Böna skrev:Tänkte att det var dax för ett oljebyte och jag vill ha eran åsikt och erfarenhet på vilken motorolja ni tycker är bäst, ev nån som tar bort mindre oljud mm
Tacksam för alla tips
R1 Uffe skrev:Fick veta för ett tag sedan av en kunnig person (Ni som känner till A. Brink vet ju att han brukar komma med bra inlägg) här på FORUMET att dessa oljar var att rekomendera.
Castrol GP 20w50 samt Kendall's 20w50 (mineral för MC)
För det räcker med att köra på mineral olja för oftast kör man ju bara ca: 500 mil mellan varje oljebyte
Lasker skrev:Jag blev tipsad att inte använda hel syntet olja i min R1´a
av en auktoriserad Yamaha verkstad.
Del syntet va okej om man absolut skulle ha syntet olja.
Enligt verkstaden.
Själv har jag tidigare använt Castrol Gps olja
den har jag varit nöjd med inga slirande kopplingar eller krånglande växellådor.
Fenix skrev:Öh, bara för att göra dig konfunderat, YamahaCenter i haninge rekommenderar mig att köra på helsyntet i min r-1'a.
Funkar helt ok, inget slirande eller växelbråk... tycker bara det är konstigt, alla tidigare hojar har jag kört på delsyntet.
Dom har haft fel förut på en del områden men jag tycker ändå att dom borde ha lite koll på det här området.
Ska vi forska vidare?
Sergeant skrev:Har kört med både Castrol R4 och Motul 5100 ester (båda helsyntet) i min gamla skorv den senaste tiden men märker ingen skillnad.
Så länge man byter inom 500mil så skall det nog inte spela så stor roll vad man kör med för olja så länge kopplingen inte slirar.
FZ1 skrev:Förbrukning
soppatorsken skrev:Har inte de där staplarna varit uppe i en svensk biltidning förr?
Jag tycker att jag känner igen dem.
Men jag har ofta fel när jag tror/tycker nåt
FZ1 skrev:Det är ett utdrag från ett oljetest i Teknikens Värld 12/92
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|