Avgassystem??

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Dt125R-91 skrev:
Du är så lurad....för jag ringde Maskot Motor idag dom skruvar bara Yamaha är en av sveriges bästa yamaha verkstad och det är inte kröken som är strypningen på dt125r..men det gör lite att bara byta avgasystem men det finns mer att hämta..min går 10 gånger bättre nu än innan jag gjorde som dom sa på maskot och det där med plugg långt inne i kröken är bara bullshit :arsele ..så tror du mig inte nu så kan du få numret av till maskot av mig så kan du ringa själv och prata med dom... :rofl
mvh
niklas
Du är lurad... Antingen har dom på din verkstad ingen koll, eller så drev dom med dig. Förmodligen det sista alternativet.

EkiZ

Mekaniker!
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Gixxer 2KK3
KalleNorton skrev:
Du är lurad... Antingen har dom på din verkstad ingen koll, eller så drev dom med dig. Förmodligen det sista alternativet.

men det är lustigt att min dt gick mycket bättre sen jag ändrat det som dom sa var strypningen..har original kröken på nu men den går 10gånger bättre nu sen innan jag ändrade det

Solid snake

Guest
Dt125R-91 skrev:
men det är lustigt att min dt gick mycket bättre sen jag ändrat det som dom sa var strypningen..har original kröken på nu men den går 10gånger bättre nu sen innan jag ändrade det

Det brukar gå bättre när man växlar...

Edit: vad sa dom att du skulle ändra då? Din YPVS?

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Dt125R-91 skrev:

Eftersom du har nollkoll så tänker jag fråga: Är du säker på att du inte skruvade på asgasporten? Den gör förbannat stor skillnad, och den är konfigurerad för en strypt DT (eller nåt, inte fullpower iaf). Det gör en jävla skillnad på effekt, speciellt i den senare delen av registret.

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Trevligt sätt att bemöta människor på... :kocko
Varför ställa en fråga om man inte accepterar ett svar?
/Johan

Last edited:

YammaDT

Glidare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Honda CBF600S
Det finns strypningar i avgasröret på DTR!!!!!! På de äldre sitter den i början av kröken och på de nyare i mitten!
Dom brukar även vara strypta i AVGASPORTEN!!!!
Det där med CDI strypning avfärdar jag starkt! Kanske att de sitter något sådant i de allra senaste...

Jag har pratat med Mascot själv och dom är helt jävla virriga där!

EkiZ

Mekaniker!
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Gixxer 2KK3
YammaDT skrev:
Det finns strypningar i avgasröret på DTR!!!!!! På de äldre sitter den i början av kröken och på de nyare i mitten!
Dom brukar även vara strypta i AVGASPORTEN!!!!
Det där med CDI strypning avfärdar jag starkt! Kanske att de sitter något sådant i de allra senaste...

Jag har pratat med Mascot själv och dom är helt jävla virriga där!

okeii...men vad menar du med äldre??årsmodel?? dom på maskot sa 89-91 var dom strypta i början av kröken + YPVS:n
//niklas

Solid snake

Guest
Dt125R-91 skrev:
okeii...men vad menar du med äldre??årsmodel?? dom på maskot sa 89-91 var dom strypta i början av kröken + YPVS:n
//niklas

Ojsan, sa jag att dom var strypta i kröken? Ja det sa jag, antingen i början på kröken eller i mitten! :kocko

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...