AVA MC - galet nöjd

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag var och bytte in Millen idag på AVA MC - det fanns något annat rött där, som jag kom överens med Stefan på AVA att jag borde ta över ägandeskapet på, lite trevliga telefonsamtal, vi kom överens, så var det i stort sett bara att ramla över och skaka hand på't. :yoparty

Det har varit en del affärer och kontakter med både bil- och hojhandlare av alla sorter, och bemötandet jag fick idag på AVA av Stefan var precis klockrent, man kände sig verkligen välkommen.
Inte på det sliskiga sättet en del säljare kör med, utan det var en genuint trevlig säljare att ha att göra med.

Jag är precis lika nöjd med affären, AVA och framförallt Stefan - som jag är med bågen. :tummenupp


Jag vill dela med mig en (sjukt) positiv erfarenhet, respektera detta, och förstör inte tråden är ni snälla (jag vet att AVA har sådär rykte här), det är sällan någon nöjd delar med sig av sina erfarenheter...

:)

/J - nöjd, glad och absolut återkommande kund på AVA.
 

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 1098S special
Låter som om du fick grymt med xtra rabatt på den hojen, så pass mycket att du som första kund någonsin i från AVA mc genast loggade in på detta forum för att berätta det, hoppas Stefan blir glad nu. :D

Hur som grattis till en trevlig hoj. :krama

Ps! sen att detta inlägg kom xtremt lägligt med tanke på hur Yamaha nu får på nöten, något som "underbara" AVA mc vart ganska ensamma om förut är ju en annan sak. Ds!
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag köpte en båge där idag, trots att några tyckte man skulle hoppa över AVA, jag fick en schysst deal, av fanimig den bästa säljaren jag någonsin haft att göra med - ville dela med mig av den upplevelsen, inte konstigare än så.

Sådan sjukt trevlig upplevelse skall fasen lyftas fram...jag jobbar i ett yrke där man förväntas göra underverk dagligen, och aldrig får credit när man gör något lite extra, så jag vet hur det funkar... :gnissla

Stefan på AVA förtjänar verkligen att hyllas lite idag, inte konstigare än så. :)

/J
 

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Finspång
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
Jag köpte en båge där idag, trots att några tyckte man skulle hoppa över AVA, jag fick en schysst deal, av fanimig den bästa säljaren jag någonsin haft att göra med - ville dela med mig av den upplevelsen, inte konstigare än så.

Sådan sjukt trevlig upplevelse skall fasen lyftas fram...jag jobbar i ett yrke där man förväntas göra underverk dagligen, och aldrig får credit när man gör något lite extra, så jag vet hur det funkar... :gnissla

Stefan på AVA förtjänar verkligen att hyllas lite idag, inte konstigare än så. :)

/J

brukar ju va mycket inte bra om ava, har märkt det själv då ja ville ha db killer till mitt yoshi,, men fick som svar vi kör med dom här..typ nån slags tråd bulle man skulle liksom ja vet ifan,,,,,men förutom det så känner man sig alltid välkommen, man hänger inte på kunden som en igel, vilket ja uppskattar,,,,tycker servicen är bra,,ibland lite seg när ska köpa service prylar....annars typ 3 i betyg
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Som med Triss! Plötsligt händer det:D

Nä, men seriöst. Kul att du fick ett positiv bemötande:tummenupp
SÅ...vad blev det för hoj? Berätta, berätta:banana
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag tror också att AVA har nöjda kunder, det vore väl själva fan om inte någon skulle ha tur.

Du är sjukt nöjd efter att ha köpt en hoj-check

Kom igen när du har haft första reklamationen
eller när du har gjort första servicen
eller när du har beställt första tillbehöret.

Dom säljer ju uppenbarligen nya cyklar, så där borde det finnas flera nöjda kunder, ett tag, sedan kommer det som skiljer agnarna från vetet, bemötandet när man inte längre vill kasta stora sedlar rakt på personalen utan kanske vill ha hjälp/garanti/service gratis.

Men jag tror säkert dom har flera nöjda stamkunder också, dom är bara inte lika många som hos andra handlare.
 

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
grattis till nya bågen!! Köpte en av mina första(nyare) hojjar på ava för några år sen.. också av stefan! kan hålla med om att han är en klockren förtroendeingivande och trevlig säljare! :tummenupp Creds till honom!
Hoppas du blir nöjd med köpet
/AF
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
De har fått en chans av mig och det får de aldrig igen. Synd för dem då jag är tät.

Kul att det funkat för dig, dock :tummenupp

Hoppas det håller i sig när skiten rasar.
 

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Ort
Haninge / Handen
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Jadu, väntar på min MC som är där verkstaden, och det vi kom överens om angående rep på MC:n, har jag absolut inget negativt om, hoppas de klarar sin deadline så jag kan få åka ut och köra bara...
Ingen är väl ute efter och göra ett dåligt jobb som medför dålig marknadsföring, ska nog i alla fall ta och läsa den negativa tråden, kanske inte somnar alls inatt efter det :D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
De har fått en chans av mig och det får de aldrig igen. Synd för dem då jag är tät.

Kul att det funkat för dig, dock :tummenupp

Hoppas det håller i sig när skiten rasar.

Ny båge med garanti. :) Är det något så får högst troligen firman i Arboga pyssla, mest för att det är närmare dit.

/J
 

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Snart Bulten IGEN..
Hoj
Snabbare än förra!
Grattis till nya hojjen!
Hur mycket fick du ge imellan för att byta en äldre rsv mot en 1098??
Var den beggad eller ny?
Hur långt har den isåfall om den är beggad?
Farsan är också sugen på att skaffa en 1098 faktiskt, tror ni att dom byter in HD StreetRod (Blysläden) där?

/Petai
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Grattis till nya hojjen!
Hur mycket fick du ge imellan för att byta en äldre rsv mot en 1098??
Var den beggad innan eller ny?
Hur långt har den isåfall gått om den var beggad?
Farsan är också sugen på att skaffa en 1098 faktiskt, tror ni att dom byter in HD StreetRod (Blysläden) där?

/Petai

Slantar mellan håller jag för mig själv, det var en flång ny 1098 -08, som de ville sälja, jag ville köpa. :) Det var en deal vi båda var nöjda med helt enkelt.

Stefan verkar vara den typen av säljare som löser problem, be farsan kolla vettja (de har ju HD som granne om inte annat...).
 

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
SV1000S -07
Jag börjar mer och mer tro att Nash är en onskefull BOT som är något sneprogrammerad...
 

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Snart Bulten IGEN..
Hoj
Snabbare än förra!
Slantar mellan håller jag för mig själv, det var en flång ny 1098 -08, som de ville sälja, jag ville köpa. :) Det var en deal vi båda var nöjda med helt enkelt.

Stefan verkar vara den typen av säljare som löser problem, be farsan kolla vettja (de har ju HD som granne om inte annat...).


Okej, får man fråga vad dom ville ha för 1098an ordenarie?
Fan va schysst, sprillans å allt :yoparty
Jo men han vill ju inte ha en ny HD, så han vill ju isf byta mot en Sporthoj och komma från bly träsket och komma tillbax till Sporthojjar :tungan
Vad tror ni att en StreetRod 06 med V&H helsystem pc3 och luftfilter är värd? Är i toppskick.
 

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 modell grön
Jag kan hålla med dig på många punkter. Köpte 2 hojar på ava inom loppet av ett halvår och blev sjukt nöjd med bemötandet. I mitt fall köptes första hojen av Alex och den andra av Svante sjukt trevliga killar iaf de gånger jag pratat med de.:tummenupp

Så visst finns det nöjda kunder.
 

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000F
Kul och höra positiva erfarenheter för omväxlingens skull. Dom har ju funnits ett tag så det vore ju märkligt om det bara var dynga, annars hade dom väl konkat för länge sen.

Har varit där några gånger själv. Tycker utbudet är bra där.
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Skriver som jag brukar skriva när AVA kommer på tal... Fattar inte hur någon kan köpa något där:brinnerup. Men som sagt någon gång hittar även en blind höna ett korn.. Skriv gärna igen när du haft hojen på service där:tummenupp!

Skulle inte rekomendera min värsta ovän o ens köpa en glödlampa till blinkersen på AVA:mad:
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Har för mig att jag läst här på SH om någon som hade sin hoj inne på service hos AVA. Hämtade ut hojen (givetvis bytte surt förvärvade pengar ägare innan utlämnandet). Startar den och upptäcker att det inte är någon olja i hojen...

Men jag ska inte klanka ner på AVA då jag personligen inte haft någon djupare kontakt med folket där. Hörsägen däremot gör ju att man skulle tänka efter både en och två gånger.

Å andra sidan måste de ju göra något rätt eftersom firman finns kvar, och har funnits i x antal år i olika lokaler.

Kul att TS är nöjd med affären iaf :tummenupp
Hur det kunde gå från Japanska kvalitétskärror på fyra hjul till Italienska tvåhjulingar som bara blir stående till höger och vänster (tröstande att de har själ och karaktär iaf) vet jag dock inte... :D
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top