PacMan skrev:2438342Menar du att du ska montera av hjulen från hojen, eller däcken från fälgarna? Det senare är kanske inget man ger sig på själv om man inte har utrustning til det.
P@trik skrev:2438616Har du en instruktionsbok så brukar det stå en ganska bra beskrivning hur du ska göra, är inte så mycket som du kan göra fel direkt så ut och skruva med dig.
colou5 skrev:2438329Ska göra däck byte på min hoj och tänkte då montera av bak å fram däcken, Är inte så kunnig inom motorcyckel meken så jag tänkte höra om det är något speciellt man ska tänka på vid avmontering och påmontering?
MVH
Christer
Hedgehog skrev:2438846Glöm inte att vissa hojar tippar framåt när du tar bort framhjulet. Se till att ha något att lägga under gafflarna om det skulle behövas.
Hedgehog skrev:2438846Glöm inte att vissa hojar tippar framåt när du tar bort framhjulet. Se till att ha något att lägga under gafflarna om det skulle behövas.
colou5 skrev:2438329Ska göra däck byte på min hoj och tänkte då montera av bak å fram däcken, Är inte så kunnig inom motorcyckel meken så jag tänkte höra om det är något speciellt man ska tänka på vid avmontering och påmontering?
MVH
Christer
Froven skrev:2438877![]()
![]()
![]()
![]()
Rycker man hjulaxeln på en R6 utan att vidtagit någon/några av nedanstående åtgärder stämmer Hedgehogs påstående ganska bra.
Depåstöd fram och bak alternativt något att hänga upp hela hojen i taket med rekommenderas.
//P
DaPirate skrev:2438886Tänk på att inte spänna kedjan för hårt eller löst när du monterar på bakhjulet sen..utan helt enkelt lagom. Sen måste du också lära dig att stava till motorcykel om du ska köra motorcykel.Lycka till
![]()
P@trik skrev:2438880No shit![]()
Krippa skrev:2438904Hahaha...jag blir lika överraskad varje gång hojen ramlar av stödet när jag plockat bort hjulen!![]()
![]()
colou5 skrev:2438889Hehe, du behöver inte dum förklara mig. Jag har depåstöd fram å bak natuligtvis.
QUOTE]
Men då är det ju bara att skruva, vad är problemet![]()
P@trik skrev:2438880No shit![]()
Det råkar inte vara så att du har haft centralstöd=dödvikt på alla dina knarrar?Hedgehog skrev:2439030På mina gamla skruttar jag haft har ingen trillat fråmåt och med tanke på inlägg 1 så verkar det som en vettig varning. Nu kör jag ju iofs inte en racer men när någon undrar om man ska tänka på något när man byter däck så är det en helt relevant varning. Synd att tippa en fin hoj på en sådant enkelt misstag.![]()
Jag kan ta några till som faller inom samma kategori:
Kontrollera spårningen efter montering....
Har fälgarna rotationspilar?
Har firman/personen monterat däcken korrekt i förhållande till fälgens rotationspil?
Kontrollera hjullager när man ändå har tillfälle.
Nu visade det sig ju att colou5 hade fullt kit med depåställ så förslag 1 löser sig ju automatiskt.![]()
tobbeviking skrev:2439039Det råkar inte vara så att du har haft centralstöd=dödvikt på alla dina knarrar?
//Tobbe
Hedgehog skrev:2439030På mina gamla skruttar jag haft har ingen trillat fråmåt och med tanke på inlägg 1 så verkar det som en vettig varning. Nu kör jag ju iofs inte en racer men när någon undrar om man ska tänka på något när man byter däck så är det en helt relevant varning. Synd att tippa en fin hoj på en sådant enkelt misstag.![]()
Jag kan ta några till som faller inom samma kategori:
Kontrollera spårningen efter montering....
Har fälgarna rotationspilar?
Har firman/personen monterat däcken korrekt i förhållande till fälgens rotationspil?
Kontrollera hjullager när man ändå har tillfälle.
Nu visade det sig ju att colou5 hade fullt kit med depåställ så förslag 1 löser sig ju automatiskt.![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |