Bästa hojsträckorna

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Vi vet ju alla att Bulten suger om man jämför med alla andra racersträckor som finns i Sverige ;).

Tänkte därför att vi skulle lista grymma passager värda att köra, och kanske t.o.m få till ett litet bibliotek av sträckor.

Denna är iaf fantastisk. Kurvig som få, men går att köra fort. Grymt bra asfalt. Lite bebyggelse. Och vacker natur. Rekommenderas varmt.


Screenshot_20220522_224158_com.google.android.apps.maps.jpg
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det låter verkligen som en jättebra idé att sprida missnöjet, som boende runt Bulten känner för motorcyklister, till andra delar av landet.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Bäst att hålla sig hemma i garaget då, så ingen blir kränkt :pannkyss
Ja, om du blir kränkt av att jag påpekar det dumma i att köra som idioter så är det nog bäst att du låter hojen stå.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Det låter verkligen som en jättebra idé att sprida missnöjet, som boende runt Bulten känner för motorcyklister, till andra delar av landet.
Har ju byggts ett par nya villor där senaste säsongerna med första parkett mot banan, så det verkar vara ett attraktivt läge. Eller kan det vara de 1000-tals långtradarna som passerar varje vardag spm lockar? ;)
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Vi vet ju alla att Bulten suger om man jämför med alla andra racersträckor som finns i Sverige ;).

Tänkte därför att vi skulle lista grymma passager värda att köra, och kanske t.o.m få till ett litet bibliotek av sträckor.

Denna är iaf fantastisk. Kurvig som få, men går att köra fort. Grymt bra asfalt. Lite bebyggelse. Och vacker natur. Rekommenderas varmt.


View attachment 472179

Lätt roligaste asfalts sträckan jag kört hittills! Ed-nössemark alltså


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Ja, om du blir kränkt av att jag påpekar det dumma i att köra som idioter så är det nog bäst att du låter hojen stå.
Jag föredrar ju att köra sträckor där man inte behöver köra som en idiot för att de ska bli roliga. På väg från Gillinge hittade jag denna väg. Som roligast där det ser "krusigt" ut på kartan.
vägjävel.jpg
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Kort men trevlig sträcka mellan Tämta-Borgstena (dvs Västra Götaland) - bara ett par hus på vägen, ta det lugnt där tack! Viss risk för grus på vägen - bonnapôjkarna sprätter upp i kurvorna med sina Volvo 740.
Generellt finns många kurviga o fina vägar inom området Alingsås-Borås-Ulricehamn-Falköping-Vara, men också en del bebyggelse, undvik att dra på rakorna, kör lite fortare i kurvorna istället. Det stör mindre och däcken håller längre
1653289400066.png
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Det låter verkligen som en jättebra idé att sprida missnöjet, som boende runt Bulten känner för motorcyklister, till andra delar av landet.
Har man valt att bo nära en väg så vet man oxå att de är trafik på den... Gillar man inte de så kan man flytta..
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Har man valt att bo nära en väg så vet man oxå att de är trafik på den... Gillar man inte de så kan man flytta..
Fast nu är det väl ändå ingen som klagat på att det är trafik på vägen. Mina kommentarer baserades på att TS benämner vägarna som "racersträckor" och jag tror att även du vet att det körs på ett mindre ansvarsfullt sätt på t.ex. Bulten.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Fast nu är det väl ändå ingen som klagat på att det är trafik på vägen. Mina kommentarer baserades på att TS benämner vägarna som "racersträckor" och jag tror att även du vet att det körs på ett mindre ansvarsfullt sätt på t.ex. Bulten.
Jag uppfattade TS budskap att de finns andra vägar att köra på om man inte vill köra på Bulten eller andra racerstäckor.. Dvs lagom takt. .

Min erfarenhet av bulten är att de är massa "bromsklossar" i vägen. . Typ lastbilar, långsamt gående bilar å även några motorcyklar. . Använder den vägen bara till å från Haninge me bil..
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Är den omasfalterad sen förra året?

Kan vara en av de mest förrädiska vägarna att gasa på, med tanke på kvaliteten på beläggning.
Rent bedrövligt tjälskadad förra året i allafall.

Vore ett under om de fixat den nu, varit ruggigt dålig i flera år


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Vore ett under om de fixat den nu, varit ruggigt dålig i flera år


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Instämmer. Fruktansvärt dåligt skick varje gång jag gjort ett besök i trakterna nu de senaste åren. (Med andra ord någon gång per sommar i hopp om bättring gångerna emellan).

Sedan är den mer spektakulär än direkt rolig i eget tycke oavsett beläggning och trafiksituation. Men visst - det är en fråga om tycke och smak som så mycket annat.

Nössmarksvägen har jag bara kört en gång och det var det året de la ny asfalt merparten av sträckan. Då gick det inte att köra undan något större just därför men tack för påminnelsen om återbesök :hej
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Alla vägar på Österlen!
 

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
Alla vägar på Österlen
"Alla vägar på Österlen" är en överdrift, det svänger för lite i området. Dock är vägarna väster om Brösarp riktigt roliga bla sträckan Andrarum - Agusa - Hörröd med närliggande kurviga småvägar.
 

Bifogat

  • Tomelilla till Andrarumsvägen 2, 297 94 Degeberga – Google Maps.jpg
    Tomelilla till Andrarumsvägen 2, 297 94 Degeberga – Google Maps.jpg
    133.1 KB · Visningar: 23
Last edited:

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Alla vägar på Österlen är en överdrift, det svänger för lite i området. Dock är vägarna väster om Brösarp riktigt roliga bla Andrarum - Agusa - Hörröd med närliggande kurviga småvägar.
Jag vet, jag är en vandrande överdrift hela jag!
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top