och höger sida av däcket är fullt med olja. :näsblod Ringer Din mc och han säger att locket ligger kvar på verkstaden. Han var mycket ångerfull och stängde butiken direkt ( han var ensam i butiken ) och kom och hjälpte mig. Efter att han tagit sig igenom köerna (Tog längre tid för honom :D) fyllde vi på olija och rengjorde så gott vi kunde. Sen var det bara att åka hem och tvätta hojen och rengöra skinnstället. Kände mest att jag hade en jävla tur som inte gick ikull... Olja är ganska halt. :crash
Han lovade att nästa gång jag skulle service skulle jag få ett bra pris som kompensation.

När hojen gått ca 700 mil så blev ena bromsskivan fram lös. Glappade ca 6-7mm. Ringde och pratade med honom och han sa att jag inte skulle köra med hojen. skruvade då av framhjulet och åkte dit så att han fick titta på hjulet. Han sa att det skulle vara så :va:mad:
Mina följdfrågor blev.
Varför var det inte så från början?
Varför är det bara på ena sidan?
Varför sitter inte skivan löst på någon av hojarna i butiken?.
Han sa att han inte kunde fixa det utan att se hojen för om jag hade trimmat den eller kört på bana gällde inte garantin. :gnissla Kört på bana med en banhoj,,,,, :va Om motorn skulle vara trimmad är väl oväsentligt då bromsarna är gjorda för att bromsa från 300 till 0 :brinnerup

Han garanterade mig att det var bara och köra och det gjorde jag med överenskommelsen att han skulle fixa det på garantin vid nästa service.

För två veckor sedan skulle jag lämna in hojen på 1200mila service.
Förklarade för honom när jag lämnade in hojen att jag skulle på semester om 1½ vecka och undrade om han hann fixa servicen till dess så jag hann hämta den innan jag åkte. Jag hade inte bråttom men annars blir den ju stående där två veckor extra och jag frågade om han hade plats.
Inga problem sa han.

Sen sa jag att jag bytt däck på hojen när jag ställde in den och att jag hade vänt framhjulet i fel riktning. Så jag bad honom vända på det eftersom han ändå skulle skriva av framhjulen när han fixade bromsarna.
Inga problem sa han.

Tre dagar senare ringer han och påpekar att framhjulet är felvänt. Jaa a sa jag. Det pratade vi om när jag lämnade in hojen. Han: ok, det hade jag glömt. Om man utbyter några minuters samtal om en sak och han inte ens känner igen det när han ser däcket kan man ju börja fundera över hur mycket han lyssnar på kunden. :rolleyes:

Dagen innan jag åker på semester ringer han och ber mig hämta hojen.
Jag förklarar att jag inte hinner det nu eftersom han inte gjorde den klar innan det datumet jag sa. Ok, säger han. Men då får du komma hit och betala servicen innan du åker....
Jag svarade att jag betalar när jag hämtar ut hojen och det hinner jag inte förens jag kommer hem.
Förklarade att jag kör hem den tisdag 9 mars om vädret tillåter annars hämtar jag den med släp på helgen efter. OK SÄGER HAN.

När jag sedan kommer hem från semester har jag ett sms där det står

"Din SUZUKI är klar/Din mc-center Göteborg.Från och med dag 4 efter aviseringsdatum debiteras lagerhyra"

Bestämmer mig för att inte säga något om min utlovade billigare service utan skall kolla om HAN tar initiativ att hålla det han lovar. Han säger inget och han kan behålla sina hundralappar för jag kommer troligtvis INTE lämna in min hoj där igen. :huvet

ALLA kan göra misstag som med locket. Jag har full förståelse för det, jag är bara glad att allt gick bra. Det konstiga är den motsträviga och tråkiga attityden!

Den korta versionen blir att jag inte har så bra erfarenheter av din mc göteborg. :D

Skriver detta för mina mc kamrater. Sen får ni själva bedöma om jag haft otur eller inte.

Undrar precis som ts vart jag skall vända mig nästa gång. :6surkart

// Jonas

ps. Lägger upp tre bilder också.

Bifogat

• DSC00175.jpg
    DSC00175.jpg
    245.9 KB · Visningar: 223
  • DSC00176.jpg
    DSC00176.jpg
    254.9 KB · Visningar: 168
  • DSC00177.jpg
    DSC00177.jpg
    215.7 KB · Visningar: 187

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Hört andra historier om att verkstan köpt in "Biltema" mutter/skruv och tagit betalt för dem som originaldelar...:gnissla

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
KTM530
Ouch, tur det gick bra. Hur mycket olja hann försvinna?

Jag var ju lite orolig för att motorn skulle gå torr och att jag senare skulle få problem med motorfel och garanti.
Så när han kom sa jag att vi måste skriva papper på detta utifall det händer något sen.
Han sa: Det försvinner nästan ingen olja. Det ser bara väldigt mycket ut eftersom den är så tunn. En droppe kan rinna från toppen av ditt ben och hela ner vägen ner till skon.

Visst tänkte jag, kollade på hojen som droppade av olja och benet som var dyngsurt.... :brynad Kollade noga hur mycket han fyllde på och tippar på ca 1 dl. (Totalt 3,3 liter i motorn.) Det var verkligen inte mycket med tanke på att jag kört från hissingen. Vi kollade noga att hojen stog rakt och jag dubbelkollade även när jag kom hem och nu var den "fulll" igen.

grozny

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
gsxr 1000 k6
Jag var ju lite orolig för att motorn skulle gå torr och att jag senare skulle få problem med motorfel och garanti.
Så när han kom sa jag att vi måste skriva papper på detta utifall det händer något sen.
Han sa: Det försvinner nästan ingen olja. Det ser bara väldigt mycket ut eftersom den är så tunn. En droppe kan rinna från toppen av ditt ben och hela ner vägen ner till skon.

Visst tänkte jag, kollade på hojen som droppade av olja och benet som var dyngsurt.... :brynad Kollade noga hur mycket han fyllde på och tippar på ca 1 dl. (Totalt 3,3 liter i motorn.) Det var verkligen inte mycket med tanke på att jag kört från hissingen. Vi kollade noga att hojen stog rakt och jag dubbelkollade även när jag kom hem och nu var den "fulll" igen.

Kanske ska testa bike. En bit till trollhättan men det kan man ju ta över en dag. Själv har jag inga erfarenheter alls av din mc. Men om man lämnar in hojen nånstans vill man verkligen vara säker på att ingen efterbliven skruvar med den. Ioförsig står det på deras hemsida att han har varit mekaniker i typ 20 år i Tyskland för Suzuki eller vad det nu Stog. Så man tycker ju att han ska kunna sina saker. Men även om han kan sina saker och han har en sån attityd e det fan inte roligt o sponsra han ändå.

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Service av Suzuki

Har lämnat in min Gixxer 1000 ett antal ggr på Bike i Trollhättan och har inte haft några som helst problem.

Håller med om att avståndet är lite segt, men dom har ett rum där man kan sitta o jobba med dator alt glo på dvd.

Dom skruvar nu också ihop den efter sommarens äventyr och bemötandet och kvaliteten på arbete har inte varit annat än SUPERPROFFSIGT!

Väl värt resan mao :tummenupp

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
Hur mycket får man betala för en 1200 mils service på en gixxer?:va

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
KTM530
Hur mycket får man betala för en 1200 mils service på en gixxer?:va

Jag betalade 3.447:- Ligger några hundra lappar dyrare annars.
Fick nått sorts vinterpris när jag bokade. Dom flesta hade det om man lämnade in den i februari.

Innan jag lämnade in den mailade jag till 4 olika mc firmor ( även i sthlm ) för att kollla vad det låg på. Låg runt 3600-3800kr.

grozny

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
gsxr 1000 k6
Jag betalade 3.447:- Ligger några hundra lappar dyrare annars.
Fick nått sorts vinterpris när jag bokade. Dom flesta hade det om man lämnade in den i februari.

Innan jag lämnade in den mailade jag till 4 olika mc firmor ( även i sthlm ) för att kollla vad det låg på. Låg runt 3600-3800kr.

Ringde och bokade tid nästa vecka hos tysken nu. Runt 4000 sa han att det skulle gå på...

GSRider

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
SUZUKI GSR600A
Va jag kan berätta så har d alltid vart bra. Detlef och Micheal vet vad d gör. Fel händer ju, men oftast är d ju så att bara de få som har haft negativa upplevelse skiver direkt att man alldrig ska gå ditt igen :/ de är ju bara människor. Det är ju jätte många fler som är nöjda men som inte skriver här ;) Jag säger bara testa själv. Speciellt för att detlef kan ta hem delar som ingen annan kan ;P

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Kanske bara är rykten. Har inte varit där själv än. Ska nog testas med 1200 milaservicen nu.

Döm inte ut Suzukicenter innan du varit där och fått prova på servicen.
Det tar ett tag ibland att komma över språkbarriären, men jag har alltid blivit toppenbehandlad och fått snabb service och hel del goodwill. Då är jag inte ens en gnällig/sur/jag-ska-ha-kund.

grozny

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
gsxr 1000 k6
Man märker ju som sagt att det är lite delade meningar. Har bokat till på onsdag iaf och ska hämta torsdag. Skriver sen hur det gick.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!