Avgassystem till husa 650

ausson

Riktiga män dricker koncentrerad saft.
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Husa 02 650/Husa 04 650 motarder
hmm okey. 8000 kr är ju inte så farligt :7peta

QUOTE]

nä inte med tanke på att dom flesta handlare i Sverige tar ut 12000:- så fort det är ett dubbelsystem.

Jag mailade en som hade ett raas system för ett bra tag sedan, och då låg priset på runt 16.De där med 8 va förmodligen för halva systemet:D

Last edited:

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
Jag har haft 2 acra system och personligen så tycker jag att dom låter för mkt. Ska du ut på en bana så kommer du troligtvis bli svartflaggad då det låter för mycket. Nu kommer folk säker att säga att då är det bara att stoppa i enduro pipan så låter det mindre, men vad är det då för vits med ett trimsystem om man ska stypa det.
Nu har jag ett ett dubbelsystem som heter raas. Är ett dovare ljud än acra och ger lite mera effect.
Så här ser det ut:
18671722.jpg
[/url][/IMG]
TJENA GRABBAR .har haft några grabbar som stefan ljungberg .. pär hammarstrand..jocke danielsson.. mfl som har haft problem med raas systemena . stefans topp hade skakat sönder i toppen, för att grenröret sitter med fjädrar så det vart ett stort hål på sidan av toppen av vibrationerna .men jag tror att jag löste det med att svetsa en muff på röret, vi får väl se om det håller:confused: . stefans topp svetsa jag så den vart som ny :D

Bifogat

• Picture 016.jpg
    Picture 016.jpg
    211.6 KB · Visningar: 86
Last edited:

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
TJENA GRABBAR .har haft några grabbar som stefan ljungberg .. pär hammarstrand..jocke danielsson.. mfl som har haft problem med raas systemena . stefans topp hade skakat sönder i toppen, för att grenröret sitter med fjädrar så det vart ett stort hål på sidan av toppen av vibrationerna .men jag tror att jag löste det med att svetsa en muff på röret, vi får väl se om det håller:confused: . stefans topp svetsa jag så den vart som ny :D

Bra information där :tummenupp

När Jag skulle dit med mitt system så påpekade Folke (Jocke Engströms far) att jag borde göra om det så att det sitter lika dant som ett akrasystem.
Han sa att om man inte gör det så kommer det att slå sönder toppen.
Lite bekväm som man är så har jag inte svetsat dit riktiga muffar, så det är bara att göra det. Nu när man har fått det bevisat att det inte sitter på plats med ett par små fjädrar.

Hur gick det att svetsa i Raas systemet, vad använde ni för svetsmetod och tillsatsmaterial?

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Bra information där :tummenupp

När Jag skulle dit med mitt system så påpekade Folke (Jocke Engströms far) att jag borde göra om det så att det sitter lika dant som ett akrasystem.
Han sa att om man inte gör det så kommer det att slå sönder toppen.
Lite bekväm som man är så har jag inte svetsat dit riktiga muffar, så det är bara att göra det. Nu när man har fått det bevisat att det inte sitter på plats med ett par små fjädrar.

Hur gick det att svetsa i Raas systemet, vad använde ni för svetsmetod och tillsatsmaterial?
HEJ NILZZ , det är rostfritt, så jag köpte arrows system från joel smets tid, byggde om, kapa, slipa, svetsa, lycka till med jobbet, ..men man måste vända pinnbultarna .man måste värma höger sida med gasol för dom sitter som faaan . kanske vänster oxå
för dom vill gärna gå av OCH 2 st brickor på varje sida ,,folke är en bra karl som berättar om sådana saker till er som köper grejer av dom MVHARRY:yoparty

flarren

Pilot
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Kawasaki ZH2 -20
Det där va mig en rikrigt bra sida! Undra om det finns nån här som har provat typ kolven och ett sånt slipon!? va ju billigt på denna sida iaf!

Jag har sånt slip-on nu, det är gött ljud i det. :) Nästan lite för gött om du frågar polisen, vilket jag fick erfara :gnissla Men är du ute efter mer än ljudet så är det ju helsystem som gäller. (Kolven vet jag inget om)

Over and out.

paerre89

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
929a Gul och fin.
Jag har sånt slip-on nu, det är gött ljud i det. :) Nästan lite för gött om du frågar polisen, vilket jag fick erfara :gnissla Men är du ute efter mer än ljudet så är det ju helsystem som gäller. (Kolven vet jag inget om)

Over and out.

jag vill åxå ha ett sont där slipon! men det verkar som det bara fanns till 05 och uppåt :smasha

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
HEJ NILZZ , det är rostfritt, så jag köpte arrows system från joel smets tid, byggde om, kapa, slipa, svetsa, lycka till med jobbet, ..men man måste vända pinnbultarna .man måste värma höger sida med gasol för dom sitter som faaan . kanske vänster oxå
för dom vill gärna gå av OCH 2 st brickor på varje sida ,,folke är en bra karl som berättar om sådana saker till er som köper grejer av dom MVHARRY:yoparty

Stort tack för tipsen!

Nu är det bara att få lite tid och vilja över :)

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
LÅter ju hur bra som helst! Jag lär ju skicak efter ett på en gång. va har du för bestyckning då flarren ?

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Nu är det så illa att jag lyckats köra av min FP-ljuddämpare på mitten... Så är det någon som säljer en FP-ljuddämpare (inte slipon utan till helsystemet) så hojta till! :)

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Stort tack för tipsen!

Nu är det bara att få lite tid och vilja över :)
jag kan fixa det till dig om du vill ,delarna kostar 200kr och jobbet tar ca 20min att kapa å svetsa. skicka dom med bussgods så fixar jag det..pma mig...jag kan fixa det efter åland för nu är det fullt upp med kärlen:D

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
jag kan fixa det till dig om du vill ,delarna kostar 200kr och jobbet tar ca 20min att kapa å svetsa. skicka dom med bussgods så fixar jag det..pma mig...jag kan fixa det efter åland för nu är det fullt upp med kärlen:D
OBS !!!! nu har stefan,, pär,, jocke e,,kommit hem från italien och tyskland och raas systemena har gått av (det långa röret )på höger sida .fast det satt acra muffar och arrow så går dom av ..ska kapa och göra en skarv till, för röret är för långt . återkommer om detta efter åland...

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
OBS !!!! nu har stefan,, pär,, jocke e,,kommit hem från italien och tyskland och raas systemena har gått av (det långa röret )på höger sida .fast det satt acra muffar och arrow så går dom av ..ska kapa och göra en skarv till, för röret är för långt . återkommer om detta efter åland...
NU HAR RÖRET gått av (det långa ) när stefan tog platåhoppet i örebro så gick det av på 2 ställen..har nu fixat en skarv så vi får väl se on problemet är borta:confused:

Bifogat

• DSC00264.JPG
    DSC00264.JPG
    177.3 KB · Visningar: 72

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
NU HAR RÖRET gått av (det långa ) när stefan tog platåhoppet i örebro så gick det av på 2 ställen..har nu fixat en skarv så vi får väl se on problemet är borta:confused:
RÖRET SOM GICK AV

Bifogat

• DSC00261.JPG
    DSC00261.JPG
    202.2 KB · Visningar: 80
Last edited:

Bula Motard

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Yamaha XT 550-83:a *SÅLD* Yamaha XT 600-91:a*SÅLD* Husaberg 650fe/sm-02:a*SÅLD* Husaberg fs 650-05 *SÅLD* Husaberg fs650 2008

Over and out.

Tjena!
Jag funderar på att beställa ett sådant slipon till min Husaberg 650, jag har en 2008, nån som vet om det passar?
Det står ju 05-07 på deras hemsida,..jag har mailat dom, men inte fått något svar.
Tacksam för svar!

Mvh Johnny

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
kolla bak på mitt acra det är en händigeHarrylagning och det är hur jävla bra som helst, Stoffy knäcker harry lagar johan använder, kretslopp, snubben kan fixa allt i metal tror jag, vad skulle vi i örebro göra utan Harryboy:pannkyss :tummenupp

Bifogat

• IMG_0941 (Medium).JPG
    IMG_0941 (Medium).JPG
    118.3 KB · Visningar: 106

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
en fråga till er som åker med raas dubbelsystem: om man har en helt
orginal husa med raassystem vilken nål och bestyckning ska man köra med då??

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...