Ja k6 an är väl skoj men inte så som SXV550.
Den e riktigt mycket
Här får ni en teaser på min sporthoj från -88 En GSX-R 750
2.1 Främja och tillvarata intresset för teknik, historik, ägande, bibehållande och vårdande av Suzuki motorcyklar.
Första sommaren med kortet nästa sommar så jag vet inte riktigt om jag kan stå för dessa värderingar.
Må säga att jag blev riktigt sugen på den hojen nu med sitt råa raceiga utseende. 3.2 sek 0-100 km/h enligt artikeln och det räcker nog gott och väl för en maffig upplevelse. Upplevelsen blir nog inte sämre av att det är en gammelhoj heller. Med den försäkringspremien också så är det en helrätt hoj för en student som lever under fattigdom.
Kikade lite på blocket och det verkar inte finns så många till salu så det talar väl för att de flesta är nöjda med hojen. Har du några tips gunnar_gt750?
Som gixxertorsk (kolla garaget) tycker jag att du ska kika på storebrorsan: gsxr 1100....750 är en tjejhoj
Du får vänta tills nästa år innan den här blir veteran men fin är den, ömt vårdad av en CSCS-medlem. Börjar bli svårt att hitta ex i det här skicket, Gunnar håller nog med
http://www.blocket.se/vi/14335609.htm?ca=15_s
Den var fin den. Fast jag är mest ute för att köra och inte bevara en klassiker i det skicket.
Ehe, man vill inte ha en tjejhoj så då måste jag alltså köpa 1100:an .
Ge mig några bra anledningar till varför den är bättre.
Fördelen med 750 från -88 är att den har "nya" släta ramen medan 1100:an fortfarande har den aluprofilerade. En 1100 har ju skönare drag dock... coolaste 1100:an är iallafall -89 då den har nya ramen kortaste hjulbasen och väger "minst".
Kort kan man säga att både GSXR 750 och 1100 har sina poänger av -88 års modell.
Hoppa det där med gml hojar för att hålla nere försäkringskostnaden.
Om jag var dig skulle jag kolla på tex kawasaki er6. Ok inte världens roligaste mc. Men den är driftsäker. Den har låg försäkringskostnad mm.
Dvs du får mycket hoj för pengarna.
Gml gixxrar och fzr 1000 i all ära.. Men du får svårt att hitta ett fint exemplar som inte är sönderskruvad.. Allra helst om vi kikar på gsxr1100.
Fzr 1000 har en egenhet att börja dricka olja... Förövrigt en egenhet has alla yamaha..
Ett annant gott alternatvi kan vara att köpa en r6 utrustad med krachkåpor mm.. Vimlar av delar till r6or.. vilket gör att en klotning inte kostar så mycket att fixa..
Lycka till
Vilka försäkrar ER6N billigt? Senast jag tittade låg den på som billigast kring 12 000 halv för mig som är 23 år.
Det är inte BILLIGT.
Tjej hoj kan man ju diskutera Isf är ju din R6 precis lika mkt tjejhoj då du lika gärna kunde köpt R1.. För min del räckte effekten i 750 till mer eller mindre och sen hittade man denna i fint skick med.. Är inte så lätt att hitta en så här gammal motorcykel för "rätt" pengar i fint skick...
Vilka försäkrar ER6N billigt? Senast jag tittade låg den på som billigast kring 12 000 halv för mig som är 23 år.
Det är inte BILLIGT.
Helt rätt, men snyggast är ju gixxer 1100R -90. Har ägt en sådan, o tycker att det är en av de snyggare hojjar som finns.
Nu vet jag inte om 1100 är dyrare men jag ger för min GSXR750 -88 ca 5500kr hel/helår hos trygghansa.. Då är jag 23 år.. Tycker jag känns billigt.. Nästa år tänkte jag prova MHRF försäkra den.. Då kan man kanske spara några kronor till
Som gixxertorsk (kolla garaget) tycker jag att du ska kika på storebrorsan: gsxr 1100....750 är en tjejhoj
Du får vänta tills nästa år innan den här blir veteran men fin är den, ömt vårdad av en CSCS-medlem. Börjar bli svårt att hitta ex i det här skicket, Gunnar håller nog med
http://www.blocket.se/vi/14335609.htm?ca=15_s
Men envisas du så köp en 500cc som har mkt roliga vägegenskaper!
Här får ni en teaser på min sporthoj från -88 En GSX-R 750
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |