Bästa coverlåten?

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
RWD skrev:
Nightwish - Over the hills and far away
Den har jag missat, men kan tänka mig att den är fin..
Eeeh,,, vilket alster infinner den sig på???

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
sEiKo skrev:
Fantasilösa covers my ass.
Whiskey in the jar, turn the page, Die die my darling.
Kanoncovers ungefär 1000ggr bättre än originalet kryddat med Hetfields sköna stämma.

du har fel. Whiskey in the jar och die die my darling är sämre med metallica, kanske finns någon super live version men annars så är dom mycket sämre

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
honkiie skrev:
du har fel. Whiskey in the jar och die die my darling är sämre med metallica, kanske finns någon super live version men annars så är dom mycket sämre
Hur kan man ha fel på en smakfråga?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sEiKo skrev:
Fantasilösa covers my ass.
Whiskey in the jar, turn the page, Die die my darling.
Kanoncovers ungefär 1000ggr bättre än originalet kryddat med Hetfields sköna stämma.

På hela den skivan är det bara "Blitzkrieg" och "Am i Evil" som får godkänt av mig, mest för att de är ganska mediokra i originalversion. Största kräkmedlet förutom slakten av "Whiskey in the jar" är nog Mercyful Fate-medleyt, fy sjuttsingen vad dåligt det är.....

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
morlock skrev:
Hur kan man ha fel på en smakfråga?
Enkelt, påstå att en av de bästa misfits låtarna låter bättre med metallica efter 1991. Då har man fel. Man har även fel om man säger att whiskey in the jar med metallica är bättre än med the pogues eller the dubliners.
Då vet du :tummenupp

Chris Ash skrev:
Största kräkmedlet förutom slakten av "Whiskey in the jar" är nog Mercyful Fate-medleyt, fy sjuttsingen vad dåligt det är.....

Astronomy är ganska skamlig också :7peta

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Metallica har många positiva sidor men göra originella covers kan de inte.

För att det ska vara någon mening med att göra en cover måste det bli just en NY version, gärna med någon helt annan stil. Jag har just nu idétorka, men jag kan ta några exempel:

Marilyn Manson - Sweet Dreams (Eurythmics)
Apocalyptica - Fight Fire With Fire (Metallica)
Garth Brooks - Hard Luck Woman (Kiss)

Originellt gäller även för Faith No More och Cash som ni tidigare nämnt.

Sedan är det fullkomligt underbart att Baccara gör en spansk version av Doors Light My Fire, med spanska gitarrer och kastanjetter. Allt det som var coolt med låten försvinner, men å andra sidan är det ju bara så kul att det går att göra så med en av musikhistoriens mest spelade låtar! :D

Last edited:

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Macho Woman skrev:
Sedan är det fullkomligt underbart att Baccara gör en spansk version av Doors Light My Fire, med spanska gitarrer och kastanjetter. Allt det som var coolt med låten försvinner, men å andra sidan är det ju bara så kul att det går att göra så med en av musikhistoriens mest spelade låtar! :D

Jag har den plattan på vinyl någonstans i samlingen. Jag har för mig att de gör en boogieversion av La Bamba också...hårt...

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Maverick skrev:
Manic Street Preachers version av Suicide is painless e grymt mkt bättre än originalet..
Marilyn Mansons version är än bättre :7peta

Dimmu Borgir - Burn In Hell (Twisted Sisters) :yoparty

Last edited:

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Maverick skrev:
Den har jag faktiskt inte hört.. blir väl till o leta lite på DC då.. :D

Slöa inte bandbredd på att ta hem versionen med Manson..den är fruktansvärt dålig. Manics gör den ljusår bättre.

Kanske var det MT som nämnde Orgy - Blue Monday tidigare.

I vilket fall som helst så är det en fruktansvärt hård låt...Även om jag gillar New Order så är de chanslösa i det här fallet.

MikkE

Guest
Inte den bästa, men som jag tycker om är Pain - Eleanor Rigby (orginal Beatles)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Förövrigt finns det något sämre cover än

Scissor sisters - comfortably numb

Jag började må illa när jag hörde den första gången, hade långt skridna planer på att köpa gevär och boka flygbiljetter men det hade blivit för dyrt..

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Apocalyptica suger på alla låtar dom gjort om hittills.
Visst är det dom som gör nån sorts synthslakt?

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Chris Ash skrev:
Är de inte en stråkkvartett?

Jo, fyra finska killar som spelar cello med dist. Förr spelade de bara klassiskt och Metallicacovers men nu tror jag att de gör annat också. Så här:

Bifogat

• apocalyptica.jpg
    apocalyptica.jpg
    32 KB · Visningar: 27

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
honkiie skrev:
Enkelt, påstå att en av de bästa misfits låtarna låter bättre med metallica efter 1991. Då har man fel. Man har även fel om man säger att whiskey in the jar med metallica är bättre än med the pogues eller the dubliners.
Då vet du :tummenupp

Astronomy är ganska skamlig också :7peta
Ok. du är uppenbarligen mycket äldre än mig.(edit: inte ålder tydligen men iallafall musiksmaksmässigt så är du över 40)
Den med dubliners är ju som den låter från början(är man inte irländare och sitter på en pub så går den bort helt:zpy) sen har jag inte lyssnat så mycket på misfits innan men efter originalet av die die my darling är jag inte så sugen att lyssna mer.
Trodde ett tag att dom skojade, är dom så tondöva på resten av låtarna också?:zpy

Hade fel om apocalyptica, det var med cellos. Inte min musiksmak men hyffsat och man förstår ide´n. :tummenupp

Last edited:
Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...