Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Solan skrev:Jösses! Är du på riktigt?!
Ernst skrev:Ja faktiskt, o som du själv skrev nyss så var det inte den moraliska aspekten som efterfrågades utan den juridiskt korrekta/laglydiga/avtalsenliga o då kan man ju ta ett nytt jobb som det angivits ovan bara det då inte är konkurrerande eller nåt annat känsligt inblandat som då helst står angivet i avtalet. Ett vanligt förtryckt standardavtal som de flesta arbetsgivare använder har en kolumn där man kan göra tillägg om detaljer kring uppsägning osv. men att avtala om groteska saker såsom att man får sparken per automatik om man blir gravid etc. går inte att avtala bort.
God Jul alla![]()
Solan skrev:Ja men hur kan du uppmana honom om att ta ett nytt jobb när du inte vet vad som står i hans avtal? Vad grundar du det på?
Det finns hur många olika avtal som helst, vi vet inte ens varför killen blivit uppsagd och det kan ju ha med saken att göra också.
Markus skrev:Det är standard, eventuella avvikelser ska framgå i antingen ditt avtal eller på din uppsägning.
Solan skrev:Det finns hur många olika avtal som helst, vi vet inte ens varför killen blivit uppsagd och det kan ju ha med saken att göra också.
flugan skrev:Oberoende om arbetsgivaren är kollektivansluten eller ej?
flugan skrev:* Blev uppsagd p g a arbetsbrist för ca en 1½ månad sen
* Arbetsgivaren är inte kollektivansluten (är det relevant?)
* I en kringång av LAS (flankering) gick jag över från tillsvidareanställning till projektanställning 2002-08-01 vilken upphörde 2003-08-01, dock har jag inte skrivit på ny tillsvidareanställning sen dess. Betyder det att jag är frilans och obunden?
* Mitt anställningsavtal som upphörde 2003-08-01 reglerar bara anställning i- , delägande i- eller genom annan driva konkurrende verksamhet
* Mitt uppsägninsavtal reglerar bara möjlighet till att kräva företrädesrätt eller skadestånd, vilket jag frånskrev mig som tillägg till avtalet.
Det som Markus hänvisar till, känner du till ngt om det? Vilken instans i det allmänna kan rådgiva kring sådana här frågeställningar?
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |