Avslöjade grannar

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag måste bara få slänga in en gissning på marknadsvägen, täby.
det är precis så jag har föreställt mig markus...

Jag är lite osäker på hur detta ska tolkas, är det som Åkerbyvägen fast mer upperclass eller är det bara negativt?

Du e fan störd din jävel :huvet

Ja i högsta grad, av att bo i samma port som samhällsomstörtare.

Jag var inte på humorhumör, nu får du berätta vad du har gjort åt saken, har du ringt säpo eller något annat av det som föreslagits?

Nästa gång kollar jag vilket humör du är på innan jag gör något.
Vad jag gjort? Jag har gjort det varje stolt svensk skulle gjort, dvs ingenting. Jo gnällt lite här.

Säg mig Markus.... vari bestod "Proggen" ?

Var det Blå Tåget , Nationalteatern , Hoola Bandoola Band , Björn Afzelius , Mikael Wiehe ...
Eller vad?

Och: HUR kunde du :fakta känna till detta? Är du proggare innerst inne utan att veta om det? ;)
Eller har du djupstuderat fienden såpass att du har alla skivor? :D

Vafasen...proggmusik kan* vara bra ju!

En fist rätt upp i rökgången på staten, när den är som mest påträngande, och man just deklarerat bort halva sin inkomst osv...
Nä - slappna av, proggarna är sköna lirare!

*under mystiska omständigheter...

Jag har sett Tillsammans och jag tror de lyssnar på progg. Om inte annat så skulle man kunna devalvera begreppet och säga att all dålig och gnällig musik är progg och man skulle fortfarande vara ganska nära sanningen. Jag vet inte hur jag vet, men den dagen man hör progg så vet man, det är nästan religiöst, fast tvärtom.

Last edited:

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Brukar inte sånt där folk vilja göra det mesta i grupp ?
Ja du vet...först sitter dem i en ring och låter en mellis går runt, sedan ligger alla med alla.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Brukar inte sånt där folk vilja göra det mesta i grupp ?
Ja du vet...först sitter dem i en ring och låter en mellis går runt, sedan ligger alla med alla.

Exakt min tanke, Marcus är nog bara lite gnällig och tjurig för att han inte fick vara med i leken utan måste ut på krogen och fiska mus.
Man blir lätt gnällig och tjurig när man är lat...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lägesuppdatering:
Kvinnan i kommunistnästet har klippt håret ännu kortare. Jag såg det genom dörrögat nyss. Förra veckan var det typ page, nu är det en riktig pojk(mellanstadie)frilla.
Eventuella tvivlare kan alltså nu sluta fundera, vi har att göra med ur-kommusar.

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Lägesuppdatering:
Kvinnan i kommunistnästet har klippt håret ännu kortare. Jag såg det genom dörrögat nyss. Förra veckan var det typ page, nu är det en riktig pojk(mellanstadie)frilla.
Eventuella tvivlare kan alltså nu sluta fundera, vi har att göra med ur-kommusar.

Möjligtvis FNL...hörts talas om Hormorsly ?

Pips

Guest
Markus... börjar bli dags att flytta från hyrerätten ovanför Fältan! :näsblod Vet att du saknar donken, men vissa saker måste du bara släppa. Sånt är livet.

:D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Lägesuppdatering:

Sida vid sida, tillsammans hjälps dom åt
staten och kapitalet, dom sitter i samma båt.... (eller hyreshus)

Ni kan utveckla det där till något fint innan nästa första maj, dom demonstrerar, du är plakat!

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Sida vid sida, tillsammans hjälps dom åt
staten och kapitalet, dom sitter i samma båt.... (eller hyreshus)

Ni kan utveckla det där till något fint innan nästa första maj, dom demonstrerar, du är plakat!

Staten och kapitalet ja... Hyrde för några år sedan ett hus med strandtomt och egen brygga i Solna och grannen var ingen mindre än trummisen i Blå Tåget. Ännu ett bevis för att tiden läker alla sår...:)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Staten och kapitalet ja... Hyrde för några år sedan ett hus med strandtomt och egen brygga i Solna och grannen var ingen mindre än trummisen i Blå Tåget. Ännu ett bevis för att tiden läker alla sår...:)

Blå Tåget, är det ett bra exempel på Progg?

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Han brukar nog utforska mycket underliga saker:

Man kan ju fråga sig hur han vet att ollade headset smakar å luktar salt... :hihi

Proggen gör nog mer nytta för samhället än av B Spears, Blandade pojkband AB å andra one week wonders gör å har gjort. Trallvänlig dynga kan ha sin charm, men samtidigt krävs det ett ständigt ifrågasättande av samhället. Läs igenom texterna till Nationalteaterns Hanna från Arlöv eller Bängen trålar tex.
Hanna från Arlöv är "tanten" som vågade säga ifrån och stå upp för sina rättigheter, och inte lät sig rövkn***as av chefen. Hur många här är arga på dom som kör över oss, å hur många av er står egentligen upp för det? Å framför allt, hur många kämpar för en förändring?!
Bängen trålar handlar om att dom som gör småsaker åker dit styggt, men dom som gör dom stora brotten går fria. Jag har sett mååååååååånga trådar om folk som har gnällt över 5kmh för fort osv, och fått saftiga böter. Hur gick det för Skandia-folket, eller Possner(stavning?)?
Eller Dia Psalmas En kungens man, där hon som blir våldtagen av kungens man blir stenad när hon värjer sig med hans dolk, medans hans minne blir hyllat varje år. Känns det igen?
Klart som fan det behövs progg, eller vad som helst, som vågar ifrågasätta normer och det statliga förtryck vi har vant oss vid.
lite wisserbesser men dock så är det afzelius som gjort kungens man,en av få som stod upp på det han trodde på,läs hans bok en gång i havanna den är riktigt bra....:)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC