Mr Strider
Medlem
Om du har en GOS som loggat din fart med ett spår varför använder du då inte den som ett bevis mot polisen?
Körde med en tomtom rider och fick inte fram någon logg om farten på den .
Om du har en GOS som loggat din fart med ett spår varför använder du då inte den som ett bevis mot polisen?
Vet att jag körde för fort! men blir bara fundersam på hur dom kan använde det mätningsättet som dom gjorde... Dom har ju inga bevis igentligen mer än vad dom tyckte deras mätare visade när dom kört ikapp mig.
Skrev du på skiten? utan mätinstrument kan han inte bevisa vilken hastighet du höll men har du skrivit på så erkänner du det han säger.
I sån situation när han ber om kortet ska du säga att du inte har den med dig och allt han anklagar dig för nekar du sen skriver du inte på ett skit då hotar han med rättegång och i vissa fall läggs det ner beroende på polisens bevisning, i annat fall kan du skita i att skicka in delgivning efter 2år så preskriberas det
Säker på att det preskiberas efter 2 år? jag har en lapp från kamera i norge som kom förra veckan. Det är över 1 år sedan. Kanske jag ska dra ut på det?
Letar info om detta samt vad boten i norge blir för 84 på 70 väg (jag trodde själv det var 80)
OJ... Jag ser Norge och det svartnar för ögonen! Du kan ju börja tänka på att sälja hojen, sälja ditt place, börja *ora ut dig själv och flytta hem till päronen!!!
Har för mig att Norge INTE är nådiga med bot! :S Lycka till Dude!
Säker på att det preskiberas efter 2 år? jag har en lapp från kamera i norge som kom förra veckan. Det är över 1 år sedan. Kanske jag ska dra ut på det?
Letar info om detta samt vad boten i norge blir för 84 på 70 väg (jag trodde själv det var 80)
det var bara 14 km/h över, tror dock det landar på runt 5000 NOK. Vet fan inte om jag törs ringa svenska polisen som har detta. Vet inte vad som händer ifall jag låter bli.
Jag har ingen tur med polisen just nu. Hade utekväll i lördag och åkte in i bilen för jag pissade i stan på hemvägen.....Jag begärde rådrum vilket gav mig en timme i baksätet före dom jävlats klart utan åtgärd och jag fick gå hem utan något påskrivet eller annat....får se vad som kommer i brevlådan nu. Har fan aldrig med polisen och göra, men nu vart det 2ggr på 1 vecka.
Att du har skrivit på delgivningsbeviset betyder ENDAST att du nu vet om att körkortet är tillfälligt omhändertaget av polisen och att du är misstänkt för förseelsen. Du har INTE erkänt någon slags handling om du nekat till själva fortkörningen. Jag antar att du fick ett medgivande om att du fick köra i ytterligare 48 timmar? Du skall också ha fått en kopia på den rapport som polismännen skrev på plats (Beslut om omhändertagande av körkort och traktorkort m m).Var dum nog att skriva på delgivelsen men pratade med en advokat som sa att detta inte är ett erkännande.
Måste man köra 170 för att köra om ett par bilar som kör 110
Du får överstiga hasti gheten med 10% under omkörningsmomentet har jag för mig. Varför ska dom dra av 10km/h? har jag inte hört talas om...
hur länge blir du av med kortet? fina böter eller?
Guuud, vilken zatzykommentar...
Fick han aldrig veta hur mätningen gjorts?Bror min körde i ca 160 motorväg med bil. Blev tagen av civilare. Brorsan fråga hur dom kunde mäta hastigheten och han fick inget riktigt svar. Han vägra skriva på ngt på plats, dom behöll likväll kortet. sen fick han brev från åklagaren att det inte fans någon anledning att motstrida polisens hastighetsmätning,varav min bror krävde bevis på papper om mätningen. 2 veckor senare skulle han infinna sig i rätten,för att bara ta emot dommen,inte fick han bestrida utan enbart ta emot dommen. Helt chanslös alltså. Dommen av med kortet i 1 månad och 4000 i böter.
Skedde mätningen över två hastighetsbegränsningar?
90 och 110?
(jag ser att du skriver 110, men...)
Jag har en vag aning om att mätningen inte får ske över två hastighetszoner.
Kan vara en sak att anmärka på, om det skulle vara så.
Tyvärr ser det dystert ut, på det du skriver.
Skedde mätningen över två hastighetsbegränsningar?
90 och 110?
(jag ser att du skriver 110, men...)
Jag har en vag aning om att mätningen inte får ske över två hastighetszoner.
Kan vara en sak att anmärka på, om det skulle vara så.
Tyvärr ser det dystert ut, på det du skriver.
Polisen fick på sin glädjemätare hålla 190 för att komma ifatt dig. Det är ingen mätning. Erkänn ingenting, kanske kan en duktig advokat bistå beroende på hur rapporten är formulerad. Dom gillar att skriva så att saker och ting verkar värre än vad dom är. Begär ut rapporten till att börja med.
Fick han aldrig veta hur mätningen gjorts?
Svenska rättsystemet är ett skämt så länge det handlar om tingsrätter om du frågar mig. Det är ju inte precis så att dom kontrollerar riktigheten i det som sägs. Trafikmål är rena löpande bandet, rättssäkerhet existerar inte. Du är där för att bli dömd, inget annat.
Det går utmärkt, men det är den högsta gränsen som räknas. Jag har själv blivit rapporterad 2 ggr där olika hastighetsgränser funnits.
Men snälla? Bli medlem i ett annat forum än för sporthojjar då
Då har du för dig fel. Man får enligt lag ej överträda hastighetsgränsen ens under omkörning, vill minnas att det stod "kör om så snabbt du kan utan att överskrida gällande hastighetsgräns" i boken.
Jag ville inte ta ut en hel dags ledighet för att åka till Göteborg med buss/tåg, sitta och lyssna på sånt jag redan vet i 10 minuter utan att kunna påverka, för att sen åka raka vägen hem igen. Så jag ringde min kontaktperson (eller vad det nu kallas) på Tingsrätten och hon förklarade att det var helt onödigt för mig att komma dit om jag inte hade något nytt att komma med. Så fungerade det i mitt fall.Men om man har fått brev Tingsrätten och där det står att man måste infinna sig en viss tid. Måste man det elr inte?
Dödsfall, du tar inte i lite nu?givetvis måste du komma, blir rätt så dyrt att skita i det.
Eget dödsfall och några till saker är laga förfall dock...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|