Du har säkert samma problem som trådskaparen, fast inverterat. Du saknar okulär möjlighet för övervakning av detta problem.
Shoppa klarglas-rör och kör ett stambyte hemma!
Antar att det var som upplagt för idiotförklaringar och trolleri men jag har detta problem oavsett vad ni tror. Luftbubblan flyttar sig närmare tanken när man gasar mer, hade jag vart ute och gett järnet så kanske den hade ploppat upp i tanken men jag har inte haft möjlighet att göra detta än.
Igår trodde jag att jag hade löst det gå jag fick en pytteliten bubbla efter att ha stoppat på bensinslangen på förgasaren mitt under fult flöde men ack vad fel jag hade. Idag hade bubblan vuxit till 200 gånger storlek, minst! Vad i hela friden kan få övertrycket i slangen att dra in luft och var kommer luften ifrån? -Som gjort för dumma förklaringar, "Jag undrar om det är fram eller bakhjuls luft, hey har inte Sahara luft högre tryck än bensin" Jag tycker det är skitroligt men lämna det osagt tack!
1. G-L's förslag är inte logiskt för fem öre då jag aldrig tidigare har varit med om problemet att hojen dör i nedförsbackar.1. Gör som G-L säger.
2. Tanka
Får du fortfarande ingen soppa fram så testa att lätta på tanklocket. Funkar inte det så läs igenom förslagen du har fått i tråden och följ dem ett efter ett, alternativt ta en nål och stick hål på luftbubblan
1. G-L's förslag är inte logiskt för fem öre då jag aldrig tidigare har varit med om problemet att hojen dör i nedförsbackar.
2. Läs tråden, jag har tankat i 10 av totalt 13 liter.
3. Öppna tanklocket ger ingen effekt.
4. Hur hade du tänkt dig att det skulle gå till? Genom att sticka hål på slangen först eller?
1. G-L's förslag är inte logiskt för fem öre då jag aldrig tidigare har varit med om problemet att hojen dör i nedförsbackar.
2. Läs tråden, jag har tankat i 10 av totalt 13 liter.
3. Öppna tanklocket ger ingen effekt.
4. Hur hade du tänkt dig att det skulle gå till? Genom att sticka hål på slangen först eller?
Gjorde jag för någon månad sedan, allt var rent och fint."3.Öppna tanklocket ger inget effekt"
Bra, då har du uteslutit ett fel. Tanken är avluftad.
Nästa steg, töm tanken, skruva av kranen och kolla om den är full med skit. Återrapportera.
Som sagt hojen stannade i nedförsbacke på grund av bubblan inte på grund av att slangen var genomskinlig.G-Ls förslag är bra för det gör att du slutar stirra dig blind på bubblan. Är det inget soppafilter eller luftning som inte släpper igenom får du väl börja pilla på förgasare, kolla så att flottör+nål lirar.
Studera vattenlåsen hemma eller sätt ett sugrör i ett glas vatten, håll för toppen på sugröret, lyft upp, kolla, släpp fingret, kolla och fundera lite.
Jag har en hoj som går på bensin och om jag nu ser att det inte flödar någon bensin annat än när framhjulet är högre upp än bakhjulet samtidigt som hojen dör vid minsta lilla gas så är jag tillräckligt mekaniskt lagd för att dra den enkla slutsatsen att hojen inte får soppa, behövs ingen annan fråga.Jag har inte varit registrerad här så länge och är väldigt långt ifrån någon duktig mekaniker, men EN sak har jag på kort tid lärt mig här. Att lyssna på kloka råd från kunniga medlemmar. Gör det du också så inser du att luftbubblan inte är problemet. Frågan du borde ställt är -Varför dör hojen i nedförsbacke. För det är väl DET som är problemet, väl?
Vacuum är det och ja det är ju möjligt att det låg någon skit i bensinen som nu täpper igen. Så det är väl bara att kolla någon dag eller ta sig en längre repa för att se om det hjälper.För en månad sen hade du inte problemet. Ska du kolla får du kolla allt. Igen. Nånstans är felet. Är det vacuumförgasare? Kollat att membranet i kranen är helt? Kranen utesluten så är det vidare på förgasaren.
Yesbox! Även när den står stilla.Dör hojen även när du står stilla i backar eller händer det bara på rull?
Nej säger vi juSom sagt hojen stannade i nedförsbacke på grund av bubblan inte på grund av att slangen var genomskinlig.
Tappat ur bensinen ur tanken? Fått rostbeläggningar i tanken som satt igen kranen?Det enda förutom att byta slangen och den vanliga servicen är att jag brukar tappa ur bensinen under vintern, det kan inte ha nått med saken att göra?
Hojen är egentligen lite för tung för min mekpall så på vintern när den åker upp och ner rätt ofta brukar jag tömma bensinen för att lätta den något.Tappat ur bensinen ur tanken? Fått rostbeläggningar i tanken som satt igen kranen?
Nej säger vi ju
den stannade på grund av dåligt bensinflöde.
Thorped skrev:Yesbox! Även när den står stilla.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|