Bästa körskolan i GBG-området?

kazzee

Det är roligare att ha kul!
Gick med
24 May 2008
Hoj
Yamaha V-Max (01)
Jag måste bara slå ett slag för Kramérs. :yoparty

Riktigt duktiga, trevliga och förstående. Hade en resträkning som jag pga löneproblem och utgifter hade svårt att betala en tid när jag hade tagit kortet. Det var helt lugnt med dom och jag fick betala igen när jag kunde helt enkelt. Annars trevliga hojar att köra med också, Kawa 750. Så för de som bor i stan nånstans, Kramérs är "tha shit". :) :tummenupp

Riktigt trevliga samkörningar har de för gamla elever också. Fina körningar med avslutande grillning och samkväm. :tummenupp

Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Jag måste bara slå ett slag för Kramérs. :yoparty

Riktigt duktiga, trevliga och förstående. Hade en resträkning som jag pga löneproblem och utgifter hade svårt att betala en tid när jag hade tagit kortet. Det var helt lugnt med dom och jag fick betala igen när jag kunde helt enkelt. Annars trevliga hojar att köra med också, Kawa 750. Så för de som bor i stan nånstans, Kramérs är "tha shit". :) :tummenupp

Riktigt trevliga samkörningar har de för gamla elever också. Fina körningar med avslutande grillning och samkväm. :tummenupp

Kan inget annat än att hålla med.

Va du med på återträffsturen som var i maj?

kazzee

Det är roligare att ha kul!
Gick med
24 May 2008
Hoj
Yamaha V-Max (01)
Kan inget annat än att hålla med.

Va du med på återträffsturen som var i maj?

Jajjemen :yoparty

Det var bara en vmax där så du borde sett mig. :)
Det var jag som var tvungen att utgå för akut-tankning ungefär halvvägs. :hihi
Det är ofta så, man tror att man inte har kört så mycket och "det borde väl finnas soppa kvar så det räcker"... men icke sa nicke. :tummenupp

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Jajjemen :yoparty

Det var bara en vmax där så du borde sett mig. :)
Det var jag som var tvungen att utgå för akut-tankning ungefär halvvägs. :hihi
Det är ofta så, man tror att man inte har kört så mycket och "det borde väl finnas soppa kvar så det räcker"... men icke sa nicke. :tummenupp

Aha, det var ju du, med långt hår, vi talades vid på macken i Hällingsjö vill jag minnas, kul att du hänger här:tummenupp

Gelsi

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Honda 1000rr 08
Kan också starkt rekomendera guldheden. Tog mitt kort där för för tre säsonger sen. Gick hur smidigt som helst och hade riktigt skoj med.

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Kramers

Ja körde upp med Kramers trafikskola, och ja måste rekomendera dem varmt, grymt trevliga lärare och duktiga är dom åxå för den delen. Så välj Kramers förfan! :yoparty

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
RipperDoc!

Släppte nya tider för nästa vecka ;)
Du vet vart jag finns!

/ Christian

Har ni även möjlighet att övningsköra med 125cc? Jag har köpt en YZF 125 till min son och han övningskör nu med mig och lär sig alla felaktigheter som jag gör:tungan

Crizze

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Bana/gata Suzuki gsxr 1000 k5. HD night rod black.
Har ni även möjlighet att övningsköra med 125cc? Jag har köpt en YZF 125 till min son och han övningskör nu med mig och lär sig alla felaktigheter som jag gör:tungan

Hej!

Jag tog bort utbildningen på 125cc förra året.
Hade ett gäng vilda killar 06, som man nästan fick rädda livet på i trafiken :(
Kan dock rekomendera Tommys & Kramers trafikskolor.
:)
Sänd ett pm om du vill ha tips & hjälp...

Mvh / Christian

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
faaaaaaaasiken, skrev värsta uppsatsen å allt försvann. Förra året var jag hos er(kul på hjul) å fixade allt för mclämpet men sen när det var dags att boka tid fanns det inga på flera månader. bajs....... Så jag bestämde mig att ta några lektioner på Guldhedens trafikskola å de var de värsta "sugiga" lärarna man kan tänka sig. Var till hands bara för brudarna. När jag väl skulle krypköra i Västerås för Körkortsexpress så fick jag lära om allt! Kuggade där, sen körde jag i uddevalla å kugga 2 gånger sista gången borde jag fått det men nej... Ringde Kul på hjul i slutet av feb iår men fanns återigen inga tider över till mig, å nu har jag ledsnatt på¨det hära velandet med körskolor å vägverks-nissar, känns som om jag aldrig kommer få mckortet. tänkte säga upp mig å leka renegade om jag hade haft kortet i år jue.... :)

Last edited:

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Drömmer om CB1000R
faaaaaaaasiken, skrev värsta uppsatsen å allt försvann. Förra året var jag hos er(kul på hjul) å fixade allt för mclämpet men sen när det var dags att boka tid fanns det inga på flera månader. bajs....... Så jag bestämde mig att ta några lektioner på Guldhedens trafikskola å de var de värsta "sugiga" lärarna man kan tänka sig. Var till hands bara för brudarna. När jag väl skulle krypköra i Västerås för Körkortsexpress så fick jag lära om allt! Kuggade där, sen körde jag i uddevalla å kugga 2 gånger sista gången borde jag fått det men nej... Ringde Kul på hjul i slutet av feb iår men fanns återigen inga tider över till mig, å nu har jag ledsnatt på¨det hära velandet med körskolor å vägverks-nissar, känns som om jag aldrig kommer få mckortet. tänkte säga upp mig å leka renegade om jag hade haft kortet i år jue.... :)

Kul på hjul ska väl bara ha uppbokade lektioner 4 veckor framåt? Det hade de iaf förra året. Dvs de har lektioner bokade veckan som är just nu + nästa tre veckor. Kommande måndag släpper de för ytterligare en vecka. Så funkade det förra året, men vet inte om det är ändrat till år? Kan nog vara knivigt att ringa in först på måndag morgon och boka och få just rätt tider och inte "överblivna" men det är väl bättre än att hela säsongen är uppbokad.

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
Honda CBR 1000 F

Tror inte att det var Guldhedens lärares fel att du kuggades och fick "lära om"... Jag körde på Guldheden med alla lärare, Fredrik, Patrik och Christian och dom är jäkligt bra alla tre kan jag tala om.
Jag kan inte säga om dom e bäst i gbg eller ej, eftersom jag aldrig kört för några andra, men det finns definitivt inget att klaga på sättet dom lär ut.

En stjärna i kanten till Guldhedens!:2cool

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
nä, inte mena att det var deras fel på nått sätt å vis utan att de var så passiva på lektionerna. De satt/stod vid banan å bara drömde sig bort å tittade då å då på vad jag gjorde men det var allt.

första uppkörningen gick göör bra men mot slutet sabbade det man av ren utmattning i huvvet typ. 2:a gången i uddevalla på grund av att man va kass på planering å pajja en vändning på landsväg. 3e oxå i uddevalla så tyckte han att jag var kass på planerig samt att jag inte tittade mig för när jag passerade järnvägskorsningen. å jag som tyckte att jag överdrev med vridningen på huvvet. vägverkssnubben i uddevalla kugga alla första gången å sen kugga han alla förutom en 16 åring. suck....... stenhård alltså.

Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
kugga han alla förutom en 16 åring. suck....... stenhård alltså.

Visst är det hårt när någon yngre lyckas?:rolleyes:

Men har du ett brinnande intresse för motorcyklar så ska du se att det löser sig... detta är bara ännu ett meningslöst pepp-talk, men ge dig fan på att få ett A på ditt rosa plastkort, så ska du allt se att det går vägen. Lycka till:pannkyss :)

Crizze

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Bana/gata Suzuki gsxr 1000 k5. HD night rod black.
nä, inte mena att det var deras fel på nått sätt å vis utan att de var så passiva på lektionerna. De satt/stod vid banan å bara drömde sig bort å tittade då å då på vad jag gjorde men det var allt.

första uppkörningen gick göör bra men mot slutet sabbade det man av ren utmattning i huvvet typ. 2:a gången i uddevalla på grund av att man va kass på planering å pajja en vändning på landsväg. 3e oxå i uddevalla så tyckte han att jag var kass på planerig samt att jag inte tittade mig för när jag passerade järnvägskorsningen. å jag som tyckte att jag överdrev med vridningen på huvvet. vägverkssnubben i uddevalla kugga alla första gången å sen kugga han alla förutom en 16 åring. suck....... stenhård alltså.

Tråkigt att du fått sådan dålig inställning på skolan!
Om jag hade vart du, hade jag pratat med Patric alt Fredrik om detta, istället för att skriva det här 1år senare....!
Vi ligger på 93.5% godkända i år..

Lycka till med ditt kort

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Aktiv Trafikskola AB
Jag är helnöjd inga onödiga lektioner.

de ligger i guldheden

Där tog jag mitt med!:)

Ang trafikskola så var det ett självklart val för mig.Kompisens farsa hade precis startat Aktiv i Guldheden.På den tiden var det Arne å hans fru som hade det åArne hade hand om alla körningar.Detta e ju iofs 13årsen nu.(Fan man börjar bli gammal).Många skratt blev det när man var ute å körde för man hörde en alltid lika glad Arne i lurarna i hjälmen som immiterade Ronny Jönnson.Kan starkt rekomendera denna trafikskola.Hoppas bara cykeln
är utbytt sedan länge bara.På den tiden fick man köra en gsx 550 från mitten
på 80talet.

Tog mitt kort förra året på Aktiv och Arne var då igång fortfarande. Han är helskön!:) Han drog ofta ngn vits..som han tyckte var rolig.
Var och hälsade på senare under sommaren förra året och han fick provsitta hojen. Han log med hela ansiktet som bara Arne kan:)

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Stefan, Kul på Hjul är en grym lärare, rekommenderar honom varmt.

Mr.M

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
none
Bump

Nytt år nya erfarnheter? Är sugen på kortet :) Står mellan guldheden samt kul på hjul. Där den senare ligger bättre geografiskt!

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Erik på Kramers förgyllde min vår som A-kortsaspirant förra året!
Snabbt, lätt, rakt (ärligt) och trevligt!

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Tog mitt efter många om och men på Kramérs förra året. Att det tog lång tid berodde helt och hållet på mig själv. Fick alltid grym hjälp och bra stöd av alla lärarna. Trivdes bäst att köra med Erik men Mattias är en väldigt kompetent och trevlig lärare. Det är ju väldigt individuellt vilken skola som är bästa för var och en alla tar ju inte in kunskap på samma sätt.
Det man såg av dem andra lärarna när man stötte på dem på manöver planerna verkade alla störtsköna och trevliga!

Kneedrag

Guest
Ang trafikskola så var det ett självklart val för mig.Kompisens farsa hade precis startat Aktiv i Guldheden.På den tiden var det Arne å hans fru som hade det åArne hade hand om alla körningar.Detta e ju iofs 13årsen nu.(Fan man börjar bli gammal).Många skratt blev det när man var ute å körde för man hörde en alltid lika glad Arne i lurarna i hjälmen som immiterade Ronny Jönnson.Kan starkt rekomendera denna trafikskola.Hoppas bara cykeln
är utbytt sedan länge bara.På den tiden fick man köra en gsx 550 från mitten
på 80talet.

2002-2003 tog jag mitt mc och bilkort där.
Åker förbi en gång om året och säger hej.:) :tummenupp
Var alltid roliga lektioner där ,gubben är go göteborgare och ser ut som en sjöman he he

Rekomenderas
Ps.cykeln är utbytt) ds.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha