KGK
1200
Uteslutet, trådens sämsta idé hittills.
Jag var inte på humorhumör, nu får du berätta vad du har gjort åt saken, har du ringt säpo eller något annat av det som föreslagits?
Uteslutet, trådens sämsta idé hittills.
Jag måste bara få slänga in en gissning på marknadsvägen, täby.
det är precis så jag har föreställt mig markus...
Du e fan störd din jävel
Jag var inte på humorhumör, nu får du berätta vad du har gjort åt saken, har du ringt säpo eller något annat av det som föreslagits?
Säg mig Markus.... vari bestod "Proggen" ?
Var det Blå Tåget , Nationalteatern , Hoola Bandoola Band , Björn Afzelius , Mikael Wiehe ...
Eller vad?
Och: HUR kunde du känna till detta? Är du proggare innerst inne utan att veta om det?
Eller har du djupstuderat fienden såpass att du har alla skivor?
Vafasen...proggmusik kan* vara bra ju!
En fist rätt upp i rökgången på staten, när den är som mest påträngande, och man just deklarerat bort halva sin inkomst osv...
Nä - slappna av, proggarna är sköna lirare!
*under mystiska omständigheter...
Brukar inte sånt där folk vilja göra det mesta i grupp ?
Ja du vet...först sitter dem i en ring och låter en mellis går runt, sedan ligger alla med alla.
Lägesuppdatering:
Kvinnan i kommunistnästet har klippt håret ännu kortare. Jag såg det genom dörrögat nyss. Förra veckan var det typ page, nu är det en riktig pojk(mellanstadie)frilla.
Eventuella tvivlare kan alltså nu sluta fundera, vi har att göra med ur-kommusar.
Vad jag gjort? Jag har gjort det varje stolt svensk skulle gjort, dvs ingenting. Jo gnällt lite här.
Du har väl knutit handen hårt i fickan och mumlat surt i ena kökshörnet?
Möjligtvis FNL...hörts talas om Hormorsly ?
Du har väl knutit handen hårt i fickan och mumlat surt i ena kökshörnet?
Lägesuppdatering:
Kvinnan i kommunistnästet har klippt håret ännu kortare. Jag såg det genom dörrögat nyss. Förra veckan var det typ page, nu är det en riktig pojk(mellanstadie)frilla.
Eventuella tvivlare kan alltså nu sluta fundera, vi har att göra med ur-kommusar.
Markus... börjar bli dags att flytta från hyrerätten ovanför Fältan! Vet att du saknar donken, men vissa saker måste du bara släppa. Sånt är livet.
Sida vid sida, tillsammans hjälps dom åt
staten och kapitalet, dom sitter i samma båt.... (eller hyreshus)
Ni kan utveckla det där till något fint innan nästa första maj, dom demonstrerar, du är plakat!
Staten och kapitalet ja... Hyrde för några år sedan ett hus med strandtomt och egen brygga i Solna och grannen var ingen mindre än trummisen i Blå Tåget. Ännu ett bevis för att tiden läker alla sår...
Bor du i hyresrätt?
Prova att köra din r1á istället för att störa dig på andra....
lite wisserbesser men dock så är det afzelius som gjort kungens man,en av få som stod upp på det han trodde på,läs hans bok en gång i havanna den är riktigt bra....Han brukar nog utforska mycket underliga saker:
Man kan ju fråga sig hur han vet att ollade headset smakar å luktar salt...
Proggen gör nog mer nytta för samhället än av B Spears, Blandade pojkband AB å andra one week wonders gör å har gjort. Trallvänlig dynga kan ha sin charm, men samtidigt krävs det ett ständigt ifrågasättande av samhället. Läs igenom texterna till Nationalteaterns Hanna från Arlöv eller Bängen trålar tex.
Hanna från Arlöv är "tanten" som vågade säga ifrån och stå upp för sina rättigheter, och inte lät sig rövkn***as av chefen. Hur många här är arga på dom som kör över oss, å hur många av er står egentligen upp för det? Å framför allt, hur många kämpar för en förändring?!
Bängen trålar handlar om att dom som gör småsaker åker dit styggt, men dom som gör dom stora brotten går fria. Jag har sett mååååååååånga trådar om folk som har gnällt över 5kmh för fort osv, och fått saftiga böter. Hur gick det för Skandia-folket, eller Possner(stavning?)?
Eller Dia Psalmas En kungens man, där hon som blir våldtagen av kungens man blir stenad när hon värjer sig med hans dolk, medans hans minne blir hyllat varje år. Känns det igen?
Klart som fan det behövs progg, eller vad som helst, som vågar ifrågasätta normer och det statliga förtryck vi har vant oss vid.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|