Har delad uppfattning om Kul på Hjul, en av killarna var KUNG medan den andra inte ens skulle få putsa mina skor.
Blev utskälld för att jag körde på "deras" bana på bananpiren av han som äger Kul på Hjul, de hade inte ens konorna ute och jag var där långt innan de anlände (sen sommarkväll) och körde mellan egna pet-flaskor. Han sa bara åt mig att det var att packa ihop och sticka för banan var hans. Så han kan ju dra åt h-e. Hyffsat nära det brann av för min "mentor" som var med mig, hade kunnat bli riktigt spännande. Jävla sätt efter man betalat dyra pengar till dem i princip samma dag. Speciellt när man är i en beroende situation. Det var då jag bestämde mig att han kunde s-ga av mig och så löste jag resten privat utan problem!
Pinsam inställning samt att de totalvägrade släppa iväg mig före jag tagit ett visst antal lektioner. De vägrade också boka ett datum före jag var HELT klar. Dvs hade jag fortsatt där hade jag aldrig hunnit köra upp förra sommaren. Fick hyra motorcykel privat och köra till Kinna för att få tid då de vägrade boka åt mig i Göteborg och de vägrade hyra ut hoj för uppkörning på annan ort än Göteborg. Är INTE direkt lätt att få tid i Göteborg, speciellt inte då man inte kan boka in en tid, sen planera sina lextioner utifrån den tiden. Men det kanske bara jag som har ett jobb att sköta och måste kunna planera min tid.. eller? För att inte tala om lektionsbokningen!? Bokning går enbart göra på måndagar och enbart på plats.. och enbart under en timme. 9-10. Prova matcha den med ett fast arbete, kostar mer att vara ledig för att få lektion än själva lektionen. Sen kan du bara boka närmaste veckorna, typ 2 veckor framöver har jag för mig.
Jag skulle aldrig rekommendera Kul på hjul enbart av det oproffsiga bemötandet av denna snubbe. Men som sagt.. om han hette Henrik.. den yngre av dem, han var KUNG! Förtjänade varenda öre jag betalade honom. Lärde mig många bra tips och tricks som jag sedan kunde förmedla till min privata tränare och träna på hemma.
Sen var det kul med Buell, bara synd den man fick köra höll på falla i bitar.
Som en sidnotis så berättade jag detta för en av MC-skollärarna i Kinna när jag körde upp och han hade riktigt spännande historier om just denna man och skola som bara fick käken att falla till asfalten.