Bästa Androidluren just nu?

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Har själv en Sony Experia Z och kan rekomendera vilken som helst ur Z-serien, helt underbart med vattentätt, bara spola av och torka när den blir för skitig.
Dessutom fortfarande snygg trots IP-klassning, inte ful och bulkig som samsungs dito.

Finns från lilla ZR på 4.55" till Z Ultra på monstruösa 6.44" :banana

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Jag har också en Xperia Z och var skitnöjd med den i ungefär 3 månader när den bestämde sig för att suga vatten som en jävla svamp i duschen, trots att den skulle klara det utan problem.
Har nu en vattenskadad telefon där inget ljud fungerar och mottagningen är i bästa fall obefintlig.
Iom att det är vattenskada så fanns det inte en chans att få ut en ny eller få denna lagad...

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Jag är extremt nöjd med Note2 och har tittat på Note3. Den senare har senaste wifi-standarden, högre upplösning på skärm och kamera, ir, väger lite mindre och en del andra nya finesser. Drar däremot mer ström än sin föregångare, så den håller inte fullt ut en laddning två-tre dygn som Note2 gör. Inte tillräckligt för mig för att byta mao.

Trots att de är lite för stora att ha i fickan och t.ex. kunna sätta sig ned, är den stora skärmen värt det. Och pennan! Går faktiskt att arbeta med eller kolla film på utan att behöva förstoringsglas.

Så jag ligger nog kvar på Note2 ett bra tag och väntar in en ännu senare uppföljare.

ääääääääälskar min note2 och smått intresserad av 3an. Har också en asus phonepad 7" som jag är nöjd med. Då med aspekten att den bara kostar 2200:- men då pratar vi inte fickor längre.

s4an är bra den med men efter haft note2 går jag aldrig tillbaka till små skärmar igen. Perfekt att ha en stor skärm på mobben och slippa komplettera med platta.

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Note 2 även här:hej skulle aldrig mera kunna tänka mig en "smart" telefon med mindre skärm än denna! Så jag tippar på att note3an e bäst för tillfället! Grymt smidig trots storleken, kanske lite skämmigt att gå omkring med, men vafan, man e ju van i detta laget att "svinga" omkring med en 5.5 tummare:D:rodnar:gnissla

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Stämmer också in i kören för galaxy note. Har tvåan och är supernöjd. Stort batteri och stor skärm vänjer man sig fort med. Så nu när skärmen spruckit på min känns det nästan bättre att uppgradera till en 3:a istället för att lägga pengar på skärmbyte...:gnissla

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Det cirkulerar en del intressanta rykten kring kommande Galaxy S5. 64-bitars arkitektur (snabbare), metall/kolfiberskal etc etc. Kan bli bra?

OT, men jag vill bara sticka in huvudet för att slå ihjäl myten att 64-bitars skulle innebära högre hastighet än 32. Det är fel, och gäller oavsett plattform.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det har börjat komma surfplattemodeller med lös telefondel.
Det blir det för mig nästa gång.
det bästa av två världar - Smidig liten telefonenhet och rejäl skärm.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Samsung Galaxy Mega 6.3 , då får man stor surfvänlig skärm.
Supportar 4G också

Perfa att köra navigatorer på , även för skogsliv med hjälp av Vievwranger med terrängkartor.

Pekskärmar är dock skit om det är blött så det spelar ingen roll att den inte är vattentät men
scysst komplement till Garmins proffsgpser med miniskärm som en tändsticksask för översiktsplanering (Lite som papperskarta med den stora skärmen)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Mjaha. Nya S5 lanserades för några minuter sedan. Inga enorma ändringar mot 4:an. Metallskalet och en snyggare design uteblev (?) tyvärr. Ser ut som S4. Vattentät, och med fler funktioner för hälsa vilket verkar vara inne just nu.

Hade hoppats på något "nytt", men den här lunkar vidare i gamla spår, iaf exteriört. Lite synd. Om man byter telefon vill man ju att den skall kännas ny.

Edit: Den är en hel del större än S4. Ligger i storlek mellan S4 och Note. Snabbare överallt, mycket bättre kamera etc etc.

Lustigt att de tar i från tårna över specarna, men inte kan rucka på sin deisgn....

Last edited:

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
Mjaha. Nya S5 lanserades för några minuter sedan. Inga enorma ändringar mot 4:an. Metallskalet och en snyggare design uteblev (?) tyvärr. Ser ut som S4. Vattentät, och med fler funktioner för hälsa vilket verkar vara inne just nu.

Hade hoppats på något "nytt", men den här lunkar vidare i gamla spår, iaf exteriört. .

Måste säga att jag gillar Sonys anpassning av Android, är faktiskt överraskad att jag känner så :-o

Z2 är väl precis annonserad den med, kanske något att kolla in?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Slamsug kan ta sig nånstans. Många som haft fel på sina telefoner får tillbaka att garantin inte täcker. De kallar allt för "fuktskada". :död

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Slamsug kan ta sig nånstans. Många som haft fel på sina telefoner får tillbaka att garantin inte täcker. De kallar allt för "fuktskada". :död

Alla mina Samsunger har fungerat perfekt. Funkionsässigt är de grymma, men designmässigt nja.
Får ta en till på nya Xperian och nya HTC One när de kommer.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Har köpt Z1 compact och är faktisk nöjd, hade Iphone 5 innan.... Omställningen är ju lite jobbig men luren presterar bra!! Grym skärm och den tåls att dopa i vattnet oxå! Alla appar man (jag) behöver finns och det är hur enkelt att lägga till musik, film, ringsignaler med mera till skillnad mot iphone...

Lite bredare och lite tjockare än iphone 5 men ganska liten om man jämför mot dom flesta 5" mobiler på marknaden... Grymt av sony att dom gör en mindre mobil men behåller all prestanda från den större, tänk om andra tillverkare klarade det..!:huvet

Så nu har jag en Iphone 5 32GB svart att sälja, 2 månader gammal (utbytt på garanti) med kvitto och kartong.. :rolleyes:

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no

Eftersom baksidan som vanligt kan petas bort, hur vattentät är den egentligen?

edit: det var den inte, den var vattentålig.

Last edited:

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Eftersom baksidan som vanligt kan petas bort, hur vattentät är den egentligen?

edit: det var den inte, den var vattentålig.

Jag har en S4 active, S5 borde vara lika vattentålig. Om man inte satt på baksidan ordentligt blir det nog inge bra dock...

Jag vågar inte göra testet på filmen, men det känns bra att den tål mer fukt när man tränar och kör snowboard etc.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Tror på nya HTC lurarna!

Dito, de verkar kunna bli bra. Hade gärna haft en vattentålig lur som jag kan ha när jag är ute ock springer etc.
Rootade min gamla S3:a häromdagen och tankade i Cyanogen-modden. Blev en helt ny lur. Tog typ 5 minuter efter att jag tagit reda på hur man gjorde. Rekommenderas.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO