Axeln ur led

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Du har troligen aldrig fått axeln ur led helt. Ytterst svårt att dra tillbaks den själv. Har själv fått axeln halvt ur led ett par gånger.
Läkarna kallar det halv luxation.... Det känns för jävligt och det ser för jävligt ut, axeln hänger en bra bit ur sitt läge. Det är aldrig bra att få saker ur led då ledbanden tänjs ut och då e det kört. Du kan antingen operera och klippa ledbanden kortare eller styrketräna. Att rekomendera är att styrketräna för att slippa olika men...
För att träna upp axeln med styrketräning bör man ta det försiktigt.
Börja med att köpa ett gummiband som du kan fästa i typ dörren... Men den kan du göra olika övningar som stärker axelmuskeln. Börja sedan med styrketräning. Styrketränar själv och har nu inte fått axeln ur led på två år.
Förut räckte det med att jag svingade en ordentlig höger så sa det krak.
Ett tipps som inte är att rekomendera är att börja äta otillåtna medel, de har en bra effekt för leder..... :notme

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
twinner666 skrev:
min är uppfuckad pga att det blev broskbildningar efter en massa krascher med snowboarden...inte kul med brosk..kankar och spräcker i den så fort jag rör den:)

DOKTORN REKOMENDERAR ATT DU TRÄNAR UPP MUSKLERNA RUNT OCH I AXELN!!!.. spring och köp gymkort NU!!

Jag gick på sjukgym i ett år, vilket resulterade i att axeln inte ville hoppa tbaka trots två omgångar morfin o två sjuksystrar o en hink vatten som drog i armen!
Jag skiter i gymet nu o hoppas på det bästa, men i värsta fall blir det operation på båda axlar!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy