Bänkad Husa med graf, ge optimeringstips!

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Prova med den nålen du köpt, det är inte en strypnål utan en nål med annan profil som tillåter dig köra med större munstycken. Vitsen är att du kan få fritt blås o mycket bränsle vid full gas utan att den går för fett vid låg o mellangas. Prova o du kommer bli xtremt nöjd! Jag körde min så även innan jag satte på helAkrat o det gör underverk även på en standardhoj.
Va? Har de gjort den snällare? Har du nåt "bevis" för det nånstans för det har jag aldrig hört :confused: Låter ju troligt förstås iom att de ökat serviceintervallen. Kolla gärna upp det!
//m

Ok, då ska jag prova med den rackaren. :tummenupp
190 högfart(?), vad tror du i lågfart då? Fick hem ett 48 idag :)
Iofs så ligger blandningen väl ok i lågfart enl blandkurvan, kanske inte ska röra den? Tycker fortfarande att jag har lite problem med tomgången, när jag ställer ner den, där jag tycker att den ska vara, så dör hojen om man gasar till snabbt = inte så skoj vid rödljus osv. Blandskruven som skall justeras va?

När jag frågade om serviceintervallet innan jag köpte hojen så fick jag det som förklaring till att dem höjt intervalltiden. Ngn Husa-kung i Örebro som vet om det stämmer?
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Tycker fortfarande att jag har lite problem med tomgången, när jag ställer ner den, där jag tycker att den ska vara, så dör hojen om man gasar till snabbt = inte så skoj vid rödljus osv. Blandskruven som skall justeras va?
Mja, ett vanligt fel bland stånkaägare är att ställa tomgången för lågt (låter coolt, håller med men...). Detta och det faktum att accpumpen vid full/snabbgas från tomgång trycker in alldeles för mycket soppa gör att du får det fenomenet.

Det kan ju faktiskt vara så att accpumpen trycker in på tok för mycket soppa (den dör när du slår fullt/snabbt högre upp i registret). Då krävs justering av pumpen. Inte alla pumpar går att justera utan moddning av fuggen. Jaghar sett nån tråd eller nåt någonstans som beskriver hur man gör detta men vet inte var.

Men, ärligt talat mannen, hur ofta gasar du så i verkligheten från ett rödljus ? Testa att göra dragrejsstarter och se vad du faktiskt gör med högernäven. Gissar att detta är ett icke-problem i verkligheten.

.
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Men, ärligt talat mannen, hur ofta gasar du så i verkligheten från ett rödljus ? Testa att göra dragrejsstarter och se vad du faktiskt gör med högernäven. Gissar att detta är ett icke-problem i verkligheten.
.

Det är helt riktigt! Men jag borde kunna ha lägre tomgång än vad jag har idag, får testa lite helt enkelt, du lär ju få höra den live snart :)
 

ausson

Riktiga män dricker koncentrerad saft.
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Lysekil
Hoj
Husa 02 650/Husa 04 650 motarder
Har inte läst igenom alla inlägg här men enligt bike´s test om det var 06/12 så skulle husan lämna 58,9 hk på bakhjulet helt original.
Det var då alltså 07,ans modell
 

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
Porr på hög nivå!!! :D

4kx91sx.jpg

Kan någon tala om vart man vänder sig för att köpa ett sånt här?? e ju jävligt snyggt...

tack på förhand...
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Vidare tror jag att man sänkte comp:et lite på 07:eek:rna samt har en lite snällare kam för att kunna öka tiden mellan service:arna, kanske kan förklara ngn Hk? Det är ju 15h intervall på 07...

För intresseboken:

Kolv är samma som -06
Kam är samma sen -04

Kan det vara så att dom ökade serviceintervallen i samband med ändringen till 628cc?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kan någon tala om vart man vänder sig för att köpa ett sånt här?? e ju jävligt snyggt...

tack på förhand...

He he he för att beundra min bild så kan jag tala om att det/var Cubic hoj, hör med honom! Märket är RAAS
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top