Avslöjade grannar

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har sedan ca ½-år nya grannar som var misstänkt trevliga när de flyttade in i den hemsökta lägenheten i porten där det bara bott idioter, konstnärer (förra killen hade till och med bott på Mariatorget), It-administratörer och andra low-lifes. I alla fall, de här nya var väldigt trevliga och tjejen såg trevlig/normal ut, killen hade lite skägg och så vilket störde mig men även han var trevlig så jag lät det vara. Sedan dess har en rad saker hänt:
  • Tjejen har klippt sig kort/fult/omodernt
  • Killen har köpt grön parkas att matcha sina tajta jeans med
  • Killens skägg är längre (säkert tjejens också)
  • De har varit märkligt osynliga, jag har sett dem två gånger sedan i julas ungefär, men jag hör dem ofta i trappen så de är närvarande
Allt det här tyder på eventuellt kommunistisk verksamhet naturligtvis, i morse fick jag det bekräftat. Gick ut i porten och låste min dörr, kom på vägen ner på att jag måste skicka ett akut sMs likZom. Stannade och skrev utanför deras dörr, då hör jag det:

Progg

Ja, ni läste rätt. Först trodde jag det var ett misstag, det var det inte. Det var äkta progg. Det som hände sedan fick mig att tro att jag fått Lysergic acid diethylamide i havregröten, men det var ingen hallucination:
Killen sjöng med i proggen. Sedan kom tjejen och sjöng med också. Sedan sjöng de tillsammans. Ni läste rätt, jag bor i ett kommunistfäste.

Vad gör man nu? Avföring i brevinkastet? Contra-klistermärken? Hederligt spö? Debatt på gården? Sabotage? Kontakta SÄPO?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Just när man trodde att du tappat stinget dyker du upp igen med något så klockrent! Restecpah! :)

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Ät,uteslutande, kalaspuffar i en vecka och sedan kissar du in genom brevinkastet. De kommer bli så förvånade när det luktar kalaspuffar av kisset att det finns en mycket god chans att de flyttar!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ät,uteslutande, kalaspuffar i en vecka och sedan kissar du in genom brevinkastet. De kommer bli så förvånade när det luktar kalaspuffar av kisset att det finns en mycket god chans att de flyttar!

Det är en bra idé faktiskt. Vill dock minnas att det är mycket kcal i puffar, kcalpuffar. :brynad

leva ditt eget liv?

Uteslutet, trådens sämsta idé hittills.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Du får joina!

Kan ju dessutom bli ett intressant relationsdrama. Är böjd att tro att det faktiskt är ett illa dolt önsketänkande från din sida. Du kommer snart att ha Wiehe som avatar....there's no turning back now!

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Slå en signal till Säpo så kommer dom förr eller senare och stormar deras lägenhet, då filmar du självklart hela händelsen och slänger upp den på Tuben :tummenupp

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Det h'r var ju faktiskt roligt att läsa, gå undercover och kom på ett sätt att spränga deras näste innan det blir en ny mini Stalin.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Prova att köra din r1á istället för att störa dig på andra....

Funkar inte det så kan du ju lägga en lapp i deras brevlåda:

KOM OCH JOINA FESTEN nu på fredag.

Sen kan du ringa säpo å säga att reclaim the city aktivister kommer befinna sig i kungsan...saken e biff!

Funkar inte det så kan du ju helt enkelt bara gå ned naken å knacka på å fråga om du får låna en bit toapapper å torka bort din gamla ollning på deras handtag för du tänker sätta dit en färsk.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Sen kan du ringa säpo å säga att reclaim the city aktivister kommer befinna sig i kungsan...saken e biff!
Japp. Säpo bör få vetskap om att en ny autonom gruppering håller på att växa fram. Du har råkat höra att de planerar en aktion på nationaldagen och tycker att det känns oroande att de jämt bär palestinasjal. För att understryka att det pågår oroande vänsteraktivitet i grannskapet kan du bryta upp några gatstenar och tapetsera området med klistermärken från SAC och Djurens Rätt.

Nackdelen med att göra så är väl att det kommer häcka fler Säpo-agenter i kvarteret än vad det finns måsar på en soptipp.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
än vad det finns måsar på en soptipp.

än vad det finns stockholmare på snäck i Juli. :fakta

Jag håller på infiltration. Tjöp en schysst bautiktröja och M59-jacka och ett par slitna Dr Martens och sen går du ner med en jolle och en flarra California Red och frågar om du får hänga i kollektivet.
Ta bilder med en systemkamera med ursäkten att bilderna är till ett protestblad för Ung Vänster, sedan postar du bilderna här och håller oss uppdaterade. :tummenupp

Edit: Kräv även att få ligga? :tuttar med hans flickvän i sann solidaritétsanda. Ta bilder.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Funkar inte det så kan du ju lägga en lapp i deras brevlåda:

KOM OCH JOINA FESTEN nu på fredag.

