Avgassystem till KTM 625?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Ett rör till 660 SMC borde väl passa rätt bra.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Du ska ha ett system för hoj utan startmotor (med bara kick). Visserligen passar rör för t.ex. vanliga 640LC4 och de senare 625, men de har en sämre dragning av rören p.g.a. att de ska gå förbi den skrymmande startmotorn. Så system för 660 SMC, gamla 620SC o.d. ska fungera bra.

Fast senare modeller har ju en annan bakram och använder dubbelsystem - det kan eventuellt ställa till det. Men skulle det inte passa, kan man alltid svetsa om bakramen lite :)

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
Jag köpte helsystem därifrån till min sxc. jag köpte 640 varianten o d passade fint, burken i titan och rören i rostfritt (tror jag). jag kollade på leos hemsida o där hade alla varianter samma artikelnummer så jag tror det är samma till 640 som till 660, dock inte helt säker. se bilder och utvärdering av röret:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=145620

alexx86

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Får se vad det blir.
Ni som köpte leo vince, har ni jämfört något mot acra vad gäller effektförändringen?

Någon här på forumet som sitter med helsystem, dubbelpipor till sin 625a som kan berätta ev effektskillnad? Ljudet är ju gött det vet ja :yoparty

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Ni som köpte leo vince, har ni jämfört något mot acra vad gäller effektförändringen?

Någon här på forumet som sitter med helsystem, dubbelpipor till sin 625a som kan berätta ev effektskillnad? Ljudet är ju gött det vet ja :yoparty

Det var ju någon för inte sålänge sen som monterat Leo Vince på sin motard. Sök och se om du hittar den tråden (kan varit en gammal tråd också, har missbrukat sökfunktionen dom senaste dagarna=)

alexx86

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Får se vad det blir.
Det var ju någon för inte sålänge sen som monterat Leo Vince på sin motard. Sök och se om du hittar den tråden (kan varit en gammal tråd också, har missbrukat sökfunktionen dom senaste dagarna=)

Jo hittade det, och visst det stog att en effektskillnad märktes.. Men inte hur den står sig mot ett acra :confused:

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Jo hittade det, och visst det stog att en effektskillnad märktes.. Men inte hur den står sig mot ett acra :confused:

Ok, letade just upp tråden. Men annars så verkar ju Wings lovande. Vet iof inte om det finns helsystem, men dom är gjorda i titan iaf. Leo är ju bara rostfritt.

alexx86

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Får se vad det blir.
Läste precis om Wings-systemet nu det verkade grymt prisvärt och otroligt snyggt.
Men frågan får kvarstå lite, undrar va det ger i effekt och i *brumbrum*-ljud?!?! :)

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Läste precis om Wings-systemet nu det verkade grymt prisvärt och otroligt snyggt.
Men frågan får kvarstå lite, undrar va det ger i effekt och i *brumbrum*-ljud?!?! :)

Gnutten har köpt wings fast ej monterat det, vänta någon vecka så kanske han har fått på det. Men snyggt och billigt är det iaf :tummenupp Riktigt sugen med, men utgiftskontot börjar övetrasseras kraftigt nu, dessutom ska jag resa utomlands till sommaren så det kanske får bli org-system denna sommaren.

alexx86

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Får se vad det blir.
Gnutten har köpt wings fast ej monterat det, vänta någon vecka så kanske han har fått på det. Men snyggt och billigt är det iaf :tummenupp Riktigt sugen med, men utgiftskontot börjar övetrasseras kraftigt nu, dessutom ska jag resa utomlands till sommaren så det kanske får bli org-system denna sommaren.

Bra då vet du det Gnutten, vi vill ha ett grymt utlåtande här sen :)

Det är ju ett "ha-begär" mer oväsen mer pulver, det är ju det alla grabbar är ute efter :D . Jag har inte ens kört upp än, har uppkörning den 7e maj så att sätta på nåra innan det är nog dumt.. Illa om kontrollmannen skiter på sig :arsele

Nickipippi

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
Ktm 625 SMC -05a
Skulle va kul å se priset på ett Akrapovic helsystem!

Men kollar man på deras hemsida finns inget "Street leegal" men men =)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Fick rören igår och Wings dämparna har legat under trappan under tiden. Litet smakprov dock ej monterat. Pga skadad fot och rejäl svullnad så kommer jag inte kunna ta på mig stöveln denna vecka för provkörning, men ska försöka montera på det så fort jag kan. Till helgen är det inte helt omöjligt att det sitter på! :)

Bifogat

• wings 1.jpg
    wings 1.jpg
    126.1 KB · Visningar: 168
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag