RG500-Johannes
Telefonstolpe vs Johannes 1-0
- Gick med
- 7 Mar 2003
- Ort
- Stockholm
- Hoj
- Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
RF_Racing skrev:DÄRFÖR frågade jag.. o sluta rekomendera böcker :kocko
RF_Racing skrev:sen att säga typ "läs på lite först".. det gör mig gramse :S
Jag har vid några tillfällen skrivit en hel del förklaringar till dig, vilket jag hemskt gärna gör, men jag/vi kan ju inte förklara allt för dig så fort du får en idé? Mycket av det du föreslår hade du direkt kunna utesluta om du hade haft förkunskaper. Detta är i sig inget negativt; det finns *MÅNGA* uppfinnarjockar som får idéer som mycket, mycket ofta faller på saker som friktion etc. Alla dessa varianter på ersättningar av vevpartier faller på friktion till exempel.
Vi (eller jag iaf) svarar hemskt gärna på frågor, men du bör/måste kunna göra "första urvalet" av idéer själv.
Avseende just denna idé så har du fått svar på frågan tidigare i tråden.
ulf_lundin skrev:Visst. Men inte att du har det medeltrycket i avgasröret.
(Halvgissar på att det är topptrycket på avgaspulsen dom menar.)
Mmm, men blowdownpulsen har inte ens den amplituden, högsta jag har sett är i storleksordningen 4 bar. Detta är iof väldigt beroende på kamtider (dock inte övrig förbränning så mycket som man kan tro).
Som ett annat lite mindre inlägg; Moderatorerna får gärna rensa friskt i såna här trådar för min del, när man börjar snacka betyg i skolan för att "bevisa" hur "smart" man är i teknikforumet så har kvaliten gått hopplöst förlorad.
/J