Så vad skiljer den nya slangen från den gamla? Lossades något mer än bara slangen vid bytet?Grejen är att jag lossat på den gamla slangen tusentals gånger utan att jag märkt något problem. men nu när jag bytte slangen så uppkom denna jättebubbla.
Det är inte så enkelt att du nästan har slut på soppa så att det bara når utloppet när du har hojen i viss lutning?Tror ni jag trollar eller, bränslet kom inte fram!! Fick ställa hojen i uppförsbacke för att fuggen skulle få soppa!
Det är detta jag menar är omöjligt. Det spelar ingen roll vilken form slangen tar sig. Det är höjdskillnaden mellan slang och tank som spelar roll.... slangen där i mellan ser ut som ett S, då samlas det luft i S'ets topp och bensinen kommer inte förbi.
Det är inte så enkelt att du nästan har slut på soppa så att det bara når utloppet när du har hojen i viss lutning?
Det ska som sagt inte vara något problem att ha lite luft i bränsleslangen. Luften i sig ska inte kunna hålla emot bränslet utan övertryck i bubblan. Därför alla tips om att problemet sitter i tillförseln av bränslet.
Det är detta jag menar är omöjligt. Det spelar ingen roll vilken form slangen tar sig. Det är höjdskillnaden mellan slang och tank som spelar roll.
Jag låter det vara osagt, men var ska luften ta vägen? Den vill alltid ligga ovanför bensinen och att den skulle färdas neråt trots ett övertryck från bensinen vill jag se med egna ögon.
Med genomskinliga bränsleslangar ser man fler luftbubblor än då man har ogenomskinliga. Bästa lösningen är nog att byta till en ogenomskinlig...
Det värsta vore ju om vattenlåsen i kåken skulle få nys om det här...
Vill ju inte riskera översvämning så jag blev tvungen att springa runt i huset och kolla direkt. Ingen fara dock, det gick inte att se någon luft genom några avloppsrör.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|