Ichnoz
Jag har galna kossor i datorn...
Vilken batteri laddare tycker ni är bäst till MC?
Och varför?
Och varför?
Skorpan skrev:Denna ska jag köpa iaf
OPTIMATE 3
Med nya Optimate 3 har du alltid ett fräscht batteri.
Du kopplar in den på hösten och när det är dags att ställa av hojen för att sen ”glömma den” . På våren så kopplar du bara bort den och vrider om startnyckeln och vet att du har ett fulladdat batteri i gott skick. Den här laddaren har också en annan fördel, den håller hela tiden koll på batteriets skick och om det är slut så tänds en lampa som talar om att det är dags att byta ut batteriet. Kortslutningarnas tid är också förbi. Optimate 3 är skyddad mot användarfel och kan inte kopplas fel.
Taget ur bike i Trollhättan,priset är 645:-
Chrille skrev:Mitt tips är den här
http://www.ctek.se/svensk/ctek_zafir90_se.htm
eller kolla hela sortimentet på www.ctek.se
Billigare än optimaten och vattentät vilket är ett stort plus. Finn på biltema om jag kommer ihåg rätt.
Ichnoz skrev:Har dem samma funktioner annars, och kvalite?
Chrille skrev:Min gamla OptimateII dog när det regnade på den vilket för mig är ett stort minus.
Sen klarar CTEK'en även bilbatteri (upp till 90Ah) vilket den gamla OptimateII inte klarade av.
Jag har själv en CTEK laddare och är skitnöjd, men jag har storleken större(inga andra funktioner än att den klarar 120Ah) och den köpte jag pga att jag inte visste om det billigare alternativet.
Specen på laddarna är likvärdiga och om man itne bryr sig om väder så får väl plånboken tala. Men varför inte köpa en laddare som är billigare OCH vattentät för säkerhets skull?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|