Bästa körskolan i GBG-området?

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
2002-2003 tog jag mitt mc och bilkort där.
Åker förbi en gång om året och säger hej.:) :tummenupp
Var alltid roliga lektioner där ,gubben är go göteborgare och ser ut som en sjöman he he

Rekomenderas
Ps.cykeln är utbytt) ds.

han är en sjöman:fakta (nästan iaf)

Arne är en riktigt skön gubbe, lyckades fint med mitt körkort där. men det var jävligt nära att jag kuggade p.g.a. att han inte gått igenom säkerhetskontrollen med mig:mad: jag undrade någon gång om vi inte borde gå igenom det, men han sa bara att det inte är så noga :hihi
nog fan frågar killen som har uppkörningen om något man inte kan :gnissla

gick ju iofs bra tillslut..

tog KK förra året och då körde jag på någon gammal CB seventyfour
ruskigt lätt med lågfart manöver på den

Toxen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2006
Hoj
Honda cr 250cc
Någon nämnde Bosses trafikskola, höjer en varningen finger över denna trafik skola. Grymt inkompetenta, tvingar på dig mer lektioner än du behöver.

Ja, almänt girriga.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Någon nämnde Bosses trafikskola, höjer en varningen finger över denna trafik skola. Grymt inkompetenta, tvingar på dig mer lektioner än du behöver.

Ja, almänt girriga.

Håller med. Fick ett 10 lektioners paket, gjorde inte ens alla för att det var så dåligt.

Majs

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Triumph Street Triple -09
Jag övningskörde privat men tog 1 lektion på Guldheden innan uppkörning för o rätta till det jag gjorde fel. Trevliga o duktiga killar var intrycket jag fick :)

mattepatte

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2008
Hoj
Monster 600
Jag övningskörde privat men tog 1 lektion på Guldheden innan uppkörning för o rätta till det jag gjorde fel. Trevliga o duktiga killar var intrycket jag fick :)

Instämmer! Tog mitt B-kort där nu ganska nyligen och har nu min första lektion på onsdag för A kortet :yoparty

Helvetica

Ett nej är ett kanske på sikt
Gick med
2 Aug 2008
Hoj
En väldigt grön
Gamle mysbjörnen Arne på Aktiv kändes som ett tryggt val när jag tog kortet 2006. Lugn och pedagogisk! (Kändes optimalt att INTE köra för en ung snygg instruktör (Hmm, ni vet vilka ni är) :D som ofelbart skulle stjäla fokus från körningen...):hihi

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Har delad uppfattning om Kul på Hjul, en av killarna var KUNG medan den andra inte ens skulle få putsa mina skor.

Blev utskälld för att jag körde på "deras" bana på bananpiren av han som äger Kul på Hjul, de hade inte ens konorna ute och jag var där långt innan de anlände (sen sommarkväll) och körde mellan egna pet-flaskor. Han sa bara åt mig att det var att packa ihop och sticka för banan var hans. Så han kan ju dra åt h-e. Hyffsat nära det brann av för min "mentor" som var med mig, hade kunnat bli riktigt spännande. Jävla sätt efter man betalat dyra pengar till dem i princip samma dag. Speciellt när man är i en beroende situation. Det var då jag bestämde mig att han kunde s-ga av mig och så löste jag resten privat utan problem!

Pinsam inställning samt att de totalvägrade släppa iväg mig före jag tagit ett visst antal lektioner. De vägrade också boka ett datum före jag var HELT klar. Dvs hade jag fortsatt där hade jag aldrig hunnit köra upp förra sommaren. Fick hyra motorcykel privat och köra till Kinna för att få tid då de vägrade boka åt mig i Göteborg och de vägrade hyra ut hoj för uppkörning på annan ort än Göteborg. Är INTE direkt lätt att få tid i Göteborg, speciellt inte då man inte kan boka in en tid, sen planera sina lextioner utifrån den tiden. Men det kanske bara jag som har ett jobb att sköta och måste kunna planera min tid.. eller? För att inte tala om lektionsbokningen!? Bokning går enbart göra på måndagar och enbart på plats.. och enbart under en timme. 9-10. Prova matcha den med ett fast arbete, kostar mer att vara ledig för att få lektion än själva lektionen. Sen kan du bara boka närmaste veckorna, typ 2 veckor framöver har jag för mig.

Jag skulle aldrig rekommendera Kul på hjul enbart av det oproffsiga bemötandet av denna snubbe. Men som sagt.. om han hette Henrik.. den yngre av dem, han var KUNG! Förtjänade varenda öre jag betalade honom. Lärde mig många bra tips och tricks som jag sedan kunde förmedla till min privata tränare och träna på hemma.
Sen var det kul med Buell, bara synd den man fick köra höll på falla i bitar.
Som en sidnotis så berättade jag detta för en av MC-skollärarna i Kinna när jag körde upp och han hade riktigt spännande historier om just denna man och skola som bara fick käken att falla till asfalten.

Last edited:

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Aktiv bilskola med mysfarbror Arne! Härlig jargong och Arne är hur rolig och trevlig som helst, så är han GAISARE också! Kändes som att man inte behövde ta mer lektioner än vad som krävdes.. Arne besitter många års erfarenhet och som det kändes så visste han exakt vad man var mindre bra på alt. bra på !

Aktiv bilskola, gå dit och tjöta med Arne. Ni kan säkert komma överens..

grozny

Vi är alla gröna, bara olika gröna.
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
gsxr 1000 k6
Christian, Fredrik och Patrik på Hedens trafikskola lärde upp mig väldigt bra. Fick kortet på mindre än två månader utan att ha suttit på två hjul innan i princip. Trevliga e de oxå :tuttar

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring