Bästa/mest värda trimmet till Exc..

miicke

Guest
Jag har nyligen köpt en Ktm Exc 125:a och jag funderar på att köpa trimrör m.m till min hoj. Tänker inte bara dra pluggen, vill trimma mer än så.

Så jag underar vad de finns för trim till Exc. Effektrör och boysen reeds eller liknade känner jag ju till, men vad finns de mer och ska man bestyckaom förgasaren eller liknade?

Några tips?
 

Solid snake

Guest
Klart du måste bestycka om.

Du kan ju porta den.


O du, en sak, fråga INTE vad du ska ha för munstycke sen, det vet inte vi, det får du prova dig fram till.
 

miicke

Guest
Solid snake skrev:
Klart du måste bestycka om.

Du kan ju porta den.


O du, en sak, fråga INTE vad du ska ha för munstycke sen, det vet inte vi, det får du prova dig fram till.

Okej, nä ingen portning här inte :p

Vad är de bästa effektröret, är de storskillnad mellan ostrypt och effektrör?

Jo, men ungefär mennar jag, 10storlekar större, 20storlekar, 30storlekar? jag har ingen anning
 

Solid snake

Guest
miicke skrev:
Okej, nä ingen portning här inte :p

Vad är de bästa effektröret, är de storskillnad mellan ostrypt och effektrör?

Jo, men ungefär mennar jag, 10storlekar större, 20storlekar, 30storlekar? jag har ingen anning


Om du inte tänker porta den så finns det inte mycket man kan göra med den.

Trimrör vettefan va du ska ha för nått, snacka med din handlare. :tummenupp

Munstycken vet ju inte jag hur dom skiljer sig i storlekar, på min cross går det 170, 172, 175, 178, 180, 190. :)

Min cross är portad o jag har 178 i nu, ska byta till 180 när jag har lust. :brinnerup

EDIT: Min cross har inget effektsystem, bara portad o den har runt 40-42 hästar, sen kan jag tillägga att det är en 91a så du ska väl inte jämföra min med din 05a i effekt, min har 35 original så en portning kan du hämta effekt på, även på en bra pipa kan du vinna ett par hästar.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Rätta mig om jag har fel men man förlorar väll mycket bottendrag på att porta? Varför man nu ska ligga på låga varv... :gnissla
 

Solid snake

Guest
NSR_Martin skrev:
Rätta mig om jag har fel men man förlorar väll mycket bottendrag på att porta? Varför man nu ska ligga på låga varv... :gnissla

Beror på hur du portar, du kan vinna lite i botten på portning, min cross är ju portad för högvarv, men den är ju inte jätteslö i låga varv.

Det är inte så att den bara dör så fort du ska komma iväg.

Man behöver inte varva den så värst mycket.

Fast den är ju jävligt tråkig på låga varv, mycket roligare när den börjar komma upp i 7-8000 varv. :D

Då åker framhjulet upp direkt.
 

miicke

Guest
Solid snake skrev:
Beror på hur du portar, du kan vinna lite i botten på portning, min cross är ju portad för högvarv, men den är ju inte jätteslö i låga varv.

Det är inte så att den bara dör så fort du ska komma iväg.

Man behöver inte varva den så värst mycket.

Fast den är ju jävligt tråkig på låga varv, mycket roligare när den börjar komma upp i 7-8000 varv. :D

Då åker framhjulet upp direkt.

Hur många hk har den?
 

miicke

Guest
uggla skrev:
Ta och läs så ordnar sig resten..

Okej, förlåt såg inte de.

Men kan någon ge märken på effektpipor som fungerar bra, och ger reeds mycket effekt och vad kostar de?

Hur snabbt borde de gå då? Och med vilken drevning? Vilken växel bör den gasresa i?
 
Last edited:

Solid snake

Guest
miicke skrev:
Okej, förlåt såg inte de.

Men kan någon ge märken på effektpipor som fungerar bra, och ger reeds mycket effekt och vad kostar de?

Hur snabbt borde de gå då? Och med vilken drevning? Vilken växel bör den gasresa i?


Vet du vad ett moppefucko är?

Inte? Du blev nyss ett sånt när du frågade vilken växel den ska gasresa i. :7peta

Du ska inte ha boysen reeds, dom går bara sönder.

Effektpipor får du kolla vad du ska ha, kanske deppipes gör till din, jag vet inte.
 

miicke

Guest
Solid snake skrev:
Vet du vad ett moppefucko är?

Inte? Du blev nyss ett sånt när du frågade vilken växel den ska gasresa i. :7peta

Du ska inte ha boysen reeds, dom går bara sönder.

Effektpipor får du kolla vad du ska ha, kanske deppipes gör till din, jag vet inte.

Hahha, jo jag vet vad de är :p

Okej, varför går dem sönder?

Ja, men de är ju intreesant de gasreser ju inte enns i 1:an nu typ :p Jag är inge erfaren, kommer framhjulet lyfta i 4:an eller? låter de bättre? :p
 

Solid snake

Guest
miicke skrev:
Hahha, jo jag vet vad de är :p

Okej, varför går dem sönder?

Ja, men de är ju intreesant de gasreser ju inte enns i 1:an nu typ :p Jag är inge erfaren, kommer framhjulet lyfta i 4:an eller? låter de bättre? :p


Öhh, dom går sönder för att dom inte håller såklart. :7peta


Om den inte reser i 1:an så gasar du inte, är den strypt eller vad?


Jag vet väl inte om den lyfter i 4:an, det gör iaf min, utan problem.

NU ÄR JAG INTE DELAKTIG I DENNA DISKUSSIONEN LÄNGRE!! :4skrika
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
miicke skrev:
Okej, förlåt såg inte de.

Men kan någon ge märken på effektpipor som fungerar bra, och ger reeds mycket effekt och vad kostar de?

Hur snabbt borde de gå då? Och med vilken drevning? Vilken växel bör den gasresa i?


Om du inte inser själv att dom där frågorna är obesvarliga av oss männskliga, sök på medlem, hoj ktm exc, eller sök. Vi kan inte hjälpa dig med sånna där frågor. Att vi skulle veta med vilken dreving i vilken fart och på vilken växel den gasreser på med det och det trimmet :jisses


Du kan ju få hjälp och tipps med trimm, men dina frågor är ganska ointressanta för oss, och inte det lättaste att besvara.
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Det är väldigt få som har någon information om dessa hojjar då, det är relativt ont om dom på vägarna!
Så snacka med din handlare, så löser det sig :tummenupp
Vilken drevning du ska ha får du testa dig fram till, Att få gasresning på en 125:a är inte alltid så lätt, dreva ner fram så reserden, men du tappar i toppfart osv..
ang. munstycken, läs tråden "bestyckning".
Samma sak ang. hur mycket hk det ger, varierar beroende mycket från hoj till hoj pga ett antal olika faktorer.

blir det fler fucko frågor så låser jag tråden :7peta
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
Jag har en lite fråga....

Vad f*n gör man när man portar?? :confused:
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
whitesnake skrev:
Jag har en lite fråga....

Vad f*n gör man när man portar?? :confused:

Man polerar upp alla "kanaler" inne i cylindern, för att få ett bränsleluftblandningsflöde som är så maximalt som möjligt in i cylindern.
Normalt är ytan skrovlig och därför strömmar blandningen inte in lika lätt..
 

V.Andersson

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2003
Ort
Skaraborg
Hoj
Gasgas SM 125
Solid snake skrev:
Vet du vad ett moppefucko är?

Inte? Du blev nyss ett sånt när du frågade vilken växel den ska gasresa i. :7peta

Du ska inte ha boysen reeds, dom går bara sönder.

Effektpipor får du kolla vad du ska ha, kanske deppipes gör till din, jag vet inte.


Boysen reedsen på min hoj har hållt i 150 mil nu :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top