Bästa körskolan i HBG?

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Hmmm.. Billigast OCH flest lediga tider?? Låter det som en förtroendeingivande kombination??

Det som ledde till att jag valde drive-in iaf, var dem enda som hade tider på hösten. Denna tråd börjar likna den med lägenheterna, alla har sin bild utav de olika körskolorna, vissa här var jättenöjda med lantz, jag tvärtom. Beror nog lika mycket på vilka lärare man får..
Lantz vet jag hade avtal med Rönnowskaskolan och fräschaste bilarna, det påverkar nog många..

Kornz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 K7
Kollar man till Lantz så tar dom ju 9200 riksdaller för 4 körlektioner + all teori och riskettan + tvåan. Vad ingår hos dom andra? Det framgår inte ritkigt men dom andra trafikskolorna verkar vara billigare. Tog själv mitt B-kort på Lantz och kommer förmodligen ta mitt A kort där också.

Spajjjs

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
Ingen
Vet inte om de framkommit innan men har sett att Drive-In flyttat sin manöverbana från gamla slakteriet till parkeringen sidan om / under viadukten vid Gåsebäck brandstation. Borde väl inte vara låst område så för de som vill träna borde ju kunna köpa egna koner och sätta upp på de målade markeringarna..

Zgander

"Rusty cunt bucket! FUCK!"
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
Letar
Håller på att ta mitt A kort på lantz riktigt nöjd än så länge trevlig mc lärare (duktig) och körning på bana sker på Väla gocart-bana riktigt bra även riskutbildning 2 sker där, dessutom trevliga receptionister som gör allt för att man ska få tider, nackdelen är väl att dom ofta är fullbokade.

Enligt mig så får du nog mest för pengarna på Lantz alla lektioner är ochså på 80 min ingen annan i hbg som har det tror jag.

Sprawler

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Yamaha
Kollar man till Lantz så tar dom ju 9200 riksdaller för 4 körlektioner + all teori och riskettan + tvåan. Vad ingår hos dom andra? Det framgår inte ritkigt men dom andra trafikskolorna verkar vara billigare. Tog själv mitt B-kort på Lantz och kommer förmodligen ta mitt A kort där också.

Riskutbildningarna ingår inte i paketet på Drive-In. De får man köpa till för 500:- för ettan och strax över 1000 för tvåan. Minns inte exakt pris. I gengäld får man 5 körlektioner, hos Lantz får man 4.

Drive In har bara en körlärare, vill minnas att Lantz har 2 eller fler. Vill man ha sitt kort snabbt och billigt är detta dock inget problem för såhär dax finns det gott om körtider på Drive In.

Det där med längre lektioner på Lantz kan vara både för- och nackdel. Är man otålig gör man teoriproven på internet och bokar uppskrivning dagen efter. Drive In erbjuder tester online, tror det flesta andra körskolor gör det också.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...