martini skrev:okej bra att veta, med andra ord så är det bara att dra ner solskyddet![]()
Jo... dock är det enklaste fortfarande att hålla laglig fart förbi kamerorna...
martini skrev:okej bra att veta, med andra ord så är det bara att dra ner solskyddet![]()
Honken skrev:Jo... dock är det enklaste fortfarande att hålla laglig fart förbi kamerorna...
juha01 skrev:Sen gnälls det att polisen inte har några resurser... Man vet att man gjort fel, försoker slippa det med hellysen och annat trams, sen blånekar man så att detta ska kosta staten så mycket som möjligt. Detta leder förmodligen till något positivt. Inte!
Dessutom var böterna minst 50% mindre än om dom tagit dig för fortkörningen! Skärpning nu.
ft skrev:Om det är dimma får man faktiskt ha dimljus på oavsett.![]()
Kostet78 skrev:Nä du "Jussi"....har de tid att stå där på en söndag så har de nog fan tid att sitta i en rättsal och förklara att se begått ett misstag!!!
juha01 skrev:Undrar vem som begått misstagen egentligen.. Dimljus tillsammans med halvljus.. Sen var det "Var ganska säker på att det hade gått lite för fort(70 sträcka)".
Summa summarum: Du kommer att få pröjsa dina böter + att det har kostat en jädra massa pengar extra helt i onödan. Skulle vara kul att se hur mycket ett sånt här ärende kostar rent administrativt!
Kostet78 skrev:Vad kallar du det när två poliser står mitt ute i ödemarken och gör "trafikkontroller" på en söndag em...kan ge mig fan på att de hade storhelgsersättning då det var nyårshelgen......kalla det vad du vill...men jag kallar det RESURSSLÖSERI!!!
Nä du "Jussi"....har de tid att stå där på en söndag så har de nog fan tid att sitta i en rättsal och förklara att se begått ett misstag!!! Bötesbeloppet är redan insatta hos Röda Korset....... Och jag körde 67 vilket inte var för fort![]()
ft skrev:Om det är dimma får man faktiskt ha dimljus på oavsett.![]()
Kostet78 skrev:Vad kallar du det när två poliser står mitt ute i ödemarken och gör "trafikkontroller" på en söndag em...kan ge mig fan på att de hade storhelgsersättning då det var nyårshelgen......kalla det vad du vill...men jag kallar det RESURSSLÖSERI!!!
Nä du "Jussi"....har de tid att stå där på en söndag så har de nog fan tid att sitta i en rättsal och förklara att se begått ett misstag!!! Bötesbeloppet är redan insatta hos Röda Korset....... Och jag körde 67 vilket inte var för fort![]()
ozto skrev:ja ibland undrar man om dom inte har ngt bättre för sig.. men storhelgsersättning har dom nog inte.. farsan är snut o jag minns att han gnällde över att dom inte har något extra när dom jobbar storhelger..
han är dock ingen trafikpolis, som tur är![]()
sweborn skrev:Det är MYCKET bra att de håller koll även på ödemarken under nyårshelgen. Många som lullar runt rattfulla i förhoppningen/tron att ingen polis syns till under de dagarna...
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |