Bästa batteriladdaren

Skorpan

Guest
Denna ska jag köpa iaf

OPTIMATE 3
Med nya Optimate 3 har du alltid ett fräscht batteri.

Du kopplar in den på hösten och när det är dags att ställa av hojen för att sen ”glömma den” . På våren så kopplar du bara bort den och vrider om startnyckeln och vet att du har ett fulladdat batteri i gott skick. Den här laddaren har också en annan fördel, den håller hela tiden koll på batteriets skick och om det är slut så tänds en lampa som talar om att det är dags att byta ut batteriet. Kortslutningarnas tid är också förbi. Optimate 3 är skyddad mot användarfel och kan inte kopplas fel.

Taget ur bike i Trollhättan,priset är 645:-
 
Last edited:

Ichnoz

Jag har galna kossor i datorn...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
.::**::.
Skorpan skrev:
Denna ska jag köpa iaf

OPTIMATE 3
Med nya Optimate 3 har du alltid ett fräscht batteri.

Du kopplar in den på hösten och när det är dags att ställa av hojen för att sen ”glömma den” . På våren så kopplar du bara bort den och vrider om startnyckeln och vet att du har ett fulladdat batteri i gott skick. Den här laddaren har också en annan fördel, den håller hela tiden koll på batteriets skick och om det är slut så tänds en lampa som talar om att det är dags att byta ut batteriet. Kortslutningarnas tid är också förbi. Optimate 3 är skyddad mot användarfel och kan inte kopplas fel.

Taget ur bike i Trollhättan,priset är 645:-

ok, var tvungen att köpa en idag så det blev en enklare modell...
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Ichnoz skrev:
Har dem samma funktioner annars, och kvalite?

Min gamla OptimateII dog när det regnade på den vilket för mig är ett stort minus.

Sen klarar CTEK'en även bilbatteri (upp till 90Ah) vilket den gamla OptimateII inte klarade av.

Jag har själv en CTEK laddare och är skitnöjd, men jag har storleken större(inga andra funktioner än att den klarar 120Ah) och den köpte jag pga att jag inte visste om det billigare alternativet.

Specen på laddarna är likvärdiga och om man itne bryr sig om väder så får väl plånboken tala. Men varför inte köpa en laddare som är billigare OCH vattentät för säkerhets skull?
 

Ichnoz

Jag har galna kossor i datorn...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
.::**::.
Chrille skrev:
Min gamla OptimateII dog när det regnade på den vilket för mig är ett stort minus.

Sen klarar CTEK'en även bilbatteri (upp till 90Ah) vilket den gamla OptimateII inte klarade av.

Jag har själv en CTEK laddare och är skitnöjd, men jag har storleken större(inga andra funktioner än att den klarar 120Ah) och den köpte jag pga att jag inte visste om det billigare alternativet.

Specen på laddarna är likvärdiga och om man itne bryr sig om väder så får väl plånboken tala. Men varför inte köpa en laddare som är billigare OCH vattentät för säkerhets skull?


Verkar som CTEK´s laddare är bättre då, får bli en sån sen...
 

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden, Håbo, Bålsta
Hoj
Brumm brumm
Jag köpte min på mikro. kostade 150kr funkar kanon, rekommenderar dock inte att man har den påkopplad någon längre tid. 24 timmar skall det ta att ladda ett batteri. Så man har rätt bred felmarginal, under vintern kan man ge det en 5-10 timmar i stöten, var 3e vecka.

Lugnt och billigt.

//Fredda
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top