Avskaffa lagen om hjälm?

Ska vi avskaffa hjälmtvånget när man kör MC?


  • Antal röstningar
    0

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Freddola skrev:
2198921 Ja din text över din avatar passar ju fint in på det:
Lev ditt liv som du vill

...

Hell yeah. Man ska leva sitt liv som man vill. Men det behöver inte betyda att man måste vara rebellisk och köra motorcykel naken eller knulla och få aids.
Men man kan om man vill. Jag skrev bara vad jag tyckte, för jag lever mitt liv som jag vill.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Bikerbitch skrev:
2198395Allra helst skulle jag vilja se en annan typ av skyddstvång också. Kondom-tvång eftersom folk är så förbannat fega att använda sånt första gången, men det blir nog svårare att kolla upp.. :rolleyes:

nope, lätt som en plätt. nackskott direkt om nån har fuskat.
CB12x200.jpg


on topic, jag skulle i alla fall tycka det va soft att kunna dra och handla eller nått utan hjälm.
 
Last edited:

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Tyvärr så behövs lagar. Jag tycker att det är konstigt att det inte är lag på att använda visir/glasögon. En humla i ögat kan ställa till med mycket för många trafikanter medans hjälmlagen räddar individen från hjärnskada.
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Bikerbitch skrev:
2199327 Hell yeah. Man ska leva sitt liv som man vill. Men det behöver inte betyda att man måste vara rebellisk och köra motorcykel naken eller knulla och få aids.
Men man kan om man vill. Jag skrev bara vad jag tyckte, för jag lever mitt liv som jag vill.

Förstår vad du menar, men du säger ändå imot dig själv..
Sen att dra parallell med att köra naken samt knulla o få aids är bara idiotiskt.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Freddola skrev:
2199613 Förstår vad du menar, men du säger ändå imot dig själv..
Sen att dra parallell med att köra naken samt knulla o få aids är bara idiotiskt.

Det var ju för det där med kondom-tvång jag skrev om. Endast ironi min käre vän! Kram på dig, ha en bra dag!
 

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Bryr mig inte så mycket om andra vill slopa hjälmtvång. Personligen skulle jag inte köra hoj utan även om jag fick, hur bekvämt kan det vara? 100+ km/h utan nått på skallen, flygfän o liknande måste kännas redigt skönt mitt mellan ögonen i den hastigheten :crash
 

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
KTM Adventure 640
Maax skrev:
2200708 Bryr mig inte så mycket om andra vill slopa hjälmtvång. Personligen skulle jag inte köra hoj utan även om jag fick, hur bekvämt kan det vara? 100+ km/h utan nått på skallen, flygfän o liknande måste kännas redigt skönt mitt mellan ögonen i den hastigheten :crash

Eller hur, humlorna svider rätt rejält på halsen i farter över 70km/h :näsblod
 

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Ort
wd
Hoj
Ingen
Vad är grejen med att köra utan hjälm? Varför skulle man vilja det såvida man inte hade nån sjukdom som hindrade en?

Det ser fjantigt ut, och alla inser att fjanten bara kör utan hjälm för att vara tuff.

Dessutom är hjälmar och skinnställ jävligt snyggt (vissa iaf :hihi )
 

Gabor

Guest
Ta bort hjälm lagen/tvånget på två hjuliga fordon., vid ev olycka med skallskador så avlivas personen med stöd av lagen om vårdslöst och oansvarigt beteende gentemot skattebetalare. Det är billigast för staten om denne person dör direkt.Ingen eftervård och bara begravning på familjens bekostnad till en förhöjd avgift. Efterssom folk är så korkade att de själva inte fattar vad eftervården kostar för dessa klantskallar, så är det billigast att dö.
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
GSXR1100R skrev:
2197850 Skrämmande att läsa, 16 % vill köra utan hjälm ibland, även om man inte har så mycket att skydda så är hjälm bra att ha, ryggskydd borde oxo vara ett lagkrav.


Bara för att man inte tycker det ska vara lag på hjälm så behöver väl inte det betyda att man själv tänkte köra utan?
Jag skulle inte bry mig ett skit om det var lag eller ej, skulle ändå använda hjälm.
 

urf

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Beijing
Hoj
SPS med extra senap och en H*nda CRM 250
korvgubbe skrev:
2197535 Som rubriken lyder:
- Vill du avskaffa lagen om hjälm när man kör hoj? Är det dags att upphöra med detta överförmynderi?

Jag sallar mig till den femtedel som tycker det ar dags att avskaffa denna fjollag nu.

For ovrigt borde det inforas en lag som gor det obligatoriskt med stodhjul for cyklar.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top