Provkörde
Toyota C-HR i slutet av förra veckan.
Snygg bil och helt okej interiör, men elhybrid förstår jag mig verkligen inte på. Visst man får ner förbrukningen, men det finns nästan aldrig tillfälle att faktiskt enbart köra på el, när som, och ofta, så kommer bilen bestämma att förbränningsmotorn ska nyttjas trots att man inte vill. Och ingen möjlighet att ladda batterierna externt....
Krävdes väldigt lite tryck på pedalen för att förbränningsmotorn skulle kicka in trots att jag valt EV Mode... Nej tyvärr, snygg och skön bil att köra, men elhybrid, no thanks.
En potentiell bil kan bli
Peugeot 3008 som kommer som laddhybrid i början av nästa år.
Aldrig varit intresserad av Peugeot, men jäklar vad de har fyllt sig själva senaste åren. Utsidan är okej, lite speciellt och vissa gillar den, vissa hatar den. Men interiören, jäklar, det är ju i nivå med en 800 000 kr bil skulle jag säga, fast kommer antagligen landa på omkring 330 000 kr som laddhybrid. Riktigt snygg, sköna fysiska knappar, härlig ratt, snygg och informativ display osv.
Kunna fälla ner passagerarstolen och kunna sitta som en direktör i baksätet blir nice för kompisarna haha
Massa praktiskt funktioner.
https://www.youtube.com/watch?v=WkdDUt7WDig