Almarna åt folket, almarna åt folket! :fakta

Och ja, det poppar lite Nationalteatern i bakgrunden när jag skriver det här ;)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag tror jag kör fler mil än dig så varför inte smaka på lite håll käften dryck denna fredag? ;) En enda gång såg jag dig förra sommaren, med ett gäng andra medelålders män drickandes kaffe i Vaxholm.

Funkar inte det så kan du ju helt enkelt bara gå ned naken å knacka på å fråga om du får låna en bit toapapper å torka bort din gamla ollning på deras handtag för du tänker sätta dit en färsk.

Apropå olla, du vet ditt headset? Vet du varför mikrofonen smakade/luktade salt?

:banana

Jag tror det är en sådan han har. :mad:

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Säg mig Markus.... vari bestod "Proggen" ?

Var det Blå Tåget , Nationalteatern , Hoola Bandoola Band , Björn Afzelius , Mikael Wiehe ...
Eller vad?

Och: HUR kunde du :fakta känna till detta? Är du proggare innerst inne utan att veta om det? ;)
Eller har du djupstuderat fienden såpass att du har alla skivor? :D

Vafasen...proggmusik kan* vara bra ju!

En fist rätt upp i rökgången på staten, när den är som mest påträngande, och man just deklarerat bort halva sin inkomst osv...
Nä - slappna av, proggarna är sköna lirare!

*under mystiska omständigheter...

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Hohooooooooo! Fan vad skön du är, Markus! Mycket skojsigt tråd!

Dom kanske är sådana dära häftiga 90-tals ironiker revivals a´la Stockholmsfingertoppskänslakulturarbetare. För tusan, det är bara att spela med, spring iväg och köp en Träd Gräs och Stenar-vinyl, ta på dig en jesus-särk och börja måla gigantiska abstrakta blomstermönster på uppspända lakan på gården så ska du se att de börjar vackla i sin ironiska posé, sådana dära vill vara först med allt, så imorgon kommer du istället få höra det ljuva ljudet av skodda hovar mot asfalt och kunna beskåda två jättehäftiga riddar-chica kyltuuurarbetare som skrittar i väg till jobbet i varsin rustning.

/perris

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Ring tekniska kontoret i komunen fem ggr om dagen i tid och otid och be dem att byta namnet på din gata till Carl Bildts väg, alt. Reinfelds gränd!

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Sätt denna bilden på deras dörr, får den sitta kvar efter några dagar, ring vita huset. :tummenupp

kimhead.jpg

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Och: HUR kunde du :fakta känna till detta? Är du proggare innerst inne utan att veta om det? ;)
Eller har du djupstuderat fienden såpass att du har alla skivor? :D
Han brukar nog utforska mycket underliga saker:
Apropå olla, du vet ditt headset? Vet du varför mikrofonen smakade/luktade salt?
Man kan ju fråga sig hur han vet att ollade headset smakar å luktar salt... :hihi

Proggen gör nog mer nytta för samhället än av B Spears, Blandade pojkband AB å andra one week wonders gör å har gjort. Trallvänlig dynga kan ha sin charm, men samtidigt krävs det ett ständigt ifrågasättande av samhället. Läs igenom texterna till Nationalteaterns Hanna från Arlöv eller Bängen trålar tex.
Hanna från Arlöv är "tanten" som vågade säga ifrån och stå upp för sina rättigheter, och inte lät sig rövkn***as av chefen. Hur många här är arga på dom som kör över oss, å hur många av er står egentligen upp för det? Å framför allt, hur många kämpar för en förändring?!
Bängen trålar handlar om att dom som gör småsaker åker dit styggt, men dom som gör dom stora brotten går fria. Jag har sett mååååååååånga trådar om folk som har gnällt över 5kmh för fort osv, och fått saftiga böter. Hur gick det för Skandia-folket, eller Possner(stavning?)?
Eller Dia Psalmas En kungens man, där hon som blir våldtagen av kungens man blir stenad när hon värjer sig med hans dolk, medans hans minne blir hyllat varje år. Känns det igen?
Klart som fan det behövs progg, eller vad som helst, som vågar ifrågasätta normer och det statliga förtryck vi har vant oss vid.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Säg mig Markus.... Kan du fråga vad grannarna lyssnade på. Jag har alla skivorna med;

Blå Tåget , Nationalteatern , Hoola Bandoola Band , Björn Afzelius , Mikael Wiehe ...

Men de börjar bli sönderspelade nu.

Vafasen...proggmusik kan* vara bra ju! :rolleyes:

En fist rätt upp i rökgången på staten, när den är som mest påträngande, och man just deklarerat bort halva sin inkomst osv...
Nä - slappna av, proggarna är sköna lirare!

*SKOJA BARA. Det är ALLTID bäst!!!111ettett

Sillstryparn är ju altid het!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende