Väl talat!
Alla ska alltid få en andra chans.
Men jag håller oxå med GuW i hans inlägg om att när man KÖPER så brukar allt gå bra.
När man sen blir en besvärlig reklamationskund, brukar det nog gnissla mer.
Men återigen: Grattis SGM - och ja nog fasen måste AVA ha nöjda kunder, annars hade de väl inte funnits?
Hmmmm.
Jag köpte en Suzuki beggad där en gång.Dyrt visade det sig då andra hojhandlare var betydligt billigare.
Jag hann inte mer än vrida på rullen andra dagen på 2ans växel då växeln faller ur i 1 sekund och sen tillbaka igen..
Var tillbaka och påtalade det för en säljare som sa att man måste köra dom hårt annars går dom dåligt.
Ut och körde hårt, samma sak på 2ans växel.
Tillbaka och pratade med en mek på deras verkstad som blev likblek och hämtade chefen.
Han sa att det var växellådan som bråkade.Men han sa att garantin gällde fast dom ville ha en självrisk betald på det.
5000 kr ville dom ha......
Med motiveringen att dom måste ju klyva hela motorn i smådelar och då kan dom ju byta ev defekta delar som ventiler etc.
Jag bad att få det skriftligt och ringde sedan KO i min kommun som asgarvade i hjäl sig.
Finns ingen självrisk på en garanti av det slaget sa han.Han upplyste även om att en handlare enl lag måste lämna 6 mån garanti på hela hojen.
Jag upplyste om detta på AVA och gjorde en deal med dom om att beställa lite service samtidigt.
2ans,3ans,5ans drevpar och båda styrgafflarna byttes på garantin....
Men det var många hårda ord och turer innan det var över.
Jag var INTE nöjd efter det.
BTW så uppgav dom att ett sånt jobb ligger på 15-20k i arbete (år 2005).
När jag fick garantipappret på det utförda arbetet (som förövrigt då gäller i 2 år) stod det 8500 kr total kostand.Lite skillnad mot 15-20K......
Detta en story från en som varit med IRL där....