Du har troligen aldrig fått axeln ur led helt. Ytterst svårt att dra tillbaks den själv. Har själv fått axeln halvt ur led ett par gånger.
Läkarna kallar det halv luxation.... Det känns för jävligt och det ser för jävligt ut, axeln hänger en bra bit ur sitt läge. Det är aldrig bra att få saker ur led då ledbanden tänjs ut och då e det kört. Du kan antingen operera och klippa ledbanden kortare eller styrketräna. Att rekomendera är att styrketräna för att slippa olika men...
För att träna upp axeln med styrketräning bör man ta det försiktigt.
Börja med att köpa ett gummiband som du kan fästa i typ dörren... Men den kan du göra olika övningar som stärker axelmuskeln. Börja sedan med styrketräning. Styrketränar själv och har nu inte fått axeln ur led på två år.
Förut räckte det med att jag svingade en ordentlig höger så sa det krak.
Ett tipps som inte är att rekomendera är att börja äta otillåtna medel, de har en bra effekt för leder.....![Inte jag som gjorde det :notme :notme](/img/smilies/wasntme-sign.gif)
Läkarna kallar det halv luxation.... Det känns för jävligt och det ser för jävligt ut, axeln hänger en bra bit ur sitt läge. Det är aldrig bra att få saker ur led då ledbanden tänjs ut och då e det kört. Du kan antingen operera och klippa ledbanden kortare eller styrketräna. Att rekomendera är att styrketräna för att slippa olika men...
För att träna upp axeln med styrketräning bör man ta det försiktigt.
Börja med att köpa ett gummiband som du kan fästa i typ dörren... Men den kan du göra olika övningar som stärker axelmuskeln. Börja sedan med styrketräning. Styrketränar själv och har nu inte fått axeln ur led på två år.
Förut räckte det med att jag svingade en ordentlig höger så sa det krak.
Ett tipps som inte är att rekomendera är att börja äta otillåtna medel, de har en bra effekt för leder.....
![Inte jag som gjorde det :notme :notme](/img/smilies/wasntme-sign.gif)