Avgassystem till husa 650

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
kolla bak på mitt acra det är en händigeHarrylagning och det är hur jävla bra som helst, Stoffy knäcker harry lagar johan använder, kretslopp, snubben kan fixa allt i metal tror jag, vad skulle vi i örebro göra utan Harryboy:pannkyss :tummenupp
TACK GRABBAR DET VÄRMER .när man får höra sånt här så blir man glad :yoparty jag brinner för den här sporten och ingenting är omöjligt :D .fixar det mesta SLANGLÖST..uppsammlings kärl..däckkrängare..svetsar motorblock..+ toppar ..avgassystem ,lagar, bygger om ..slitage skydd till våra stövlar..krashpuckar till fotpinnar+sving..hasplåtar..db killers till ljuddämpare..adapters till bromsar..mm..mm..tack stoffy å johan nu lever man ett par år till :pannkyss till er båda

paerre89

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
929a Gul och fin.
se så fint det kan bli för bara 2200 kr ! :tuttar

profilepic35582_2.gif

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tjena!
Jag funderar på att beställa ett sådant slipon till min Husaberg 650, jag har en 2008, nån som vet om det passar?
Det står ju 05-07 på deras hemsida,..jag har mailat dom, men inte fått något svar.
Tacksam för svar!

Mvh Johnny

01 har eget system
02, 03 och 04 är samma
05 och framåt är samma

Bula Motard

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Yamaha XT 550-83:a *SÅLD* Yamaha XT 600-91:a*SÅLD* Husaberg 650fe/sm-02:a*SÅLD* Husaberg fs 650-05 *SÅLD* Husaberg fs650 2008
01 har eget system
02, 03 och 04 är samma
05 och framåt är samma

Klockrent!
Jag fick hem mitt Doma slipon idag ifrån tyskland, Ska montera det imorrn.. Då behöver jag inte vara orolig för att det inte ska passa :)
Tackar för ditt svar!

Mvh Johnny:tummenupp

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM
Klockrent!
Jag fick hem mitt Doma slipon idag ifrån tyskland, Ska montera det imorrn.. Då behöver jag inte vara orolig för att det inte ska passa :)
Tackar för ditt svar!

Mvh Johnny:tummenupp

Just fått på mitt Doma, valde 96 db.
Det är ett dovt muller på låga och sen klart vassare när man vrölar på.
Doma-skylten sitter på höger sida, vilket alltså blir inåt hojen, lite mupp men spelar inte stor roll.
Var även något större invändigt jämfört med original där det ska på röret, jag stoppade värmebeständig packningsmassa mellan och det är tätt.
Innan körde jag med helt urplockad originaldämpare, alltså vare sig invändigt rör eller dämpull, det lät för mycket men jag tyckte att den svarade lite bättre på gas än Doma gör, men det är bara en känsla, kanske bara ljudet som påverkar.
Men Doma är koniskt invändigt och mynningen är under 50 mm som resten av systemet är, så det borde ju bromsa något - rätt?

Bula Motard

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Yamaha XT 550-83:a *SÅLD* Yamaha XT 600-91:a*SÅLD* Husaberg 650fe/sm-02:a*SÅLD* Husaberg fs 650-05 *SÅLD* Husaberg fs650 2008

Bifogat

• dämparn.jpg
    dämparn.jpg
    15.8 KB · Visningar: 67
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...