Jag har sedan ca ½-år nya grannar som var misstänkt trevliga när de flyttade in i den hemsökta lägenheten i porten där det bara bott idioter, konstnärer (förra killen hade till och med bott på Mariatorget), It-administratörer och andra low-lifes. I alla fall, de här nya var väldigt trevliga och tjejen såg trevlig/normal ut, killen hade lite skägg och så vilket störde mig men även han var trevlig så jag lät det vara. Sedan dess har en rad saker hänt:
Progg
Ja, ni läste rätt. Först trodde jag det var ett misstag, det var det inte. Det var äkta progg. Det som hände sedan fick mig att tro att jag fått Lysergic acid diethylamide i havregröten, men det var ingen hallucination:
Killen sjöng med i proggen. Sedan kom tjejen och sjöng med också. Sedan sjöng de tillsammans. Ni läste rätt, jag bor i ett kommunistfäste.
Vad gör man nu? Avföring i brevinkastet? Contra-klistermärken? Hederligt spö? Debatt på gården? Sabotage? Kontakta SÄPO?
- Tjejen har klippt sig kort/fult/omodernt
- Killen har köpt grön parkas att matcha sina tajta jeans med
- Killens skägg är längre (säkert tjejens också)
- De har varit märkligt osynliga, jag har sett dem två gånger sedan i julas ungefär, men jag hör dem ofta i trappen så de är närvarande
Progg
Ja, ni läste rätt. Först trodde jag det var ett misstag, det var det inte. Det var äkta progg. Det som hände sedan fick mig att tro att jag fått Lysergic acid diethylamide i havregröten, men det var ingen hallucination:
Killen sjöng med i proggen. Sedan kom tjejen och sjöng med också. Sedan sjöng de tillsammans. Ni läste rätt, jag bor i ett kommunistfäste.
Vad gör man nu? Avföring i brevinkastet? Contra-klistermärken? Hederligt spö? Debatt på gården? Sabotage? Kontakta SÄPO?