Bästa filmen 2014

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag hade höga förväntningar på filmen när jag gick och såg den. Mycket på grund av hur de berättade att de använde riktiga pansarvagnar och hur välgjorda och realistiska scener filmen skulle innehålla... och så satt man där... i biosalongen... galet fina miljöer hade de byggt upp, full action på gång...pansarvagnarna vrålar över fälten... och så avbryts hela scenen abrupt någon fjollig-drama-dialog-buhuu-nuskadutyckasyndommig-pianoplink-scen och hela rytmen for åt skogen.:huvet Bäh, den filmen hade sådan potential att bli bra.
Det är därför jag gärna ser lite negativ kritik innan filmen.
Jag kan mycket väl gilla filmen och bortse från felaktigheterna.
Bara de är konsekventa.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Alternativt filmer med Steven Fiskmås.

Har inte sett något av The Interview än, inte ens trailern. Men IMDB-ratingen är ju helt off. Lite sugit att folk röstat upp den pga det mediala som varit. 9.9/10 med 40,311 röster händer bara inte på egen hand.

Jag litar inte på andras röster iallafall. Bara min egen är värd något. :fakta

Jag blev dock lite sugen på att se "Fury" efter att "Vetenskapsradion historia" granskat den.
Jag hade missat det, men den har visst promotats som verklighetstrogen.
Enligt historikerna: Nej.

Den kan jag varmt rekommendera.

Jag hade höga förväntningar på filmen när jag gick och såg den. Mycket på grund av hur de berättade att de använde riktiga pansarvagnar och hur välgjorda och realistiska scener filmen skulle innehålla... och så satt man där... i biosalongen... galet fina miljöer hade de byggt upp, full action på gång...pansarvagnarna vrålar över fälten... och så avbryts hela scenen abrupt någon fjollig-drama-dialog-buhuu-nuskadutyckasyndommig-pianoplink-scen och hela rytmen for åt skogen.:huvet Bäh, den filmen hade sådan potential att bli bra.

Stridsvagnar :mattias

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
När jag lämnade min tidigare arbetsgivare tvingades jag även lämna de ca 250 filmer jag köpt in till min lilla filmklubb... Får väl erkänna att det har konsumerats mest elände sen dess..
Interstellar var dock en positiv överraskning då den var precis vad jag vill ha ut från en biofilm. En perfekt popcornrulle som gjorde att man trivdes i biofotöljen. Jag säger inte att det var en bra film, men en riktigt bra biorulle...
Moonrise Kingdom var en bra film så jag skall nog försöka se The Grand Budapest Hotel. Över lag är jag dåligt uppdaterad i år då det blivit mest serier och väldigt lite ny film...

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Moonrise Kingdom var inte så bra jag trodde den skulle
vara. Styltig och tillgjord. Därav är jag lite rädd för Budapest
Hotel:confused:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Budapest hotel är utan snack sevärd. Kan inte säga på rak arm att det är den bästa jag sett i år, men absolut en mycket bra film. Snygg dessutom.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Det är ju jultider o för er som haft sina aningar att tomten kanske inte är så snäll alla gånger ska se på "rare exports" ;) Jag fick lite trolljägaren vibbar

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag såg Foxcatcher ikväll. Gissar att den får en oscar, utöver det var den fantastiskt bra. Fantastiskt.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Om någon i denna tråd ens nämner Beck Rum 302 så blir det permban direkct! :zpy

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Såg Interstellar på bio nyss och herre min jävla skapare vilken dunderfilm. Hade väntat mig något halvtrist i stil med Gravity, men detta var ju klart det bästa jag sett på väldigt länge. Suverän handling, makalösa effekter, kanonmusik och utan tvekan Makkahonahajs bästa insats någonsin. :Bugar

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Tyckte denna var rätt bra!

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Såg Birdman för några dagar sen. Då hade den 8,6 på IMDB men fan vad dålig den är!
Fattar inte varför den fått så högt betyg. Trailer ser ju grym ut men det handlar om en avdankad skådespelare som gör teater istället för film. Drama men smått komiska inslag. Michael Keaton gör iaf en bra insats som räddar det lilla som går att rädda.

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras