herriherri
Ny medlem
Det låter ju fantasktiskt bra, kommer de att vara anpassade för någon aluminiumdämp oxå? Om man inte vill ha carbon menar jag... Vilka dämpare kommer att passa röret?
//Herri
//Herri
herriherri skrev:Det låter ju fantasktiskt bra, kommer de att vara anpassade för någon aluminiumdämp oxå? Om man inte vill ha carbon menar jag... Vilka dämpare kommer att passa röret?
//Herri
PD skrev:![]()
Jaa Jaaaa vill se broms kurvorna nuuu
![]()
![]()
Vore kul att jämföra mot tex Akra
ypvs skrev:Satan, i värsta fall så får du vänta några dagar till...
Började köra igår men fick sluta, nåt förgasarfel vad det verkar. Efter munstycksbyten så läckte fuggen, fem nerplockningar och ihopsättningar så läckte den fortfarande så jag sänkte flottörnivån lite men det var nog lite för mycket för sen gick den dåligt och visade inte på några skilnade vare sig man körde med eller utan choke etc...
Ska fixa ordning på fuggen och gå igenom allt ordentligt innan vi bänkar nästa gång. Hade lite väl bråttom tror jag... *s* Men, jag har inte tid att fixa med det på några dagar nu tyvärr... Ledsen...
Daniel...
PD skrev:vart har han tagit vägen?? stog ju iof inte villken fredag det skulle vara färdigt, finns ju ca 52st på ett år![]()
![]()
Göran_Gullbro skrev:En liten kommentar..
Enligt min erfarenhet för att få ut bästa resultat så bör krökarna vara lika långa från utblåset till kollektorn(där krökarna går ihop)... på bilden ser det ut som om kröken från det bortre utblåset har längre väg att gå...
/Göran
hymac skrev:det där låter ju j--- intressant jag har en KTM 625 med nån dämpare på som det står KTM Racing som ska vara nån effekt dämp den satt på när jag köpte den nån som vet om det är nåt att ha ??
Brodde skrev:Det här var intressant!
Kan inte låta bli att granska bilderna som du lagt ut.
Tjusiga böjar och dragningar.
Men jag funderade bara på kollektorn som syns på bilderna.
På bilderna så ser det ut som om den får ett "veck" och då undrar jag om det inte kan orsaka högre värmeutväckling och/eller ökade vibrationer?
Eller kanske till och med lägre effekt?![]()
Jag vet att det är en prototyp än så länge, men undrar bara om det kan få några följdfel?![]()
ypvs skrev:Ja, du har faktiskt rätt. Det är problem-området. Vi håller på att försöka få fram tid för att göra om just den biten. Problemet är inte svängen i sig, den är inga problem. Probemet är själva kollektorbiten. Den bildar en flaskhals som måste designas bort. Det är nu gjort men ej realiserat. Den totala ytan på de två rören som går in är faktiskt större än ytan på röret som går ut. Ett fel på en standardbit som vi använde till prototypen och som jag missade att mäta upp ordentligt före svetsning.
Dock körde jag ett race med pipan på nu i helgen faktiskt med bra resultat. Gasresponsen är mycket bättre och vridet känns bättre fördelat utmed varven MEN detta är vad jag som förare tycker mig känna. Sånt kan man aldrig lite på. Bänken är min ledsagare och den ska förhoppningsvis tala nu i dagarna.
Jag försöker attacha en fil bestående av en krönika om min smått otroliga racedag nu i lördags. Problem, problem men i slutänden en ganska schysst dag...
Daniel...
PD skrev:ingen som provat det systemet som finns i Lelles katalogen?? det med dubbla rör hela vägen bak och dubbla dämpare (en vid varje sida) helt i titan för ca 9999
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |