nilzz
Det är kul i leran!
hmm okey. 8000 kr är ju inte så farligt
QUOTE]
nä inte med tanke på att dom flesta handlare i Sverige tar ut 12000:- så fort det är ett dubbelsystem.
QUOTE]
nä inte med tanke på att dom flesta handlare i Sverige tar ut 12000:- så fort det är ett dubbelsystem.
QUOTE]
TJENA GRABBAR .har haft några grabbar som stefan ljungberg .. pär hammarstrand..jocke danielsson.. mfl som har haft problem med raas systemena . stefans topp hade skakat sönder i toppen, för att grenröret sitter med fjädrar så det vart ett stort hål på sidan av toppen av vibrationerna .men jag tror att jag löste det med att svetsa en muff på röret, vi får väl se om det håller . stefans topp svetsa jag så den vart som nyJag har haft 2 acra system och personligen så tycker jag att dom låter för mkt. Ska du ut på en bana så kommer du troligtvis bli svartflaggad då det låter för mycket. Nu kommer folk säker att säga att då är det bara att stoppa i enduro pipan så låter det mindre, men vad är det då för vits med ett trimsystem om man ska stypa det.
Nu har jag ett ett dubbelsystem som heter raas. Är ett dovare ljud än acra och ger lite mera effect.
Så här ser det ut:[/url][/IMG]
TJENA GRABBAR .har haft några grabbar som stefan ljungberg .. pär hammarstrand..jocke danielsson.. mfl som har haft problem med raas systemena . stefans topp hade skakat sönder i toppen, för att grenröret sitter med fjädrar så det vart ett stort hål på sidan av toppen av vibrationerna .men jag tror att jag löste det med att svetsa en muff på röret, vi får väl se om det håller . stefans topp svetsa jag så den vart som ny
HEJ NILZZ , det är rostfritt, så jag köpte arrows system från joel smets tid, byggde om, kapa, slipa, svetsa, lycka till med jobbet, ..men man måste vända pinnbultarna .man måste värma höger sida med gasol för dom sitter som faaan . kanske vänster oxåBra information där
När Jag skulle dit med mitt system så påpekade Folke (Jocke Engströms far) att jag borde göra om det så att det sitter lika dant som ett akrasystem.
Han sa att om man inte gör det så kommer det att slå sönder toppen.
Lite bekväm som man är så har jag inte svetsat dit riktiga muffar, så det är bara att göra det. Nu när man har fått det bevisat att det inte sitter på plats med ett par små fjädrar.
Hur gick det att svetsa i Raas systemet, vad använde ni för svetsmetod och tillsatsmaterial?
Det där va mig en rikrigt bra sida! Undra om det finns nån här som har provat typ kolven och ett sånt slipon!? va ju billigt på denna sida iaf!
Jag har sånt slip-on nu, det är gött ljud i det. Nästan lite för gött om du frågar polisen, vilket jag fick erfara Men är du ute efter mer än ljudet så är det ju helsystem som gäller. (Kolven vet jag inget om)
Over and out.
HEJ NILZZ , det är rostfritt, så jag köpte arrows system från joel smets tid, byggde om, kapa, slipa, svetsa, lycka till med jobbet, ..men man måste vända pinnbultarna .man måste värma höger sida med gasol för dom sitter som faaan . kanske vänster oxå
för dom vill gärna gå av OCH 2 st brickor på varje sida ,,folke är en bra karl som berättar om sådana saker till er som köper grejer av dom MVHARRY
jag kan fixa det till dig om du vill ,delarna kostar 200kr och jobbet tar ca 20min att kapa å svetsa. skicka dom med bussgods så fixar jag det..pma mig...jag kan fixa det efter åland för nu är det fullt upp med kärlenStort tack för tipsen!
Nu är det bara att få lite tid och vilja över
OBS !!!! nu har stefan,, pär,, jocke e,,kommit hem från italien och tyskland och raas systemena har gått av (det långa röret )på höger sida .fast det satt acra muffar och arrow så går dom av ..ska kapa och göra en skarv till, för röret är för långt . återkommer om detta efter åland...jag kan fixa det till dig om du vill ,delarna kostar 200kr och jobbet tar ca 20min att kapa å svetsa. skicka dom med bussgods så fixar jag det..pma mig...jag kan fixa det efter åland för nu är det fullt upp med kärlen
NU HAR RÖRET gått av (det långa ) när stefan tog platåhoppet i örebro så gick det av på 2 ställen..har nu fixat en skarv så vi får väl se on problemet är bortaOBS !!!! nu har stefan,, pär,, jocke e,,kommit hem från italien och tyskland och raas systemena har gått av (det långa röret )på höger sida .fast det satt acra muffar och arrow så går dom av ..ska kapa och göra en skarv till, för röret är för långt . återkommer om detta efter åland...
RÖRET SOM GICK AVNU HAR RÖRET gått av (det långa ) när stefan tog platåhoppet i örebro så gick det av på 2 ställen..har nu fixat en skarv så vi får väl se on problemet är borta
SVETSAT RÖR OCH EN MED SKARV. den skarvade är P.HsEN BILD TILL
Jag har sånt slip-on nu, det är gött ljud i det. Nästan lite för gött om du frågar polisen, vilket jag fick erfara Men är du ute efter mer än ljudet så är det ju helsystem som gäller. (Kolven vet jag inget om)
Over and out.
SVETSAT RÖR OCH EN MED SKARV. den skarvade är P.Hs
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |