cubic
nothing beats cubic inches
Bänkade hojen igår...
Husa ´07 FS 650 e, helt orginal (avstrypt såklart), gångtid ca 12 h, alltså inte ens inkörd
Veven = 60,0 Hp@7108 rpm / 68 Nm@5156 rpm
Hjulet = 53,6 Hp@6900 rpm / 63 Nm@5197 rpm
Bra eller anus? Mer än 10% förlust känns inte så skoj...
Hur faan tyder man A/F-kurvan? Den ser ju ut som ett EKG från en Kollibri!
Vill "optimera" effekten efter 20h, men vill inte förtäta service-intervallen så mkt. Alltså inte ändra komp, byta kam osv...
Har tänkt mig helsystem, luftfilter direkt på förgasaren, bestycka om.
Ngt annat man kan göra?
Enginehardware tex, säger att ett av deras "standardtrick" är att borra upp förgasaren till 43mm, kan det vara ngt?
Ös på med tips nu så det blir lite tryck i bitarna!
Husa ´07 FS 650 e, helt orginal (avstrypt såklart), gångtid ca 12 h, alltså inte ens inkörd
Veven = 60,0 Hp@7108 rpm / 68 Nm@5156 rpm
Hjulet = 53,6 Hp@6900 rpm / 63 Nm@5197 rpm
Bra eller anus? Mer än 10% förlust känns inte så skoj...
Hur faan tyder man A/F-kurvan? Den ser ju ut som ett EKG från en Kollibri!
Vill "optimera" effekten efter 20h, men vill inte förtäta service-intervallen så mkt. Alltså inte ändra komp, byta kam osv...
Har tänkt mig helsystem, luftfilter direkt på förgasaren, bestycka om.
Ngt annat man kan göra?
Enginehardware tex, säger att ett av deras "standardtrick" är att borra upp förgasaren till 43mm, kan det vara ngt?
Ös på med tips nu så det blir lite tryck i bitarna!