Det löste sig äntligen , Jag fick koden idag skickade betalningenJag har PajPal konto om du behöver assistans.
Du sätter bara in degen till mig...
Det löste sig äntligen , Jag fick koden idag skickade betalningen
Fick svaret efter bara några timmar, skickas i morrn
Faan dom e snabba dom där spanjorerna ibland
Fan åxå peter !Motordriven hjulbas justering har blivit till
Jag skulle aldrig rekommendera ngn att svetsa mot en axel som håller en roterande maskindetalj på 300 kg+ som ska snurra uppåt 4000 rpm utan att veta vad det är för stål i axel och tillsatsmaterial. Det är ett licensuppdrag som fodrar att svetsaren känner alla material + tillsatsmaterial, om man ska stå för förbandet över tid.
Vi är nog av olika skolor. Eller också kan du mycket mer om detta än jag, och då ska jag knäppa läpp
Nja, jag tror nog att du har koll på det teoretiska, jag är ingen ingenjör (skulle vara i skitsnack då?)
Men som sagt, det jag snackar om gäller transportrullar o.sv med låga varv, dom tillverkar man på så sätt.
Gällande en sån här rulle med riktigt varv i törs jag inte säga rakt upp å ner. Men jag tror mycket väl att en rulle tillverkade på "mitt sätt" skulle fungera utan problem. Fasar man ur redigt så blir det mycket svets som håller ihop bitarna...
Ska se om jag hittar någon bild!
http://www.skf.com/skf/productcatal...201f37.gif&file=6_1_1&maincatalogue=1&lang=en
Fig. 2 där är excenterlåsning! Dålig bild, men ja, man har en extra ring som har en excentrisk kant. Den låser man runt lagret då som inte är excentriskt. Axeln centrerar alltså i lagret och ringen låser bara!
Ser ut som det är balansering på G. Jag försökte att balansera min rulle statiskt, men det gick inge bra Dynamisk balansering är det som gäller på tunga grejor som en sån där rulle, tro mig jag har provat................
Problemet delvis löst
En Granne 300 meter från mig med mekanisk verkstad svarvade axeln och
Sidoplåtarna , Klämkoppling monterad samt koniska spännhylsor i lagren.
Det som var bra var att axeln behövde tas ner för dessa element och kunde
därmed måttkorrigeras ( allt i en uppspänning )
Nu när dessa delar förhoppningsvis går runt och sitter fast så kvarstår dock
faktum att rullen varierar i tjocklek ( 0,2mm)
Tror väl inte att 0,2 i kast gör så mycket bara man kan få den i balans
Halloj
Du kan använda en DC 0 - 10 v signal att styra fläkten med. Enkelt beskrivet så bestämmer man en frekvens som motsvarar 5 v återföringssignal sen är det bara att labba upp och ner.
Har du en länk till en manual så kan jag förklara närmare.
MVH Stefan
På sida 148 (del 4-32) finns en beskrivning på hur potentiometern ska kopplas. De föreslår en potentiometer på 1 - 2 kohm 2W.
http://www.automationdirect.com/static/manuals/sj100/sj100.pdf
Bugar å bockar
Som vanligt så finns kunskapen att hämta på sporthoj
Nån med förslag på nån typ av panel att fälla in i min luftlåda
Vill kunna montera lite kontroll lampor samt vridpot till fläkt
samt kanske lite uttag Panelen måste ha tät apparatlåda i botten då den kommer sitta i luftflödet
Storlek ungefär som ett A4 ark
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |