AVA MC - galet nöjd

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Hmmmm.
Jag köpte en Suzuki beggad där en gång.Dyrt visade det sig då andra hojhandlare var betydligt billigare.
Jag hann inte mer än vrida på rullen andra dagen på 2ans växel då växeln faller ur i 1 sekund och sen tillbaka igen..
Var tillbaka och påtalade det för en säljare som sa att man måste köra dom hårt annars går dom dåligt.
Ut och körde hårt, samma sak på 2ans växel.
Tillbaka och pratade med en mek på deras verkstad som blev likblek och hämtade chefen.
Han sa att det var växellådan som bråkade.Men han sa att garantin gällde fast dom ville ha en självrisk betald på det.
5000 kr ville dom ha......
Med motiveringen att dom måste ju klyva hela motorn i smådelar och då kan dom ju byta ev defekta delar som ventiler etc.
Jag bad att få det skriftligt och ringde sedan KO i min kommun som asgarvade i hjäl sig.
Finns ingen självrisk på en garanti av det slaget sa han.Han upplyste även om att en handlare enl lag måste lämna 6 mån garanti på hela hojen.
Jag upplyste om detta på AVA och gjorde en deal med dom om att beställa lite service samtidigt.
2ans,3ans,5ans drevpar och båda styrgafflarna byttes på garantin....
Men det var många hårda ord och turer innan det var över.
Jag var INTE nöjd efter det.
BTW så uppgav dom att ett sånt jobb ligger på 15-20k i arbete (år 2005).
När jag fick garantipappret på det utförda arbetet (som förövrigt då gäller i 2 år) stod det 8500 kr total kostand.Lite skillnad mot 15-20K......
Detta en story från en som varit med IRL där....

Det är när sånt här dyker upp som man verkligen får reda på hur serviceinriktat ett företag är!

Ännu en menlös "hurra vad snälla dom var när jag ville köpa en hoj..." tråd. Enligt min mening säger inte det ett smack om ett företag, det är när det börjar krångla som agnarna skiljs från vetet. Hade tex ovanstående problem löst smärtfritt och relativt fort så skulle en sån här tråd vara på sin plats.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det är när sånt här dyker upp som man verkligen får reda på hur serviceinriktat ett företag är!

Ännu en menlös "hurra vad snälla dom var när jag ville köpa en hoj..." tråd. Enligt min mening säger inte det ett smack om ett företag, det är när det börjar krångla som agnarna skiljs från vetet. Hade tex ovanstående problem löst smärtfritt och relativt fort så skulle en sån här tråd vara på sin plats.

Ännu en som bevisligen inte förstått syftet med tråden...

Det gnälls som fan på allt och alla, ibland med all rätt, men hur ofta delar någon med sig av en ovanligt trevlig deal?

Din signatur, provat att leva efter den? ;) Det gjorde jag, och lämnade AVA med ett brett smajl - jag har handlat en bunt bågar av handlare, några av erkänt bra sådana, och det var verkligen värt att lyftas upp denna gången.

Det är precis själva fan vad det skall vara svårt ibland, satans gnällkärringar... :fakta


Jag kunde inte bry mig mindre om vad andra varit med om, eller hört någon från någon som kände någon - jag var förbannat impad över en rak, smidig och jävligt hederlig säljare som fick mig att känna mig genuint välkommen, DET är fanimig en bristvara i det här landet där alla går och kikar snett på varandra i sann janteanda.

Frågor på det?

/J
 

marinmo

Kör med Jofa-hjälm som enda skydd
Gick med
28 May 2008
Ort
Ingenstans
Hoj
VFR 800 ABS -02
Tack för godnatt sagan Krister...
Jag vet PRECIS vad AVA MC går för därav mitt HAT!

Jag lämnade in min nykrashade hoj på AVA för att försäkringen skulle gå igenom skiten, 2v senare så får jag besked att dom ville lösa in den, NO FUCKING way då reparationen skulle kosta runt 28 MILJONER Kameler

Du är medveten om att det inte är AVAs fel att ditt försäkringsbolag bedömer att du kraschat din hoj så mycket att den inte är värd att laga? Jag läser det sista stycket om och om igen och jag kan inte sluta fundera på om du faktiskt ens vet vad "lösa in den" betyder?

Vad gör jag då, jag ber om att få tillbaka hojen, ABSOLUT säger AVA, MEN först ska vi bara klippa bort dina blinkers som annars går att tejpa ihop eftersom dom BARA hängde och glömma att vrida PÅ tankkranen som sitter UNDER tanken så du inte kan starta din egna hoj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad::mad:

Att stänga av soppakranen känns ganska vettigt om man ska mecka med hojen, speciellt då den kraschad. Speciellt om den är så kraschad att försäkringsbolaget inte ens tycker att den är värd att laga. Har man glömt att skruva på tankkranen? Osis, händer alla. Låt mig gissa: du påtalade inte detta utan tänkte ist "fan vad bra nu kan jag kräkas ännu mer på dem på SH!" alternativt var för feg för att påtala det. No shame, det skulle nog jag också varit som 17-åring. Det där med blinkersen låter konstigt, det skulle nog kunna vara något man skulle kunna klagat på om det inte varit för att resten av ditt inlägg redan idiotförklarat dig, så det känns mest som att du fick vad du förtjänade.

Så TS och Krister... Enjoy!!! ;) Hahahaaa!!!

Från: SH
Till: Nash

Snälla rara du. Sluta posta.



SGM:

Grattis! Kul att du blev nöjd, synd bara att du köpte en skithoj! ;) Har själv bara köpt och fått ett dubble bubble monterat på min föredetta hoj på AVA, men det var bara tummen upp! Fick monteringen gratis (!) gjord på studs (!). Mycket bra!


Vill även dela med mig av min positiva erfarenhet då jag nyss köpte en VFR 800 VTEC ABS (-02) hos BMW i Solna. Mikael C-something, trevlig snubbe och villig att pruta lite extra på priset! 100% nöjd hittills och ser ingen anledning varför det skulle ändras! Ångesten är dock total att man inte hade deg till K1300S ... :D
 
Last edited:

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Spårad tråd :) Hahahaa! Absolut, AVA MC is THE shit...... sen hur folk vill ta ordet "shit" är upp till dom ;)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
100-milaservice och montering/justering av ecun till termisarna på AVA idag.

Suverän service, låneknarr att snurra runt på södertörn med under tiden 1098an blev ompysslad, och trevliga pratstunder med Stefan, Andrew och Niklas på köpet.

Duccen går betydligt trevligare, mer orra, och den går att köra under 4000 varv på högre växlar...tror den gick väl snålt med standardsprutet i..

/J - fortfarande kalasnöjd, blir nog till att köpa lite smågodis av AVA vad det lider...(det är enda riktiga nackdelen med duccen, det finns för mycket prylar... :hihi )
 

Bifogat

  • zx10_bult.jpg
    zx10_bult.jpg
    227.3 KB · Visningar: 65

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hahahahaha, Duccen ÄR ju mer eller mindre hojvärldens Impreza. :hihi :tummenupp

Herrejävlar vilken hoj det är...den väcker något urtidsminne i reptilhjärnan, DET klarar inte japsarna av. :fakta


Det där med hörsägen är just det jag var lite ute efter med den här tråden, det är sjukt lätt hänt att någon hört av en polare att hans sysslings mentor från studietiden hade en granne vars brorsa hörde om någon som hade haft problem..

Negativa röster hörs tydligt som fan, och det blir ringar på vattnet - hur ofta hör man om någon som är nöjd?

/J



det där kan man diskutera
 

eis

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR
Har lite men hittils mkt bra intryck av AVA däremot så har jag klart sämre erfarenheter av andra handlare i sthlms området. Min personliga favorit hittils är Din MC som bänkade min förra hoj och skötte det exemplariskt.

Hur skulle ni andra ranka sthlms handlare i någon form av övergripande omdöme?
 

marinmo

Kör med Jofa-hjälm som enda skydd
Gick med
28 May 2008
Ort
Ingenstans
Hoj
VFR 800 ABS -02
Har lite men hittils mkt bra intryck av AVA däremot så har jag klart sämre erfarenheter av andra handlare i sthlms området. Min personliga favorit hittils är Din MC som bänkade min förra hoj och skötte det exemplariskt.

Hur skulle ni andra ranka sthlms handlare i någon form av övergripande omdöme?
Smaken är som baken. Jag har extremt dåliga erfarenheter av Din MC. Kontentan av en sådan diskussion är att eftersom det är personer som hanterar personer så kommer alla ha olika erfarenhet. Och jag ser det så att hade aldrig Din MC varit svin mot mig hade jag aldrig upptäckt vad jag tycker är Stockholms bästa verkstad, Pro Street. Inget dåligt som inte har något bra med sig!
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top