Ripster
Crash boom bang
Lyxfällan nästa
Det är inte vi som fotograferar men det är vårt arrangemang och därmed vi som bestämmer reglerna. En av förutsättningarna för att få fotografera är att man inte publicerar bilder på olyckor utan medgivande.Men samtidigt är det inte föreningen som fotograferar+ att försäkringsargumentet köper jag inte någonstans. Vi rekommenderar alla att kolla upp sina försäkringar innan körning. Gäller inte försäkringen på bana och man dumpar sin hoj på allmän väg efter en olycka, snackar vi om försäkringsbedrägeri. Vill folk försöka sig på det så varsågod men jag tänker inte anpassa mig efter det.
Då skulle vi lika gärna kunna säga att ingen får lov att fotografera mig då jag försöker dölja för min flickvän att jag kör på bana.
Det är inte vi som fotograferar men det är vårt arrangemang och därmed vi som bestämmer reglerna. En av förutsättningarna för att få fotografera är att man inte publicerar bilder på olyckor utan medgivande.
Oavsett anledningen (partner som inte skall få veta om det är förmodligen mer tungt vägande än ett försäkringsärende) så tycker jag man skall följa det som bestämts.
Vi vill ju inte tappa deltagare på grund av att man kan bli avslöjad för frun / sambon / flickvännen!
PS: Inte ens en flickvän kan väl känna igen någon på filmen, vad var debatten om?
Att det inte står i våra regler att man får eller inte får spelar mindre roll. Var är det sunda förnuftet?
Jag tycker det spelar väldigt stor roll eftersom det är reglerna vi ska utgå ifrån eller? Eller ska vi välja vilka regler vi ska följa?
Sunt förnuft? Ja enligt min sjukgymnast är det sunt förnuft att sluta köra hoj. Sunt förnuft är subjektivt!!
Om det nu inte är tillåtet att publicera så ändra reglerna på hemsidan!
För det andra finns det lagar om sånt här som står långt högre än vad en förening har för regler.
www.pul.nu/bilder.htm
Att folk lägger upp mycket bilder från bandagar tycker dom flesta bara är kul, därför inget tjafs om det.
Men även där enligt lagen ska man ha tillåtelse från vederbörande.
Är det ngn som vill se film på sin vurpa så kommer de nog be om det. Jag personligen hade blivit skitförbannad om du hade lagt upp en film där jag klotar utan att be om lov.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|