Avåkning...

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
Körde av vägen idag i circka 60km/h o ut på en cykelväg som turligt nog fanns där. Jag kör lite försiktigt ännu för jag har inte fått mitt skinställ o stövlar ännu....men jag måste lära mig behärska den så kallade pushing tekniken i lite högre farter och våga lägga ner.

Känner att jag borde börjat med en 600:a typ en R6 06:a som inte lyfter hysteriskt såfort man varvar över 8000rpm, utan en 600:a som man kan varva ut utan att den går på bakhjulet allt för mycket.

För jag tycker man får inte ut så mycket av toppeffekten i och med att den vill resa sig långt innan den når högre varvtal, hur ska man göra då ska man luta sig fram eller för att trycka ner den? Någon som kör zx10r o har lite erfarenhet?

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
r1
eller moppe.. hade hänt samma sak för dig med en r6,låter som du nyss fått kk ärligt talat,du kör en grymm hoj med pulver i utan skydds utrustning och kör av i 60 km och frågar sedan oss om du skall luta dig framåt eller dyl..vet inte vad jag skall säga till dig helt ärligt jag är chockad..

Last edited:

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
sälj hojen. eller börja kör med insidan! avkörning på cykelväg? lägga ner vid cykelväg?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Racercukel skrev:
2106365 Körde av vägen idag i circka 60km/h o ut på en cykelväg som turligt nog fanns där. Jag kör lite försiktigt ännu för jag har inte fått mitt skinställ o stövlar ännu....men jag måste lära mig behärska den så kallade pushing tekniken i lite högre farter och våga lägga ner.

Känner att jag borde börjat med en 600:a typ en R6 06:a som inte lyfter hysteriskt såfort man varvar över 8000rpm, utan en 600:a som man kan varva ut utan att den går på bakhjulet allt för mycket.

För jag tycker man får inte ut så mycket av toppeffekten i och med att den vill resa sig långt innan den når högre varvtal, hur ska man göra då ska man luta sig fram eller för att trycka ner den? Någon som kör zx10r o har lite erfarenhet?

Hur kommer det sig att man kan köra av vägen i 60km/h och då även säger att man kör försiktigt...... rimmar inte i mina öron :7peta

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ta det lugnt för Guds skull, det är den gyllene regeln i motorcykelåkning och den gäller i kvadrat om du kör en ZX-10R, i kubik om du har nytt körkort.

//Eric

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Du skämtar alprillo eller? Om du är ärlig så sälj och köp en moped. :tummenupp

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Borde inte 60 - 0 på en zx10 vara typ 5-10m max, bromsarna är inte direkt underdimensionerade ;) zx10 är nog ingen nybörjarhoj, så ta det lugnt dom första 500 milen eller så.

Dark_Messenger

Guest
Racercukel skrev:
2106365 För jag tycker man får inte ut så mycket av toppeffekten i och med att den vill resa sig långt innan den når högre varvtal, hur ska man göra då ska man luta sig fram eller för att trycka ner den? Någon som kör zx10r o har lite erfarenhet?
Har du testat att luta dig fram över tanken...?? :rolleyes:

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Tänk när han märker av ketchup-effekten på 600er. Iof har väll nyare 600er maffigt mellanregister också. Jag tror han lägger ut en annons på ny R6 snart med.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
gluffis skrev:
2106704 Borde inte 60 - 0 på en zx10 vara typ 5-10m max, bromsarna är inte direkt underdimensionerade ;) zx10 är nog ingen nybörjarhoj, så ta det lugnt dom första 500 milen eller så.

man skulle kunna se de så att han kom i 150 och han bromsa ner till 60 :tomten

Nemen de kvittar väll vad du kör du reglerar ju gasen själv, kan ju varva upp utan full gas om du vill de med. Dock tips är nog att använda skydd.....

Beck

Less but still broken
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
Inte nu
Hmm gick precis en sväng utanför Knutpunkten i Hbg och där var en kille på en svart hoj (hann inte se vad för nån) som lekte lite väl mycket tyckte jag...

Ta det inte fel, jag e för när det gäller leka men med insidan av skallen..

Först så hörde jag bara en hoj som tokvarvade längre bort och sen kom det väldoftande vita molnet.

Ganska snart efter så körde han ut framför knutpunkten och upp på slangen. Det var ungefär i samma veva som hans hjälm bestämde sig för att den inte alls ville vara kvar på hans huvud och började glida av. Tur att hakremmen var på killens sida... Såg minst sagt lustigt ut :D

U-sväng vid infarten till Marina och sen upp på trottoaren och stanna utanför pressbyrån. Där stod han nån minut innan han drog ut på gatan igen och upp på slangen (lite väl högt såg det ut som) tills han kom fram till att det var rött längre fram och det stod några bilar i varje körfält.

Ner med framhjulet (snett såklart) och sen mellan bilarna i filerna med fullt hjulspinn...

Full fart fram (digital gas, nyaste modet) till nästa rödljus. Ni som vet hur det ser ut vet att det är max 100m mellan ljusena på denna sträckan. Där fick han en bil bakom sig.

Det slår om till grönt och då blir det fullt hjulspinn igen i 20s och sen iväg som ett skott...

Lovar att killen i bilen bakom blev mäkta imponerad :tungan

Visst ja, nämnde jag att han körde i jeans och tröja...

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Vad är det med folk, beteendemönster som en 14åring framför sin brud som precis tappa mjölktänderna.

Det är lite skönare att glida in på dov tomgång än att skrika runt på 10 000rpm med fullt hjulspinn.

Låter iofs som att trådskaparen försöker skapa flamebait, om inte så tycker jag synd om honom. Jag har ännu inte lyckats få upp min GSXR-600 på bakan (omedvetet). Det räcker att man har en hjärncell

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln